26-09-2008, 09:08 PM
E der nogen der kender de nøjagtige regler ved køb på udførsel ? Jeg ved man sparer momsen men spare man osse tolden ? Har prøvet at søge lidt på nettet uden held.
|
Køb på udførsel.
|
|
26-09-2008, 09:08 PM
E der nogen der kender de nøjagtige regler ved køb på udførsel ? Jeg ved man sparer momsen men spare man osse tolden ? Har prøvet at søge lidt på nettet uden held.
26-09-2008, 09:53 PM
Tolden på ure er vist ikke ret høj, så momsen kan spares. Men det kræver, at du bor udenfor EU (plus lidt flere, eks. Schweiz, Norge).
Spørg i Lufthavnen eller i forretningen med "Tax Free For Tourists" skiltet - de kender helt sikkert de præcise regler. /Bjørn. Bare en flok Rolex'er - plus det løse! - seneste billeder på https://www2.hapsengewesen.net/bjorn_e58/
27-09-2008, 07:39 AM
Du laver en aftale med butikken, hvor du handler, om at du sender dem en toldstemplet kvitering, du vedlægger bare navn og adresse og dit konto nr. så overfører de beløbet til din konto.
Prøv at undgå at handle steder, hvor de benytter sig af firmaet Global Refund, da tager et gebyr for at ordne tingene for butikken. Derved opnår du ikke at få hele moms beløbet retur. Kviteringen får du blot toldstemplet f.eks. ved told & skat´s kontor i lufthavnen. Jeg gør det flere gange pr. år. Steen Lindved Nielsen
Qatar IWC Pilot´s Watch Chrono-Automatic Omega Seamaster
27-09-2008, 09:32 AM
sln Skrev:Du laver en aftale med butikken, hvor du handler, om at du sender dem en toldstemplet kvitering, du vedlægger bare navn og adresse og dit konto nr. så overfører de beløbet til din konto. Jamen det er jo så på sammen måde som vi gjorde det for ca. 25 år siden, da jeg som isenkræmmerlærling solgte tonsvis af Klg. porcelæn til ferierende tyskere. De skulle bare betale moms i tyskland og fik så hele momsen tilbage i DK. Syntes jeg har hørt nogen sige at de kan få pengene i Københavns lufthavn, er det forkert?
27-09-2008, 10:49 AM
Speedy Skrev:Syntes jeg har hørt nogen sige at de kan få pengene i Københavns lufthavn, er det forkert? Global Refund har i hvert tilfælde et kontor airside i Københavns Lufthavn, hvor man kan få momsen tilbage. Man skal dog huske at få et "Export Validation" stempel først. Dette gøres på kontoret, der ligger landside - mellem Terminal 2 & 3 Det er korrekt, som nogen nævner, at der er et gebyr forbundet med fx. Global Refund. Efter de har taget deres del af kagen, mener jeg at huske, at man kan få op til 19-20% tilbage.
27-09-2008, 09:13 PM
sln Skrev:Du laver en aftale med butikken, hvor du handler, om at du sender dem en toldstemplet kvitering, du vedlægger bare navn og adresse og dit konto nr. så overfører de beløbet til din konto. Får man så både momsen OG tolden tilbage ? Altså ca 35 % ?
27-09-2008, 09:27 PM
Mester Skrev:sln Skrev:Du laver en aftale med butikken, hvor du handler, om at du sender dem en toldstemplet kvitering, du vedlægger bare navn og adresse og dit konto nr. så overfører de beløbet til din konto. Nej, ikke mig bekendt. Tolden refunderes ikke, kun moms!
27-09-2008, 09:57 PM
Groft sagt: betaler man for at komme på det danske sygehus så kan man trække 20 procent fra i moms, men betaler man kan man få momsen tilbage delvist, men mange butikker benytter sig af Global Refund der har en tabel der ser nogenlunde ud:
15001-25000= -16% 25001-50000= -17,5% 50001= -19% Man kan også tag varen/kvitteringfen ud til tolden og få stemplet og derefter få 20% fra forhandleren.
27-09-2008, 10:56 PM
Columbo Skrev:Groft sagt: betaler man for at komme på det danske sygehus så kan man trække 20 procent fra i momsOg en re-import til Danmark for brug her betyder også at man naturligvis ikke benytter sig af danske sygehuse eller anden delvis moms-financieret service - med mindre man stjæler. Hvis man ærligt skal bo i udlandet eller er udlænding på besøg i DK på vej ud, så er det helt naturligt at benytte den service vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
28-09-2008, 06:04 AM
Mester Skrev:sln Skrev:Du laver en aftale med butikken, hvor du handler, om at du sender dem en toldstemplet kvitering, du vedlægger bare navn og adresse og dit konto nr. så overfører de beløbet til din konto. Nej du får momsbeløbet refunderet. Steen Lindved Nielsen
Qatar IWC Pilot´s Watch Chrono-Automatic Omega Seamaster |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|