Jeres bedste bud på nyt ur under 15,000
Mads Gjødesens artikel: "Kan man få et godt nyt mekanisk ur for 2-3.000 kr.?", er ofte citeret her på disse fora. Jeg citerer her fra Mads' konklusion:

"ETA 2824 er et ganske velfungerende og holdbart værk. Der hvor værket adskiller sig negativt fra sine dyrere konkurrenter er fortrinsvis i finishen og konstruktion. Her er sparet. Men mht. holdbarhed og præcision er værket fuldt på højde med langt dyrere værker.

Som jeg ser det, er der ingen grund til at købe Fortis, Tag Heuer, Oris, osv. i 5-10.000 kr. klassen med ETA 2824.

I forhold til disse billigere alternativer er forskellen minimal og man får sjældent mere ur for pengene. Tvært imod betaler man ofte blot for mærket."

Det er først i 12-15.000 kr. klassen man begynder at kunne se en væsentlig forskel og de ekstra kr. er givet fornuftigt ud. Her har værkerne af højere kvalitet og dekoreret."

Jeg ved at spørgsmålet kan grænse til at være religiøst, men: Hvad er så jeres bedste bud på et ur i 15,000 kr. klassen, hvis det skal være det ur der giver mest værdi for pengene?
Svar
2254.5000 Icon_e_biggrin
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Jeg vil foreslå

IWC Flieger 3706 (kan med lidt held findes brugt til prisen)
Omega Speedmaster (måneuret)

Jens-Kristian
Svar
Til 15K, ville jeg klart gå efter en Omega Planet Ocean, i sort og med et par år på banen selvfølgelig.. Basis ETA 2892 med co-axial...

Synes Omegas nuværende Seamaster linie giver nogle gode ure til prisen.
Svar
Omega 2254.50.00, 14.400 kr.
Svar
SPEEDMASTER. DET VIL NOK BLIVE EN BRUGT HOS JØRGEN ELLER BO. DET ER ET FANTASTISK UR
Svar
det er i denne prisklasse jeg selv er begyndt min ur interesse
og der er jo rigtig mange muligheder

jeg kan godt forstå at mange igen og igen råder til OMEGA det giver meget ur for pengene (har selv haft et seamaster9

mit bud i denne prisklasse er igen Icon_e_biggrin ORIS og til de mønter du nævner er der råd til en special model selv har jeg en carlos coste dykker model
som køre med et ETA 2836-2 værk har aldrig haft problemer med det. Icon_cool

for mig er uret en klar keeper og jeg har det sådan at det er lidt sjovere
at gå med noget som ikke så mange andre gå med
Svar
Tag evt. forbi lyngby og besøg butik Dor mht. FORTIS. De er meget flinke der nede, men spørg efter urmageren. En rigtig nørd der kan fortælle dig om næsten alt.
Svar
Jeg mener du bør tage springet op så du får ETA 2892 værk frem for ETA 2824. Og disse ure starter typisl omkring de 15 k. Jeg ville gå efter Longines, Omega, Breitling (ej de billigste som er med 2824) og IWC. Der findes en del flere men ofte ligger de over 15-20 k.

Jeg har sagt det før og siger det gerne igen. Omega er min klare favorit når det kommer til ure mellem 15-20 k. Her giver de simpelthen alt og alle baghjul når det kommer til finish, kvalitet og værker.De er bare et niveau højere end deres konkurrenter i samme prisklasse.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Jeg mener du bør tage springet op så du får ETA 2892 værk frem for ETA 2824. Og disse ure starter typisl omkring de 15 k. Jeg ville gå efter Longines, Omega, Breitling (ej de billigste som er med 2824) og IWC. Der findes en del flere men ofte ligger de over 15-20 k.

Jeg har sagt det før og siger det gerne igen. Omega er min klare favorit når det kommer til ure mellem 15-20 k. Her giver de simpelthen alt og alle baghjul når det kommer til finish, kvalitet og værker.De er bare et niveau højere end deres konkurrenter i samme prisklasse.

/Mads

Kan du ikke kort ridse op Mads, hvad du mener er de grundlæggende forskelle på 2824 vs. 2892, jeg læser en del forskellige meninger om disse værker og nogle mener der ikke er megen forskel på disse.

Andre derimod foretrækker 2892.

Jeg kender godt dine artikler om ure i forskellige prisklasser så det jeg tænker på her er bare en kort gennemgang for os der ikke er verdensmestre i værkerne Icon_e_smile

Thomas
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)