Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Geodoc Skrev:bjorn_e58 Skrev:Var denne dejlige sag fra Meistersinger med ETA 2801-2:
[billede]
Som længe har været et ønsket supplement til samlingen.
/Bjørn.
Sådan en "tvebak" ku' jeg da også godt tænke mig på fødselsdagsmorgenbordet.
Tillykke med dagen, og med den smukke og stilrene regulateur.
Med venlig hilsen - Geodoc
Hvordan er det med REGULATEUR
Jeg ved at betegnelsen bruges om visse gamle ure med lodder, trods at de har almindelig skive.
I armbåndsure ville jeg altid kalde ure med særskilt viser til minutter og EN ANDEN skive til timer, for en regulator - men hvorfor bruges ordet både om de der træure med lodder til at hænge på vægen, og til de ure med flere skiver - OG er dette ur med kun EN viser på en enkelt skive - en regulator i striks forstand.
Hvem ved?
vh
•
Svar: 30
Tråde: 9
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
bjorn_e58 Skrev:Var denne dejlige sag fra Meistersinger med ETA 2801-2 som længe har været et ønsket supplement til samlingen.
/Bjørn.
Det er ret fedt - og jeg tænker at det må være dejlig enkelt og hurtigt at aflæse tiden.
Kan du ikke når du har vænnet dig til det, fortælle om du føler at du aflæser tiden hurtigere end ellers med dette ur?
Omend det er uhøfligt at spørge til gavers pris, kunne du måske angive et prisleje?
Lækkert ur - tillykke med det og begivenheden!
Mvh.
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
hannover_dk Skrev:Geodoc Skrev:Sådan en "tvebak" ku' jeg da også godt tænke mig på fødselsdagsmorgenbordet.
Tillykke med dagen, og med den smukke og stilrene regulateur.
Hvordan er det med REGULATEUR
Jeg ved at betegnelsen bruges om visse gamle ure med lodder, trods at de har almindelig skive.
I armbåndsure ville jeg altid kalde ure med særskilt viser til minutter og EN ANDEN skive til timer, for en regulator - men hvorfor bruges ordet både om de der træure med lodder til at hænge på vægen, og til de ure med flere skiver - OG er dette ur med kun EN viser på en enkelt skive - en regulator i striks forstand.
Hvem ved?
vh
... er vældig med på, "Hvem ved?" - For det er da rigtigt, at det ikke er en regulateur i gængs forstand.
Og en "jenpeger" er det heller ikke - Hvem ved?
•
Svar: 125
Tråde: 18
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Er der ikke en som vil forklare mig hvordan man aflæser tiden på sådan en sag?
Selvom man får flere og flere ure, får man ikke mere tid...
•