Seamaster 30
#1
Se hvad posten bragte idag - en Seamaster 30 fra 1962. En fryd med det flotte omegadesign med rødder i 50erne og det friskrensede 269 værk. En god start på en weekend!

Hilsen
Bro

İmage

İmage
Svar
#2
Hold da op, det ser jo nyt ud indeni.......
Svar
#3
Tukjær Skrev:Hold da op, det ser jo nyt ud indeni.......
Ja stort tillykke - de der Omega værker fra den tid med deres forgyldning som beskyttelse med belægninger, kan ofte se helt nye ud

Her står regulatoren tilmed lige i midten, så hvis det ellers holder tid, så er det vel serviceret.
Tillykke med uret
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#4
Det ser godt ud!

Ligner et jeg bød lidt på på Kaplans... så super fint ud på billederne også, men der kan man jo ikke se værket, som jo tydeligvis er i fin form - kunne ligne noget som stort set ikke er rørt i mange år og hvor kassen (hvad der ikke er så usædvanlig i Seamaster 30) har været hermetisk lukket!

Tillykke med, vel nok, Omegas mest "folkelige" klassiker - og misforstå mig ikke, jeg holder af Seamaster 30'ere og har da nok 3-5 stykker selv med forskellige skiver!

De er alle smukke, enkle og virker langt større på armen end de 35 mm indikerer!

Lad den få en smuk rem og find det originale gamle spænde og du har en super klassiker til dage hvor det enkle, kvalitet, design og klassiske er i højsædet!


vh Baun
Svar
#5
Tak for de fine kommentarer. Det er ganske rigtigt, at den relativ tynde kant får uret til at syne større end de 35 mm. M.h.t. rem og spænde er købet endnu heldigere, hvilket fremgår af billedet, hvor I ser en fin kalveskinsrem, der passer til mine nyeste sko og et originalt spænde, der dog kun er i 14 mm. Jeg foretrækker bredden på 16 mm, men ved at 14 mm ofte har været det originale.

Hilsen Bro

İmage
Svar
#6
Herligt - Og så kan man se den Baun´ske knude som foto opstilling Icon_e_smile
Flot rem, og fint at det matcher dine sko - Baun vil få tårer i øjnene - du kan finde en artikel fra ham om det med at bælte, sko osv skal passe til uret - under hovedesidens litteratur mener jeg..

Helt samme for mig da jeg tog mit ur på i dag (se tråden - så er det fredag - øverst -
Her måtte jeg også bytte bælte til et matchende brunt - og ja - der er lidt italiensk over det og JA størrelse har i høj grad at gøre med skivens størrelse og ikke bare urets diameter (åbningen)
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#7
Dejligt at se - et sæt - hvor ur, rem og spænde matcher så perfekt,

Faktisk kan man side:"Det kunne ikke passe bedre sammen".

Og rigtigt - et par bløde, lette lædersko - ikke for "fine" - gerne lidt uformelde - et par afslappede sommerbukser - et brunt læder bælte eller et i vebling/kanvas bælte. En bommuldsskjorte eller en rar polo, en let vindjakke - eller en blød skindjakke. Så matcher det hele langt bedre end fx. et moderne Seamaster med lænke ville gøre - et moderne Seamaster med lænke hænger langt bedre sammen med kondisko! Icon_e_wink

Ur og sko må hænge sammen - det er helt givet! Icon_cool

vh Baun
Svar
#8
Hej

Jeg går næsten altid i sportssko, og dermed mener jeg ikke farvestrålende kondisko, næsten altid helt sorte, og der mener jeg godt at et ur med en kraftig sort læderrem passer til. Icon_e_confused

MVH Peter
Svar
#9
peter Skrev:Hej

Jeg går næsten altid i sportssko, og dermed mener jeg ikke farvestrålende kondisko, næsten altid helt sorte, og der mener jeg godt at et ur med en kraftig sort læderrem passer til. Icon_e_confused

MVH Peter
Ja da - helt klart
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)