55 kr. for en uræske med japser;-)
#1
Tja min viden om japser kom mig tilgode denne gang Icon_e_biggrin Og mit første rigtige ur som barn var et ADEC drenge diver.

ADEC AUTOMATIC 21 Jevels

Ja det er nøjagtigt det samme som et andet kendt japansk mærke der faktisk ejer firmaet.
Jeg elsker købere der går blind efter navn Icon_e_biggrin

Standen er ualmindelig flot perfekt glas lidt slid på krans men slet ikke så slemt som billeder antyder.
De gør mig egenligt ikke noget og det er kun farven det er gået ud over.
En diver ser bedst ud med brugstegn

Det kom med en flot gummi rem i god kvalitet der var som ny. men jeg ikke brød mig om at have på.

Den eneste lænke der stod godt til uret er denne. det er noget billig skrammel men...

Jeg overvejer at smide en af mine hjemme fuskede rå nylonremme på eller en masiv one piece rå læderem i natur på, også hjemmefusket med meget masiv spænde.

Egenligt har læder intet at gøre på en diver men det kan se rigtigt godt ud.

Super handel og noget jeg manglede i samlingen.

İmage
İmage
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
#2
Fint ur ! Det trænger altså til en fed mørkebrun rå rem ... Icon_cool
De venligste hilsner, John
Svar
#3
Joepete Skrev:Fint ur ! Det trænger altså til en fed mørkebrun rå rem ... Icon_cool

Du har helt ret jeg prøvede et par kraftige brune remme på det og der var ingen tvivl. de havde desvære ikke tykkelse nok til at stå godt til kassen.
Men det er et helt andet ur med læder. både klassisk og rå.

jeg tror nu selv jeg laver en rå one piece rem til. så styrer jeg selv farven.

Jeg har smidt gummi på uret igen lænken var for billig.
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
#4
Di-Modell laver en lækker tyk læderrem i mange brune nuancer. Den er kraftig, og i en god kvalitet. Prøv at søge på "Jumbo" på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.uhrenarmband.net">www.uhrenarmband.net</a><!-- w -->. Den koster lidt under 20EUR - good value for money Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
#5
Joepete Skrev:Di-Modell laver en lækker tyk læderrem i mange brune nuancer. Den er kraftig, og i en god kvalitet. Prøv at søge på "Jumbo" på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.uhrenarmband.net">www.uhrenarmband.net</a><!-- w -->. Den koster lidt under 20EUR - good value for money Icon_e_wink

Takker ja de har ufatteligt stort udvalg.

men min hjemmefuskede er nu ikke fesen Icon_e_wink og faktisk lavet af gammelt militærlæder og spænde stammer også derfra.

Jeg ligger også inde med en gammel geværrem i læder med "nøglehulformede" huller men den bliver gemt til noget specielt.

Sjovt nok har jeg kun billeder og ikke remme da der altid er en der vil have dem.

Jeg laver dem så enkelt som muligt med så få dele som muligt. det er kernelæder og rent læder uden syninger meget tykt. et ringe billede
İmage
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
#6
Sorry, DJmon ... men den rem er alt for smal ... Icon_redface
De venligste hilsner, John
Svar
#7
Joepete Skrev:Sorry, DJmon ... men den rem er alt for smal ... Icon_redface

mener du formen ? for det er ikke den rem der kommer på jeg tilpasser naturligvis efter uret. og uret på billeder er ret stort. og tykkelsen på læderet kommer ikke rigtigt med på billedet.

Anyway Fortsøger jeg nok alligevel jeg har adskillige ure den type rem passer til. så der er ikke det store tabt. det er vel også på tide jeg får en af dem selv Icon_e_wink
Men jeg skal nok forholde mig kritisk over for resulatet.

Forresten den zulu du har smidt på dit Enicar giver uret utroligt flot udtryk og kontrast ikke mindst farven FLOT!

De nylon jeg selv kan lave minder meget om dog er de med alm lukning.
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
#8
Tak, for de pæne ord angående Enicar uret. Udover, at det passer godt til uret, så er Nato remmen også rigtig behagelig at bære - især hvis man har uret på i lang tid.

Er spændt på at se hvordan dit ur ender - og når du får taget nogle flere billeder, fra forskellige vinkler.
De venligste hilsner, John
Svar
#9
Jeg lover at jeg nok skal melde tilbage. når jeg får fusket noget Icon_e_wink

Uret tikker perfekt men jeg må sige at en tritium skive aldrig bliver så lækker i finish som en normal. det er jo en form for pasta den er malet med.
men lyse kan den også så man tror den leger lygte.

jeg har bøvlet lidt med at den begyndte at skifte dag/dato alt for tidlig men det ser ud til at jeg har gjort den fejl at sætte den mens den stod imellem 9 og 10 jeg har så sat den tilbage og håber den skifter normalt nu.
Det stod i manualen fra citizen

Ja dit Enicar er på ingen måde boring mere Icon_smil og at komforten er i top betyder også alt.
Hvis det ikke er behageligt at have på er det intet værd.
Jeg er virkeligt imponeret over resultatet
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
#10
DJmon Skrev:jeg må sige at en tritium skive aldrig bliver så lækker i finish som en normal. det er jo en form for pasta den er malet med.
men lyse kan den også så man tror den leger lygte.
Den køber jeg ikke. Der er da stor forskel på finish af en dial, men Tritium eller Luminova er da begge pasta om du vil - skal det lyse så er det pasta - men det behøver jo ikke ligge og ligne pasta. Det gør det ofte hvis det har fået en ny omgang selvlysende på et ældre ur, men du kan knagme ikke påstå det er generelt for tritium. Det er en ommer
(og så kunne det være sjovt at vide hvad du mener med at du bedre kan lide en normal skive? Malet med dyp i dyrup eller hvad?? - lyse kan den vel ikke i så fald)
Du har sikkert et ur med en ommalet tritium eller et dårligt udført tritium - men det trækker det ikke alle de normale ned
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)