om det er mode eller ikke
#11
Jeg er barbar (ikke elefanten) men manden der bruger samme ur til forskellige sko Icon_e_biggrin

For mig gør skoene ingen forskel, jeg ejer ikke et dressur og er derfor også nødt til at bruge f.eks. seamaster 2254 til jakkesæt eller min 3536TI.

Begge sports/tool ure, men det virker fint for mig da modsætningen til jakkesæt gør at det spiller.

Thomas
Svar
#12
Baun Skrev:men hvad der er vigtigere - hvilket ur taler vi om - og hvad skal det bruges til.

De fleste kan vel se at det optimale ur til en smooking er forskelligt fra det optimale ur til en dag på Racerbanen. Tøjet og stilen er forskellig - og det bør uret selvfølgelig også være.

Har man elegant tøj på bør uret også være elegant - har man "groft" tøj på med store lommer, kraver, syninger skal uret selvfølgelig være større og grovere.

Faktisk tror jeg tøj stil og type er langt mere betydningsfuld for valget af ur og størrelse end personens størrelse - også en lille spinkel mand kan bære et stort tool watch hvis resten af påklædning matcher.

Igen skoene skal matche uret - ikke skostørelsen - men stilen:

kondisko - stort sports/dykkerur
støvler eller kraftige sko - tool watch
lette elegante sko med lædersål - et elegant dress ur
kun babarer bruger det samme ur til det hele Icon_cool

Er på linje med Seamus. Må indrømme jeg bruger mine ure efter hvad JEG har lyst til og bærer og ikke afhængig af hvilket tøj jeg har på den pågældende dag. Når det er sagt, så synes jeg faktisk også de fleste af mine ure kan bruges til stort set det hele, hvorfor jeg heller ikke behøver tage stilling. Icon_e_biggrin
Svar
#13
Seamus Skrev:Jeg er barbar (ikke elefanten) men manden der bruger samme ur til forskellige sko Icon_e_biggrin

For mig gør skoene ingen forskel, jeg ejer ikke et dressur og er derfor også nødt til at bruge f.eks. seamaster 2254 til jakkesæt eller min 3536TI.

Begge sports/tool ure, men det virker fint for mig da modsætningen til jakkesæt gør at det spiller.

Thomas

kun hvis du også vælger sko der ikke er for elegante - en lækker men lidt sportslig sko kan få det til at fungere. En let, tynd, elegant og meget elegant sko vil få uret til at virke forkert! Icon_razz


Men du kan ikke se det selv - det skal ses af en anden - eller i et spejl.

Ofte ved man faktisk ikke hvad det præcist gør, at visse mennesker altid ser bedre ud i tøjet end andre... det er ofte detaljer, som man slet ikke drømmer om kan have betydning.

Så er der jo også nogen der ser så uforskammet godt ud at de kan sammensætte hvad som helst - men nu taler jeg bare om alle vi andre!

Jeg følger nu heller ikke selv alle disse småtossede ideer.... men underholdende er de da! Icon_e_biggrin

vh Baun
Svar
#14
Vil ikke kalde det mode, men smag behag. Jeg går med et ur fordi det gør MIG glad og ikke fordi andre skal se det. Om andre så mener det er for stort eller lille, det kan jeg ikke tage mig af.
Svar
#15
DonWerner Skrev:Når det er sagt, så synes jeg faktisk også de fleste af mine ure kan bruges til stort set det hele, hvorfor jeg heller ikke behøver tage stilling. Icon_e_biggrin


jammen selvfølgelig kan det gå sammen - det er udenfor diskusion - men er det OPTIMALT sammen - det er spørgsmålet.

Man kan drikke vin af hvad som helst - men det er sjovere at gøre det af det optimale glas - med mindre man er på cykeltur - så er det sjovt at drikke det af et tandkrus....

Situationsfornemmelse kan man kalde det!

vh baun
Svar
#16
Baun Skrev:
DonWerner Skrev:Når det er sagt, så synes jeg faktisk også de fleste af mine ure kan bruges til stort set det hele, hvorfor jeg heller ikke behøver tage stilling. Icon_e_biggrin


jammen selvfølgelig kan det gå sammen - det er udenfor diskusion - men er det OPTIMALT sammen - det er spørgsmålet.

Man kan drikke vin af hvad som helst - men det er sjovere at gøre det af det optimale glas - med mindre man er på cykeltur - så er det sjovt at drikke det af et tandkrus....

