Besøg af "lidt mystisk" Rolex-køber
Nu skal man jo passe på med at anklage potentielle købere af ens ur for ikke at have reelle hensigter, men jeg vil alligevel godt høre jeres mening/evt. lignende erfaringer i forhold til denne her:

Jeg havde tidligere i dag besøg af en sød og venlig herre, formentlig i midten af fyrrerne med et sydlandsk udseende. Manden kom forbi for at se mit Rolex Daytona i guld og lagde ikke skjul på at han var stinkende rig (bentley, yatch, stor bilsamling, ursamling mv.). Han ville have mit ur specifikt til sin søns fødselsdag (sønnen havde tonsvis af andre dyre ure).

Det var på ingen måde tydeligt at se, at manden var velhavende, idet hverken hans jakkesæt, ur eller attachémappe virkede synderligt eksklusive (vel nærmest det modsatte).

Han indikerede ikke at han viste noget videre om daytonaen og var også fuldstændig uinteresseret i certifikatet, hvilket var lidt underligt. Han havde et G/S submariner med i kasse som han viste mig, hvorfor ved jeg ikke (ægtheden ved jeg heller ikke noget om). Han ville gerne købe daytonaen og spurgte dels om jeg tog euro (hvortil jeg svarede nej) og dels om jeg havde andre ure; så ville han måske også gerne købe dem (en ven i Holland havde netop åbnet en ur-butik og han ville gerne købe en masse eksklusive ure).

Konklusionen blev altså, at han gerne ville købe uret (til prisen). Umiddelbart var han dog mere interesseret I hvad jeg kunne skaffe af ure og ville ringe herom i morgen. Altså ingen konkrete aftaler i forhold til betaling af daytonaen, udover at han jo løbende bekræftede at har masser af penge – både euro og dkr i kontanter.

Alt i alt en underlig oplevelse. Er der nogen herinde der har været udsat for lignende? Er det et eller andet form for scam nogen forsøger at køre?

Jeg vil gerne understrege, at jeg på ingen måde forsøger at hænge nogen ud, men med disse ure, skal man jo være lidt opmærksom på hvem man invitere hjem, hvorfor jeg gerne vil høre jeres mening.

Pft.

Mange hilsner

Peter
Svar
Ja lyder som en lidt speciel oplevelse.

Jeg trot jeg ville springe over, men hvis ikke du vil det så i hvert fald insistere på en bankoverførsel før du udleverer noget.

Dernæst kunne en overdragelse af uret jo foregå hos en forhandler for også at han fik verificeret ægtheden af uret og så var i jo begge på neutral grund.

Thomas
Svar
Jeg ville nok også være varsom her. Det lyder lunkent.....
Svar
Man skal jo selvfølgelig passe på med at dømme folk.
Men historien virker mærkelig, endda meget mærkelig - udfra det du fortæller.
Virker Køber ikke oprigtig, eller sælger (hvis det er den anden vej omkring) så bør man holde sig fra det!
Køb personen, uanset om det er køb eller salg.
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
Hvis du har en fornemmelse i maven af at der er noget galt, så passer det somregl altid.

Lyt til din indre alarmklokke i sådanne tilfælde.
Svar
Det lyder som noget der godt kunne skræmme mig lidt.
For mange spørgsmål og uden interesse i at se certifikat mv. Som om han lige sonderede terrænet.

Nu skal man jo ikke altid skue hunden på hårene, men opførslen som du beskriver den virker lidt suspekt.

Godt du ikke bor i en stuelejlighed med et-lags glas i vinduerne i det mindste (hvis du da er den Peter jeg tror?).
Svar
Jeg vil da også indrømme, at alle mine alarmsignaler ville kime højfrekvent efter en sådan oplevelse, ud fra hvad du fortæller !!

Hvis det var mig, så ville jeg takke nej og evt. også sørge for, at lægge mine ure i bankboks den næste måneds tid eller to !
Svar
Seamus Skrev:Dernæst kunne en overdragelse af uret jo foregå hos en forhandler for også at han fik verificeret ægtheden af uret og så var i jo begge på neutral grund.

Thomas
Rige mennesker behøver ikke se rige ud, men ja det lyder risikofyldt
Jeg tror ikke jeg ville rode med verification af uret, for det er køber jo tydeligvis ikke så bekymret for - MEN jeg ville i en cash handel nok være mere interesseret faktisk i verfication af Euro sedlerne - jeg ville ha dem OK fra en bank inden jeg regnede med de var OK

Det KAN være OK alt sammen - meeeen

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hvordan ankom vedkommende? I sin Bentley eller med HT?
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Tak for tilbagemeldingerne - det kunne godt være at andre havde været udsat for lignende.

Manden havde IKKE en af sine mange biler med, men blev sat af af en ven 500 m. fra mig (han ringede og spurgte hvilken retning han skulle gå). Hans attachémappe havde også fortsat de fine røde plastikdimser, der agerer plump for kodelåsen og han havde et af sine "normale" ure på (dvs. et eller ander quartz-ur) og ikke ét af de meget fine fra hans samling.

Jeg vil være obs. og ikke foretage mig mig mere overfor denne køber i hjemmet. Sikre sedlers ægthed m.v., hvis det skulle komme så langt.

Jeg skal nok opdatere tråden, når/hvis der er nye informationer.

Tak for det.

Mange hilsner

Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)