Union Glashütte er genopstået
#11
Der har nu ikke været den store sammenhæng mellem Glashütte Original (GO) og Union. GO har tidligere udviklet og delvis produceret værkerne til Union, men det har intet haft med GOs egne værker at gøre. De værker GO brugte var kun forbeholdt GO. Union har lavet nogle enkelte LE modeller som lå op ad GOs værker, men i de alm. Union modeller var der Union værker som intet havde at gøre med GOs værker.

Som jeg ser det gør det ikke den store forskel om værkerne er fra ETA eller in-house i denne sammenhæng. De er ikke blevet dårligere selv om det ikke længere laves in-house. Men ok lidt sjovere at det er in-house men det er så også alt...

Som det også påpeges skal man være lidt forsigtig med Glashütte betegnelsen. Det er en by og ikke et firma. Glashütte Original er så en producent i Glashütte. Det bliver let noget rod Icon_e_wink

/Mads
Svar
#12
Mads Gjødesen Skrev:Som det også påpeges skal man være lidt forsigtig med Glashütte betegnelsen. Det er en by og ikke et firma. Glashütte Original er så en producent i Glashütte. Det bliver let noget rod Icon_e_wink

Og det bliver ikke mere enkelt af at urmagere fra Glashütte har udviklet sine egne traditioner inden forhændværk konstruktion osv. Og at mange kalder urene, som er opbygget efter Glashütte traditioner, for Glashütte ure... Icon_rolleyes
Svar
#13
Citat:Der har nu ikke været den store sammenhæng mellem Glashütte Original (GO) og Union. GO har tidligere udviklet og delvis produceret værkerne til Union, men det har intet haft med GOs egne værker at gøre. De værker GO brugte var kun forbeholdt GO. Union har lavet nogle enkelte LE modeller som lå op ad GOs værker, men i de alm. Union modeller var der Union værker som intet havde at gøre med GOs værker.

Jeg var ellers af den opfattelse (nu må I rette mig, hvis jeg er galt afmarcheret), at det netop var GO værker, som lå i Union urene. Således at f.eks. UG kaliber 26 svarer til GO kaliber 39. Når jeg skriver "svarer til" så er det fordi, der skulle være 12 færre dele i UG kaliber 26 sammenlignet med GO kaliber 39. Det skyldes en mere simpel reguleringsmekanismen i UG værket (forskellen er vistnok at GO bruger svanehalsregulering, mens UG ikke gør). Desuden var UG værket ikke finisheret med håndkraft som i GO.

Jeg tror, at Union er et datterselskab til GO, og mener at have læst, at urene faktisk blev lavet det samme sted rent fysisk (altså ikke bare samme by, men samme fabrik). Kan blot ikke finde kilden til dette pt.

- Michael
Svar
#14
Michael B Skrev:
Citat:Der har nu ikke været den store sammenhæng mellem Glashütte Original (GO) og Union. GO har tidligere udviklet og delvis produceret værkerne til Union, men det har intet haft med GOs egne værker at gøre. De værker GO brugte var kun forbeholdt GO. Union har lavet nogle enkelte LE modeller som lå op ad GOs værker, men i de alm. Union modeller var der Union værker som intet havde at gøre med GOs værker.

Jeg var ellers af den opfattelse (nu må I rette mig, hvis jeg er galt afmarcheret), at det netop var GO værker, som lå i Union urene. Således at f.eks. UG kaliber 26 svarer til GO kaliber 39. Når jeg skriver "svarer til" så er det fordi, der skulle være 12 færre dele i UG kaliber 26 sammenlignet med GO kaliber 39. Det skyldes en mere simpel reguleringsmekanismen i UG værket (forskellen er vistnok at GO bruger svanehalsregulering, mens UG ikke gør). Desuden var UG værket ikke finisheret med håndkraft som i GO.

Jeg tror, at Union er et datterselskab til GO, og mener at have læst, at urene faktisk blev lavet det samme sted rent fysisk (altså ikke bare samme by, men samme fabrik). Kan blot ikke finde kilden til dette pt.

- Michael

Korrekt. Union var datterselskab under GO, det blev oprettet i 1996. De brugte GO råværker, dette var grunden til de lukkede, da GO ikke kunne afse værker mere pga deres egen store fremgang.
I dag er det vidst ikke et datterslskab, bare endnu et firma i Swatch Groups arsenal.
Certinas CEO, er i dag CEO for Union
İmage
Svar
#15
Magnum Skrev:
Michael B Skrev:
Citat:Der har nu ikke været den store sammenhæng mellem Glashütte Original (GO) og Union. GO har tidligere udviklet og delvis produceret værkerne til Union, men det har intet haft med GOs egne værker at gøre. De værker GO brugte var kun forbeholdt GO. Union har lavet nogle enkelte LE modeller som lå op ad GOs værker, men i de alm. Union modeller var der Union værker som intet havde at gøre med GOs værker.

