Uhh hvorfor har man ikke bunker af penge?
RunesS Skrev:
Mads Gjødesen Skrev:Uha sikke en flot gyromax balance. Det er kræs... Icon_cool Men syntes nu ikke det er 35 k £ værd. Nok er det lækkert men detaljeniveauet i værket kunne være flottere. FP Journe feks... Icon_cool

/Mads

Det er rigtigt at det ikke er på højde med f.eks. FP Journe... Men nu er uret noget af det tætteste man kommer på håndlavet, i dag... Altså sammen med folk som Dufour, Gerber og Daniels!

Enig i at det er flot håndværk og skiven er nok det jeg er mest imponeret af. Jeg har nu ikke noget imod at man bruger en kombination af maskiner og håndarbejde for at opnå den flottest mulige finish. Her er det som om der er gået sport i at ALT er håndlavet. Respekt, men ikke nødvendigt i min verden...

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:
RunesS Skrev:
Mads Gjødesen Skrev:Uha sikke en flot gyromax balance. Det er kræs... Icon_cool Men syntes nu ikke det er 35 k £ værd. Nok er det lækkert men detaljeniveauet i værket kunne være flottere. FP Journe feks... Icon_cool

/Mads

Det er rigtigt at det ikke er på højde med f.eks. FP Journe... Men nu er uret noget af det tætteste man kommer på håndlavet, i dag... Altså sammen med folk som Dufour, Gerber og Daniels!

Enig i at det er flot håndværk og skiven er nok det jeg er mest imponeret af. Jeg har nu ikke noget imod at man bruger en kombination af maskiner og håndarbejde for at opnå den flottest mulige finish. Her er det som om der er gået sport i at ALT er håndlavet. Respekt, men ikke nødvendigt i min verden...

/Mads

Det er så heller ikke, totalt håndlavet. Opgaver som fræsning af platine og andre større dele er lavet på en 5 akset CNC fræser...

Men hvorfor er det så anderledes?

Fordi at ting, som f.eks. matteringen af værkpladerne ikke er lavet ved sandblæsning eller ved en kemisk procces. Roger Smith eller en af hans to urmagere har siddet og lavet den på en spindel med en roterende stålbørste!
Det er det mix af maskine og, måske, ligegyldige teknikker som giver uret charme. Og giver det, det der moderne, men klassiske, engelske præg som Daniels pionerede!

Kan lige tilføje at min yndlings detalje er skivens lidt "sjuskede" udtoning, i kontrast til de perfekt udførte visere!

Men rigtig at håndværk ikke er alt, men det er det, som giver urmageriet en helt ny dimension! Noget at fordybe sig i!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)