Salg af ur til USA
Hej alle,

Jeg har en potentiel køber fra USA til et af mine ure, men han spørger til mit feedback, som jeg ikke har. Hvad er sikkreste måde at handle (i det her tilfælde sælge) ur til USA, således begge parter er tilfredse. Jeg har nævnt at med Paypal har man sikkerhed som køber op til $2000,men det står på ebay,så jeg håber, at det gælder også handler udenfor ebay. Desuden vil jeg gerne vide, hvis nogen af Jer har har solgt uret til USA, hvilken procedure har I brugt. I kan maile mig på dwndleratgmaildotcom.
Jeg undskylder på forhånd, hvis der er en tråd, som omfatter emne,men jeg kunne ikke finde den. På forhånd tak.
Svar
Jeg ville hvis jeg skulle sælge til USA vælge en bankoverførsel.

Som jeg hører det kan køber på paypal trække pengene tilbage hvis han af en eller anden grund giver paypal besked på at han ikke har fået det han har betalt for. Hvis der er andre som ved mere om dette så ret mig endelig.

Thomas
Svar
Seamus Skrev:Jeg ville hvis jeg skulle sælge til USA vælge en bankoverførsel.

Som jeg hører det kan køber på paypal trække pengene tilbage hvis han af en eller anden grund giver paypal besked på at han ikke har fået det han har betalt for. Hvis der er andre som ved mere om dette så ret mig endelig.

Thomas

Det er også mit indtryk - PayPal giver køberen alle fordelene !!

Derimod giver en bankoverførsel ikke køber ret mange muligheder, hvilket måske kan få køberen til at føle sig usikker og dermed bakke ud.

Måske en banal tanke - men kan man sende pr. efterkrav til USA ??
Svar
Problemet er vel at køber ikke vil købe uden nogen form for sikkerhed for uret da Dwindler ikke har nogen feedback at presentere.

Vi kunne jo sagtens her lave en off-topic og skiver noget med at for all we know Dwindler through different issues here on the danish vintage watch forum we can only give him thumbs up - men om det ville række hvis nogle af de som kendte ham gjorde det ved jeg ikke.
Måske nogen danske som du har handlet med kunne bekræfte handlen med positiv reference og fulde navn og kontakt?

Det er korrekt at køber kan stoppe paypal betalingen hvis der er noget galt med uret, men så vidt jeg ved kan han da ikke få pengene igen uden at bevise at uret er returneret - og beskyttelsen op til 500$ er da en køber beskyttelse
Jeg ved ikke hvordan disputes behandles i Payal systemet uden for Ebay, men inden for kan køber bestemt ikke bare stoppe en betaling uden grund og bevis for returnering
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg har lagt uret på Ebay også nu, og der er køber beskyttelse optil 1000€ eller 2000$, som jeg har set på amerikansk ebay. Som sælger vil jeg også mene at bank overførsel er bedst for mig, men han er ret tvivlsom på det område. Da jeg nævnte paypal beskyttelse af køber, nævnte han, at dette gælder kun via Ebay og kun for nogle etablerede kunder,som har vist sig at være and, da der står op til 1000€ køber beskyttelse også ved min annonce. Jeg har ingen feedback som sælger, da dette er mit første ur, som jeg prøver at sælge.Eneste feedback jeg har er på ebay og den er på 100%, dog kun som køber Icon_e_biggrin
Det er ikke så nemt at få penge tilbage fra Paypal, som køber, men det er muligt, da man skal henvende sig til dem og forklare problem,soma nden side har 30 dage, at reagere på og så videre, men jeg fin mine penge en gang,men jeg har heller ikke modtaget varer og sælgerene opgav misvisende informationer om afsendelsesdato. Er der nogen der ved, hvordan er sælger beskyttelse på Ebay?
hannover_dk tusind tak for din anbefaling Icon_e_biggrin Icon_mrgreen
Svar
Man kan ikke "bare" stoppe sin betaling på PayPal. Processen er så besværligt og kræver nogle solide beviser (shipping documenter osv.).
Har solgt mange år kunst og antik til US og bruger stort set KUN PayPal pga. hurtigheden og trygheden den tilbyder. Har naturligtvis haft nogle vanskelige kunder, som uanset hvad klager om alt. Men ingen har stoppet nogensinde en betaling / haft held med at få den stoppet af PayPal. Har ikke hellere hørt en troværdig historie om en anden sælgere, som uskyldigt skulle have blivet ramt af PayPal køberbeskyttelsen.
Jeg tror nu at PayPal som bank er i stand til at skilje kværulanterne og ægte ulyksramte købere.
Ved godt at lav feedback er et problem. Og det kommer det at blive ved, indtil du får samlet op et 20 - 30 stykker af de positive.
Men fra den anden side; factum er at 80 - 90% af problemer / ubetalte auktioner / forsøg for at snyde laves af folk som har et meget lav feedback (bortset fra kapringer af ens eBay-konto & andet prof. kriminalitet som rammer en ansvarlig almindeligt person alligevel enormt sjældent).
Jeg synes selv, at man skal ikke være så hysterisk med overdrivelsen af farerne ved brug af IT.
Se bare den tyske eBay; der er de så forsigtige, konservative og angste af den nye virkelighed... dette splejset sammen med lidt overdrevet sparsomhed er nok grunden til at kun et - par procent af de tyske sælgere har PayPal-konto. Gæt hvor mange af dem har "sparet en hund og mistet en tusse"... ALLE impulskøb går forbi deres næser...
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tio Malo Skrev:Se bare den tyske eBay; der er de så forsigtige, konservative og angste af den nye virkelighed... dette splejset sammen med lidt overdrevet sparsomhed er nok grunden til at kun et - par procent af de tyske sælgere har PayPal-konto. Gæt hvor mange af dem har "sparet en hund og mistet en tusse"... ALLE impulskøb går forbi deres næser...
Cheers - John

Ja jeg ville sikkert også synes det var nemt med Paypal og Tyskland, men jeg tror også man skal tænke på at "alle" idag har en netbank med mulighed for overførsel til udlandet.

Mellem alle Euro lande er sådanne overførsler gratis, så langt det meste i Ebay.de går sikkert til € lande, hvor sælger kan spare de 3% omkostning til Paypal - og køber ingen omkostning har ved bankoverførslen - og hvor der samlet set er noget at spare på valutakursen - som Paypal ligger lidt dyrere med normalt.

Manglen er køber beskyttelsen som jeg også sætter pris på, også ved at Paypal kan gå ind og hjælpe hvis en sælger er langsom med at sælge.

Men alt i alt er det ikke bare forsigtighed og gammeldags tænkende i et land med gratis bankoverførsler til alle naboer TROR jeg

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)