Afstemning: Hvad ville I gøre?
1: Sælge til Bjarne Vork
2: Sælge det selv (som det er)
3: Sælge det selv (istandsat)
[Vis resultater]
 
 
Dilemma
#1
Kære urvenner

Jeg har fået et IWC Doppelchrono på hænderne som jeg bare skal have solgt igen i en fart. Uret har en del brugsspor og trænger til en ny rem.

Jeg har nu følgende 3 alternativer:

1: Sælge til til Bjarne Vork med det samme (Har fået et fair bud af ham, men naturligvis langt mindre end markedspris)

2: Forsøge at sælge uret selv, som det er (naturligvis til en pris under markedspris)

3: Få uret poleret og sætte ny rem på og sælge det til markedspris

Jeg ved ikke hvor eftertragtet IWC Doppelchrono'en er og nogle gang kan en fugl i hånden være bedre end ti på taget... og som sagt skal den bare sælges - jeg har intet forhold til uret.

Hvad ville I gøre?

Tom
Svar
#2
Hvis det kun er en polering og ny rem så er det vel bare at finde en urmager du stoler på og så selv sælge (mit valg)
IWC skulle vel også være rimeligt at sælge

Men vil du have penge med det samme så sælg til bjarne
hvis prisen er fair er den vel ikke langt under markedspris urets stand
taget i betragtning.

Men det er jo en gylden mulighed for at lave en lille urhandel selv Icon_cool
men der er for og imod så den er lidt svær
Svar
#3
Næsten aldrig en god ide at sælge til en urhandler, med mindre man har brug for pengene hurtigt.

Personlig har jeg fået solgt alle de ure som jeg ville af med (har stadig en enkelt til salg, som overvejes), og har fået pænt mere for dem end en urhandler ville give.

Istandsættelsen får du nok ikke fuldt betalt, så jeg valgte nr. 2!
Svar
#4
Her er et par billeder af den...

İmage

İmage

İmage
Svar
#5
Den havde jeg HELT KLART solgt selv som den var Icon_cool
Svar
#6
Jeg ville vælge mulighed nr. 2.
Du får en lidt bedre pris for den end hos Bjarne, såfremt at du kan vente lidt med salget.
Står du derimod og mangler pengene, nu da du et AP Volcano på hånden Icon_cool - er salget til Bjarne en fin løsning.
Polering og ny rem....Hmm det giver sjældent pengene fuldt igen.

Mulighed nr. 2.
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#7
Jeg ville nok også vælge at sælge selv i den nuværende stand. Det kommer selvfølgelig an på, hvor hurtigt du har brug for pengene. Det ser ud som om, uret trænger til en kærlig hånd eller to, så et hurtigt salg vil nok kræve en meget realistisk pris. Istandsættelse hos IWC tager lang tid og koster en del, men uret bliver som nyt.
Jens-Kristian
Svar
#8
Har du brug for penge nu så må det blive Bjarne, ellers nr 2.

Kan nok ikke betale sig at få det poleret.

Thomas
Svar
#9
Hej Tom

Det kommer jo helt an på hvad Bjarne har budt for uret, men han giver som regel den bedste kontantpris i Danmark, som regel langt over hvad en AD ville give for uret, så skal du have kontanter hurtigt er Bjarne svaret, da de ure ikke er de hurtigste at sælge.

MVH Peter
Svar
#10
jep lad det være og sælg det som det er uden om en urhandler - så kan køber selv bestemme om han vil lade det servicere.
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: