Speedmaster - hvorfor reduced?
Første gang jeg så et Speedmaster Reduced, troede jeg det var et ur der var sat ned. Icon_e_biggrin . Det var det ikke. Er der en god forklaring på hvorfor det hedder Reduced?
Svar
HJunker Skrev:Første gang jeg så et Speedmaster Reduced, troede jeg det var et ur der var sat ned. Icon_e_biggrin . Det var det ikke.
Er der en god forklaring på hvorfor det hedder Reduced?
Fordi netop diameteren er mindre (reduceret)
[url]"http://www.omegawatches.ch/index.php?id=305">http://www.omegawatches.ch/index.php?id=305[/url]

Har man ikke Professional og reduced side om side, er en let "fjernkending", at index kl. 3, 6 & 9 på reduced er mindre for ikke at rage ind i registrene.

God fornøjelse med ovenstående link, hvor andre forskelle også fremgår.
Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
Fordi den er mindre " reduced " end Speedmaster professional, som er 42mm. Reduced er kun 35,5mm. Professional´en har plexiglas og Reduced har safirglas, desuden har Professional´en manuelt optræk og Reduced har Automatik. Hvis du kigger på dem kan du se, at sekundviseren sidder til højre på Reduced og til venstre på Professional´en. Så er der også forskel på prisen Professional´en er dyre.
Svar
Og set fra siden kan du se at reduced har pushers tættere på skiven end optrækskronen. det skyldes at det er et basisværk (ETA 2892) som er påsat et kronografmodul fra DD (lagkage kronograf hedder det lidt uvenligt) - så kronografens pushers sidder på modulet mellem værket og skiven

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
som jeg husker det havde mit ikke safirglas - i øvrigt ikke et ur jeg vil anbefale - det har slet ikke den ønskede kvalitet, og faktisk det ringeste ur jeg har ejet. Køb et rigtigt måneur, og du har efter min mening en lækker og klassisk følgesvend i mange år
Svar
Henrik Andersen Skrev:som jeg husker det havde mit ikke safirglas - i øvrigt ikke et ur jeg vil anbefale - det har slet ikke den ønskede kvalitet, og faktisk det ringeste ur jeg har ejet. Køb et rigtigt måneur, og du har efter min mening en lækker og klassisk følgesvend i mange år

Jeg har altid set Reduced modellen som "2. valg" hvis man ikke havde råd til det rigtige måneur. Det er bare ikke helt så lækkert og i mine øjne devaluerer modellen Speedmaster serien lidt. Eneste løsning er som dame-model og det er den så også blevet nu Icon_e_biggrin Der er nogle ok frække modeller i mellem, men den sorte moonwatch look-a-like holder ikke helt.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)