Spændende chronograph ?
Kære alle !

Det er ved at være på tide at jeg anskaffer mig en chronograph. Jeg har svært ved at finde noget, som lige falder i min smag ... Kan I hjælpe ?

Jeg har snævret mine ønsker lidt ind:

- Det skal være good value for money !
- Tydeligt aflæsbart (tydelige tal og visere, især viserne i sub-dials)
- Enkelt design ...
- Både nyt og vintage dur !

Kan jeg overhovedet få noget ordentligt til under 5 k ?
De venligste hilsner, John
Svar
Ja du kan da så rigeligt få noget vintage som f.eks. denne Seiko Chronograph fra 1976.

İmage

Thomas
Svar
Tja, der er jo uendeligt mange muligheder. Går ud fra at det skal være noget mekanisk. De fleste nye anvender Valjoux 7750, som bestemt må siges at være ordentligt. Det kan lade sig gøre at finde ure med dette værk lige indenfor din prisramme, men langt de fleste muligheder gemmer sig på den "forkerte" side af de 5k. Vintage derimod, kan du sagtens finde noget indenfor prisrammen - f.eks. med Valjoux 7733 eller 7734 er der mange muligheder, og priserne starter ved ca. 2k. Prøv at kigge på salgssiderne og søg på Valjoux. F.eks. er der en NOS Tissot Seastar Navigator fra 1975 på salgssiderne til 3800. Man kan jo så diskutere om det er enkelt design, men flot synes jeg det er. Mange af de gamle Valjoux chronographer fra 70'erne har lidt "sprælske" designs. Ellers er der masser af Seiko og Citizen til salg, men der skal du nok kigge på Ebay. Synes at udbuddet er sparsomt herhjemme.

Held og lykke med jagten - glæder mig til at se hvad du får købt!
---
Tommy
Svar
Joepete Skrev:Kære alle !

Det er ved at være på tide at jeg anskaffer mig en chronograph. Jeg har svært ved at finde noget, som lige falder i min smag ... Kan I hjælpe ?

- Enkelt design ...

Du kan få et Certina DS podium Automatic på dba.dk. Lækkert ur i mine øjne til pengene.

[url]"http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56140548">http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=56140548[/url]
Omega Seamaster 2254.5000
Steinhart Ocean One

Svar
Hej

Kig efter efter Certina eller Tissot, der er noget der tæt på din prisramme, men måske en lille smule over.

MVH Peter
Svar
Seamus Skrev:Ja du kan da så rigeligt få noget vintage som f.eks. denne Seiko Chronograph fra 1976.

İmage

Thomas

Helt enig! Forresten et super smukt billede!
Svar
İmage

Hvad med Sinn - som viste 756 fx. Fås sikkert brugt fra 5-6 K. Meget letaflæseligt skive. Specialhærdet kasse - næsten umulig at ridse. 40 mm som foto, desuden ny model med drejbar lynette i 43 mm. Arbejdshesten Valjoux 7750 indeni. Og qua Sinns distributionspolitik til at få ny for absolut fair pris. Har selv viste + Sinn U2. Jeg har den med til urtræf hos Tukjær den 30.8.

Tjek sinn.de - eller chronomaster.co.uk

MVH Lars U
Svar
Joepete Skrev:Kære alle !
Det er ved at være på tide at jeg anskaffer mig en chronograph.
Jeg har svært ved at finde noget, som lige falder i min smag ... Kan I hjælpe ?
- Enkelt design ...
Det er ganske vanskelige kriterier. Jeg holder nogle ure under observation på E-Bay.
Af 300 observationer har nedenstående alle en auktionspris lavere end 5.000 kr.
.. og (synes jeg) opfylder kravene om læsbarhed, enkelt design og value for money. De er til gengæld alle vintage.

Om de modeller, som jeg holder under observation, falder i din smag, kan jeg ikke vide.
Men data udtrækket viser, at man med lidt snilde og held godt kan købe en Omega kronograf til under 5.000 kr.

İmage

İmage

Det er jo også tydeligt, at til den pris er der nogle, der får en "rustik" bemærkning med på vejen,
f.eks. defekt, rundpoleret eller vrag.
Men ellers er bemærkningerne positive, ligesom der også er nogle overraskende gode handler.

Håber materialet kan være inspirerende.
Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Jeg er hver gang overrasket over de billige priser på div. speedmasters når jeg ser dine opgørelser. Men klart man skal jo forvente service evt. polering mv, hurtigt 2-3 K oveni!
Svar
Speedy Skrev:Jeg er hver gang overrasket over de billige priser på div. speedmasters når jeg ser dine opgørelser.
Men klart man skal jo forvente service evt. polering mv, hurtigt 2-3 K oveni!
... Helt enig, og priserne udenfor EU skal jo "plusses" med 30%.

Men f.eks. den sidste X-33 1'ste gen. fattede jeg slet ikke prisen på.
Måske fordi den kom som en af de sidste i en veritabel byge, der må have mættet markedet.

I udtrækket var der ingen Flightmasters, SPM MK_V eller SPM 125, der "røg under de magiske 5.000 kr."

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)