Situationsfornemmelse kan man kalde det!

vh baun

Man kan vel også kalde det for smag og behag? Jeg synes faktisk det kan være mindst ligeså flot og smart med et Planet Ocean på armen, sammen med et pænt mørkt jakkesæt og sorte sko.
Svar
#17
Baun Skrev:
DonWerner Skrev:Når det er sagt, så synes jeg faktisk også de fleste af mine ure kan bruges til stort set det hele, hvorfor jeg heller ikke behøver tage stilling. Icon_e_biggrin


jammen selvfølgelig kan det gå sammen - det er udenfor diskusion - men er det OPTIMALT sammen - det er spørgsmålet.

Man kan drikke vin af hvad som helst - men det er sjovere at gøre det af det optimale glas - med mindre man er på cykeltur - så er det sjovt at drikke det af et tandkrus....

Situationsfornemmelse kan man kalde det!

vh baun
Bimlende enig, både i det med vinen - ja selv øl i en stue smager bedst af glas, medens en haveøl fint løber ud af flasken

Jeg ville føle mig fjollet med shorts t-shirt og bare tær til en grill komsammen på vejen - iført vintage guldur - eller i høj grad med en 44 mm Zenith elprimero den første i stål - til mørkt jakkesæt (eller smoking uha)
Det meste går jo sammen, men det gør ikke fornøjelsen ved at have noget at bytte og matche med hinanden mindre
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#18
hannover_dk Skrev:
Baun Skrev:
DonWerner Skrev:Når det er sagt, så synes jeg faktisk også de fleste af mine ure kan bruges til stort set det hele, hvorfor jeg heller ikke behøver tage stilling. Icon_e_biggrin


jammen selvfølgelig kan det gå sammen - det er udenfor diskusion - men er det OPTIMALT sammen - det er spørgsmålet.

Man kan drikke vin af hvad som helst - men det er sjovere at gøre det af det optimale glas - med mindre man er på cykeltur - så er det sjovt at drikke det af et tandkrus....

Situationsfornemmelse kan man kalde det!

vh baun
Bimlende enig, både i det med vinen - ja selv øl i en stue smager bedst af glas, medens en haveøl fint løber ud af flasken

Jeg ville føle mig fjollet med shorts t-shirt og bare tær til en grill komsammen på vejen - iført vintage guldur - eller i høj grad med en 44 mm Zenith elprimero den første i stål - til mørkt jakkesæt (eller smoking uha)
Det meste går jo sammen, men det gør ikke fornøjelsen ved at have noget at bytte og matche med hinanden mindre
vh
Til dels enig - men der er nogle ure, som er bedre som all round'ere end andre.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
#19
Baun Skrev:Så er der jo også nogen der ser så uforskammet godt ud at de kan sammensætte hvad som helst - men nu taler jeg bare om alle vi andre!



vh Baun

- Og det syntes jeg godt at I andre kunne tage og tænke lidt over engang imellem. Det er faktisk ofte et problem at se hamrende godt ud uanset hvilket ur og hvilke sko man har på. Icon_cry

Jeg vil da også gerne prøve at være helt almindelig og små kikset, det kan jeg bare ikke, uanset hvor umage jeg gør mig Icon_e_wink
Svar
#20
For mig personligt er store ure intet med moden at gøre fordi
den slags ure som jeg interesser mig for (dykker/tool ure)
som regl bare er fra 40mm og op

Den slags ure er også dem jeg syntes passer mig bedst
kva min størrelse (tro mig et lille guldur ville bare se forkert ud Icon_e_biggrin )

jeg har aldrig været generet af at gå med store ure
faktisk syntes jeg at mit gamle seamaster kunne virke lidt klein

idag har jeg et 47mm ORIS i mine øjne passer det perfekt
det vil det også gøre når moden siger noget andet

kun når jeg har skjorte på kan uret virke lidt i vejen
derfor skal mit næste ur også være mellem 40-45mm
(i mine øjne slet ikke stort)

uret skal passe til personen der bærer det.
nogle kan bære store ure og nogle kan bære små
men man kan som jeg ser det sjældent bære begge dele

hvad moden siger betyder minus for mig
den går jo også bare i ring Icon_e_biggrin
(hva så når digitalure Icon_e_surprised bare er så hot igen)nej vel Icon_e_biggrin
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)