Er det mig der er urimelig ?
Jeg er løbet ind i et problem jeg håber i vil given en kommentar på.

Som i ved har jeg for et lille stykke tid siden her købt et Bond Omega, i sælgers annonce skriver han at der med uret følger papire og org .box.
Men da uret kommer (ikk specialt hurtig shipping) kommer uret godt nok med papirene i orden, men i en lille box, som meget langt fra er omega boxne.
Jeg kontakter sælger og spørg til boxen og til om han har papire, som han også beskrevet, på at uret har gennemgået service i 08.

Men til det bliver sælger lidt småfornærmet og svare kun tilbage med hensyn til service papirene som han ikk har og bla bla bla.
Det lader til at ham prøvet at undgå på at svare med hensyn til boxen.

Sådan går der et par mails frem og tilbage (han svare kun en gang i døgnet) Og jeg får ham tilsidst til at svare på det med boxen ved at sige at jeg så er ligeglad med de service papier.

Han siger så tilsidst efter at jeg har truet med at gå til ebay med sagen, at han nok skal skaffe en box inden for de næste par dage.
Jeg siger at han har en uge så ellers vil jeg retunere uret til ham.

Der er gået en uge og lidt til og han har endnu ikke fundet en box, og jeg kontakter ham og spørg til dette. Han siger at han nu har bestilt en hos en Omega forhandler eller ligende. Og at han venter på at de giver besked på at han kan hente den.
Der er nu gået yderligere 3 dage og nu jeg snar træt af at vente, og skriver til ham at hvis han ikk kan skaffe denne box inden for en dag vil jeg gå til ebay med sagen.

Han svare så dette efter 1 dag:

I really do not understand your tactic.

At first you were complaining regarding the service documents - then you had
to see that the service documents are ok.
Then you are complaining regarding the box. Please be aware that you bought
a watch with documents and not a box.

Nevertheless I agreed to procure a new box and this is still ongoing and
will take probably some days. But this is obviously not enough to you. I do
not know what you want - I have to wait for Omega sendig the box. This can
not be so hard to understand.

Anyway I explain it again: It is not possible to roll back this purchase. I
will definitely not take back the watch, because you received everything
which is important for the buying - the watch and the service documents. And
the box you will receive in the coming days - but this is definitely
depending on Omega.

If you will send back the watch despite of my statement so it is your risk.

If you want to go to ebay with this story - so please do it - I am looking
forward the answer.

Regards.

Hva ville i gøre ved dette.?
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Jeg ved jo ikke præcis hvad der stod i annoncen, men stod der officiel box og ikke bare i en box så skal den jo være med. Mange skriver at den kommer i en flot box - men jo altså ikke en original.

Service papirer - stod der at de ville være med?

Hvis der stod i officiel tilhørende box og med alle officielle papirer +service papirer - så ville jeg nok gå til Ebay - med kopiering af alt - og klar visning af præcis hvad det er du samlet ikke har fået i forhold til det annoncen sagde.

Jeg har aldrig hørt at man skulle kunne erhverve en box gennem Omega i øvrigt

Jeg går ud fra det er en bankoverførsel så du ikke kan rulle noget tilbage som ved kreditkort og at det heller ikke Paypal

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Nej service papirene står der ikk medfølger, han forsikrede mig bare om at jeg ikk skulle være nervøs for dette. men okay jeg kan have tolket det forkert, derfor jeg også droppede at gøre mere ud af det.

Annoncen ser sådan ud.

Neuwertige Omega Seamaster Professional - zwar aus dem Jahre 1995, allerdings kaum getragen und daher sind auch kaum Gebrauchsspuren zu sehen.

Die Uhr wurde 1995 bei Uhren Hauser in München (Marienplatz) gekauft (siehe Garantie-Karte).

Die Uhr wurde im Februar 2008 durch einen Juwelier komplett überholt und gereinigt.

Alle Papiere wie z.B. Zertifikate, Karte (siehe Bild) sowie der internationalen Garantie sind natürlich Vorhanden!

Ref.Nr.: 283 180 93

Gehäuse und Band aus Edelstahl mit Faltschließe und massiver Tauchverlängerung. Blaues Ziffernblatt, blaue Drehlünette; Automatic-Aufzug.

Gehäusedurchmesser ohne Krone ca. 42mm. Verschraubte Krone und Edelstahl-Boden, Saphirglas, Heliumventil, Wasserdicht bis 300m. Original Box und Papiere.

Keine Spassbieter! Jeder Spaßbieter wird anwaltlich verfolgt und mit Penalty belegt.

Da ich Uhren Laie bin bitte Fragen mailen, da ich nicht genau weiß, was für den Käufer wichtig ist. Detailbilder kann ich nachliefern.

Ja det er desværre bank overførsel, så der ikk noget at gøre det desværre.
İmage
Svar
Ja der synes jeg original box er en del af spillet men ikke service papirerne, selv om man bliver usikker på sådan en service når der ikke er bilag for den. SÅ regner jeg den selv for 0 ved køb. Boxen mangler du - og jeg tror som sagt ikke han kan bestille den hos Omega

Jeg ville så fokusere på KUN det og skrive til Ebay med kopi af annoncen og bare fed skrift i original box så de kan se den skulle være med + sælgers angivelse af at han nu prøver at skaffe den.

Klageafdelingen kan nok ikke gøre det store så længe sælger har sagt han vil skaffe boxen - så du kan være nødt til at vente - hvilket er rigtigt surt

Evt giv sælger en tidsfrist med henvisning til at han ikke har opfyldt sin del af kontrakten - og så klag.

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Dette har jeg jo allerde gjort, han fik en uge til at skaffe boxen og der er nu gået 9 dage, uden af han har den.

Men han bliver ved mat at fastholde at han venter på omega.
İmage
Svar
Det er jo tydeligt at han modsiger sig selv. Han skriver i salgsteksten at original boks medfølger. I mailen til dig skriver han at der IKKE er boks med, kun ur og papier.....

Negativ feedback er det eneste der virker her og er klart berettiget.....
Svar
Tukjær Skrev:Det er jo tydeligt at han modsiger sig selv. Han skriver i salgsteksten at original boks medfølger. I mailen til dig skriver han at der IKKE er boks med, kun ur og papier.....

Negativ feedback er det eneste der virker her og er klart berettiget.....
Jeg personligt ville prøve Ebay først og se om den kan løses. Ja negativ feedback er berettiget - men det er alt for nemt (hvis man ikke nøjes med den skjulte stjerne feedback) for sælger at takke for venligheden med en negativ lige i hovedet på køber - så jeg er meget lidt for det.

(Jeg har EN negativ ud af små 200 - og det er på den konto - så det holdt jeg op med -. jeg ved ikke om systemet er ændret så sælger ikke bare kan takke på den måde?)
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Det er lavet sådan at efter 14 dage tror jeg det er, kan sælger ikk gime mig negativ feedback.
İmage
Svar
Så snart varen er betalt kan sælger ikke længere give negativ feedback, eftersom du jo så har opfyldt din del af aftalen. Det er blevet ændret for nylig (langt om længe!), netop fordi de fleste sælgere blot smed en negativ feedback retur, hvis de selv fik én. Så du kan rolig smide en negativ feedback Nopanic. Min erfaring er faktisk at det sommetider endda kan sætte lidt skub i tingene, da sælger som regel vil gøre meget for at få dig til og trække din feedback tilbage.
Svar
Jamen tror du ikk bare det resultere i at sælger bare, ja undskyld mig, skider på det box så, og så ser jeg den aldrig ?
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)