Svar: 10
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hvad kan man finde dem ned til prismæssigt`?
Jeg synes det er fantastisk smukt, men hvor langt ned i pris kan man være heldig at finde finde et til?
Selvfølgelig i en stand hvor man stadig vil gå med det
•
Svar: 720
Tråde: 122
hvad model er du ude efter ???
model=pris
men PAM starter fra ca 18-19000
den det kommer an på hvad model du er ude efter
•
Der i hvertfald en 221 i stål og en 279 i titanium til salg, det skal være en der har samme udseende som den, ikke radomir eller gmt. Hedder den marina?
•
Svar: 720
Tråde: 122
godt det skal værer med lænke
kan se at den bo har til salg ligge på 41kilo uden for EU så den pris Bo har er en en god pris
Og panerai sælger godt så de holder også prisen

jeg syntes at GMT pam 88 er super lækker har haft et og jeg skal nok ha en igen
•
Ja, men mit krav er ikke nødvendigvis at det skal være med lænke.
Bare med samme "design/look" kan ikke komme på ordet. Men må gerne være med en klassisk rem, ikke nødvendigvis lænke.
Kan de så komme længere ned i pris? og hedder der stadig luminor marina, hvis det er med en rem?
•
Svar: 1,053
Tråde: 42
Der er også PAM 111 og PAM 112 base (luminor) - men de er ikke i titanium ...
Ved ikke om de har det look du søger, men de har en pris der er lavere end dem du nævner.
Når de er til salg i dk ligger de vel mellem 21.000 til 25.000 kr
•
Svar: 372
Tråde: 10
Modtaget Likes: 45 i 18 svar
Givet Likes: 127
Halken Skrev:Ja, men mit krav er ikke nødvendigvis at det skal være med lænke.
Bare med samme "design/look" kan ikke komme på ordet. Men må gerne være med en klassisk rem, ikke nødvendigvis lænke.
Kan de så komme længere ned i pris? og hedder der stadig luminor marina, hvis det er med en rem?
Selve modellen/designet hedder Luminor. Når den også hedder Marina, betyder det at den har sekundviser (fx 005,111, 177 etc). Base modellen er uden sekundviser (000, 112, 176 etc)
Det første du skal ha' gjort op med dig selv er om det skal være en "historic" model (deres håndoptrukne modeller) eller en "comtemporary" model (deres automatic modeller) dernæst om det skal være med eller uden sekundviser, altså Marina eller Base.
Umiddelbart når det er dit første Panerai ville jeg vælge en fra "historic" linien, da de er de mest historisk korrekte pga. håndoptræk, enkelt skivedesign og ingen dato. En PAM 000 el. en 005 er et rigtigt godt bud, da de også har fast bagkasse hvilket passer bedst både historisk og estetisk til modellen. Du skal regne med ca. 20-24 kilo kr.
Mvh

leJ
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Jeg vil støtte Ole og mene at du skal gå efter et Historic. Dvs. en simpel model med manuelt værk, uden dato og med rem. De er også de billigste. desuden også dem som sælger bedst og derfor er gensalgsværdien ca. 80-90 % af nyprisen uanset alder.
Vælger du nogle af de dyrere automatics med dato osv. vil de være væsentlig dyrere samt tabe mere i værdi. Desuden er de ikke historisk korrekte som de simple manuelle.
Tag en kig på paneristi hvor næsten alle modeller er afbilledet. Her er det lettere at danne sig et overblik i de forskellige kategorier af modeller.
[url]"http://paneristi.com/reference/vendome/vendomeframeset.html">http://paneristi.com/reference/vendome/ ... meset.html[/url]
Husk blot på at ikke alle modeller fås mere og nogen af dem er svine dyre på brugtmarkedet...
De bedste "starters" i mine øjne er PAM 0, 5, 111, 112.
/Mads
•
Sidder lige og savler lidt over dem alle?
Hvad er priserne på dem brugt, sådan ca ? her hjemme?
For mit første dyre ur, bliver med sikkerhed et Rolex 16610 LV.
Men vil godt have et i en "anden stil" Et hvad skal man sige? dress watch?
SÅ nu skal jeg bare finde ud af hvad det er man skal kikke efter, og har jo bestemt heller ikke ubegrænsede midler.
Så måske Pam først kan blive i 09, meen who knows. Spiller jo lotto.
Men tak for fantastisk info, har på 2 måneder lært mere om ure herinde, end jeg har på de første 22 år af mit liv.
* Mads G, kan du hvis du har tid / gider / kan overskue det? fortælle lidt mere om det Omega Speedmaster som jeg har set i har snakket om i tidligere debatter? og som du selv har?
På forhånd tak. (hvis det ikke hører til her i pam forum, kan du maile til <!-- e --><a href="mailto:halken@post.cybercity.dk">halken@post.cybercity.dk</a><!-- e -->)
Igen, kun hvus du har tid, gider osv.
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
Hvis du søger i Omega-forummet på "Speedmaster" og eventuelt "321" vil du få en masse hits. Det er altid god læsning.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•