speedmaster
#41
hannover_dk Skrev:
peter Skrev:Hej

Det har jeg stadig til gode at se. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Ja sjovt nok ikke - for mellen med 321 belv lavet ganske langt ind i 1968 - men jeg tvivler på de skiftede kasse betegnelsen med over til 145-012-68

Omega bekræfter at den blev lavet i 1968 men har ikke svaret på om den også fik kassebetegnelsen 68 med over nogensinde

vh

VAR DET SÅDAN EN:

İmage
Icon_+1
Svar
#42
Det må der vist svares JA til
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#43
Hvad blev der af den oprindelige tråd-starters ur efter besøg i Horsens...kunne være spændende med nogle "efter" billeder!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings


Svar
#44
JohnFyn Skrev:Hvad blev der af den oprindelige tråd-starters ur efter besøg i Horsens...kunne være spændende med nogle "efter" billeder!


Det er stadig ikke kommet hjem fra Schweiz. Jeg ser også frem til at se det, og lægge billeder ud af sagen!!!
Svar
#45
Hermed nyeste foto af det gamle Omega Speedmaster.

Det er nu syv måneder siden, uret blev indleveret til urmager Halse i Horsens.

Egentligt var tanken dengang, at uret blot skulle have nyt glas samt en rensning. Imidlertid viste det sig, at et tandhjul var beskadiget i forbindelse med at fjederen knækkede, og netop dette tandhjul kan ikke købes fra fabrikken. De næste måneder gik så med, at en af Halses kontakter forsøgte at skaffe de nødvendige reservedele, men desværre uden held.

Herefter blev uret sendt til fabrikken i Schweiz, der anbefalede en mere omfattende renovering, som nu er gennemført. De udskiftede dele har fabrikken sendt med retur i en pose, som bl.a. indeholde lynette, skive, visere, krone samt et utal af småskruer – værket er åbenbart samlet med nye skruer.

Om uret nu skal bruges eller sælges er ikke helt afklaret, men evt. interesserede er da velkomne til at sende en besked.
Svar
#46
İmage
Svar
#47
I mine øjne har Omega "fucket" det op med nye visere og skive Icon_redface Icon_e_sad Icon_rolleyes

Hvis du stadigvæk har den gamle skive samt visere, så få hurtigst muligt Peter Halse til at montere dem igen - det andet der er helligbrøde!!! Icon_e_confused ... desuden gør det heller ikke noget godt for værdien!

Icon_e_confusedleJ
Svar
#48
İmage

Alle udskiftede dele haves selvfølgelig stadig. Så hvis man vil, kan man sætte den gamle skive, visere og lynette på igen. I mine øjne er der ikke nogen skade sket. Om man foretrækker det patinerede look, er vel en smagssag.
Svar
#49
Jeg ville skynde mig at smøre cikelkæden og køre ud til Peter el.l. - og få ham til at montere de originale dele igen. Uden at blinke med øjnene.....
Icon_+1
Svar
#50
Jeg synes at det ser rigtigt godt ud, og som du selv er inde på så er alle de originale dele jo stadig at findes.

Jeg har selv gjort mig tanke om at sende mit MKII til Omega, men overvejer det stadig.

Må man spørge hvor meget det løb op i fra Omegas side? eventuelt på en PB
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)