Jeg var ellers af den opfattelse (nu må I rette mig, hvis jeg er galt afmarcheret), at det netop var GO værker, som lå i Union urene. Således at f.eks. UG kaliber 26 svarer til GO kaliber 39. Når jeg skriver "svarer til" så er det fordi, der skulle være 12 færre dele i UG kaliber 26 sammenlignet med GO kaliber 39. Det skyldes en mere simpel reguleringsmekanismen i UG værket (forskellen er vistnok at GO bruger svanehalsregulering, mens UG ikke gør). Desuden var UG værket ikke finisheret med håndkraft som i GO.

Jeg tror, at Union er et datterselskab til GO, og mener at have læst, at urene faktisk blev lavet det samme sted rent fysisk (altså ikke bare samme by, men samme fabrik). Kan blot ikke finde kilden til dette pt.

- Michael

Korrekt. Union var datterselskab under GO, det blev oprettet i 1996. De brugte GO råværker, dette var grunden til de lukkede, da GO ikke kunne afse værker mere pga deres egen store fremgang.
I dag er det vidst ikke et datterslskab, bare endnu et firma i Swatch Groups arsenal.
Certinas CEO, er i dag CEO for Union

Det lyder til at I har ret godt styr på historien og forbindelserne. Jeg var ikke klar over at værkerne var så nært beslægtede. Jeg mailede engang med Union for netop at klarlægge dette, og deres svar var at det ikke var GO værker, men blot meget beslægtet efter Glashütte traditioner. Men set i bagspejlet skyldes det svar garanteret at Union promoverede sig som in-house manufaktur. Så at skrive det 85 % bestod af GO cal. 39 ville nok være dumt. Men hvis det er tilfældet at GO i det omfang har leveret værker er Union da langt fra in-house Icon_e_confused

/Mads
Svar
#16
Mads Gjødesen Skrev:
Magnum Skrev:
Michael B Skrev:
Citat:Der har nu ikke været den store sammenhæng mellem Glashütte Original (GO) og Union. GO har tidligere udviklet og delvis produceret værkerne til Union, men det har intet haft med GOs egne værker at gøre. De værker GO brugte var kun forbeholdt GO. Union har lavet nogle enkelte LE modeller som lå op ad GOs værker, men i de alm. Union modeller var der Union værker som intet havde at gøre med GOs værker.

Jeg var ellers af den opfattelse (nu må I rette mig, hvis jeg er galt afmarcheret), at det netop var GO værker, som lå i Union urene. Således at f.eks. UG kaliber 26 svarer til GO kaliber 39. Når jeg skriver "svarer til" så er det fordi, der skulle være 12 færre dele i UG kaliber 26 sammenlignet med GO kaliber 39. Det skyldes en mere simpel reguleringsmekanismen i UG værket (forskellen er vistnok at GO bruger svanehalsregulering, mens UG ikke gør). Desuden var UG værket ikke finisheret med håndkraft som i GO.

Jeg tror, at Union er et datterselskab til GO, og mener at have læst, at urene faktisk blev lavet det samme sted rent fysisk (altså ikke bare samme by, men samme fabrik). Kan blot ikke finde kilden til dette pt.

- Michael

Korrekt. Union var datterselskab under GO, det blev oprettet i 1996. De brugte GO råværker, dette var grunden til de lukkede, da GO ikke kunne afse værker mere pga deres egen store fremgang.
I dag er det vidst ikke et datterslskab, bare endnu et firma i Swatch Groups arsenal.
Certinas CEO, er i dag CEO for Union

Det lyder til at I har ret godt styr på historien og forbindelserne. Jeg var ikke klar over at værkerne var så nært beslægtede. Jeg mailede engang med Union for netop at klarlægge dette, og deres svar var at det ikke var GO værker, men blot meget beslægtet efter Glashütte traditioner. Men set i bagspejlet skyldes det svar garanteret at Union promoverede sig som in-house manufaktur. Så at skrive det 85 % bestod af GO cal. 39 ville nok være dumt. Men hvis det er tilfældet at GO i det omfang har leveret værker er Union da langt fra in-house Icon_e_confused

/Mads

Hvis UG var et datterselskab til GO, så kan man vel, med lidt god vilje, kalde det inhouse? Icon_rolleyes
Svar
#17
Tjah, det med In-House er vist et definitionsspørgsmål Icon_e_confused

Under alle omstændigheder så var det vist ikke det værste værk at tage udgangspunkt i. Jeg synes, det understreger, at i Union fik man meget ur for pengene.

- Michael
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)