2 x Omega Seamaster Cosmic
*EDIT - HAR UPLOADET BILLEDERNE*

Hej.
Jeg er kommende student (om under 1 måned Icon_e_biggrin ), og i den forbindelse ville min far høre hvad jeg ønskede mig. Har altid været facineret af ure som bare går og går - og som desuden ser rigtig godt ud på håndledet. Så sagde jeg ønskede mig et rigtigt lækkert ur. Han mente dog at det måske ikke lige var i den størrelsesorden han havde tænkt sig at give - MEN han havde da et gammel omega seamaster liggende et eller andet sted.
Han fandt det frem, og ved første øjeblik så det lidt usselt ud. Remmen er helt mørnet - men det går stadig og urkassen er så vidt jeg kan se intakt. Der er nogle små ridser på glasset, men de er ikke dybe - og kan sikkert slibes væk med lidt tandpasta ? (hvad ved jeg). Men har besluttet jeg ikke vil gøre noget ved det uden at være helt sikkert på hvad jeg egentligt laver. På urskiven står der Omega automatik Seamaster Cosmic. På bagsiden står der et lille omega tegn, seamaster og så er der et "sø-monster". Nedenunder dette står der WATERPROOF og 166026-TOOL 107.
Min far har købt det fra nyt af og mener det er fra 71 men er lidt usikker.

İmage

İmage

İmage

Men kiggede lidt på google, og så at uret muligvis var noget værd. Da jeg fortalte det til min morfar, viste det sig at han også har et af samme type. Hans var angiveligt købt sidst i 60'erne.
Også det har jeg fået. Det går uden problemer - remmen skal dog helt klart skiftes og der er nogle få ridser i glasset men ikke noget der direkte generer. Det har angiveligt ligget i skuffen i mange mange år. Der står det samme på bagsiden, som det andet.

İmage

İmage

İmage

İmage

Derudover fortalte han mig, at han engang for 50-60 år siden havde arvet et ur fra hans bror. Har ikke fået det at se endnu - men han har beskrevet hvad der står på:

Altina
595044105
stainless steel
Vaterproof
Shockproof
Anti magnetisk.