Værktøj til stifter!
Hvad bruger i af værktøj når i skal f.eks. skifte lænke eller urrem, og i skal have stifterne ud?

Har set nogen der bruger en lille skruetrækker, men vil helst ikke ridse i barnet!

Findes der et tool og hvor køber man sådan et? Mindes at have set et gaffel linene, tandlæge agtigt aggregat engang..

Hilsen Henrik
Svar
Du skal bruge sådan en fætter her:

İmage

Kan købes på nettet, f.eks. her - [url]"http://www.watchtool.co.uk/springbar-tools-c-275.html?osCsid=af3f2fdfeb23097819761784d6f89d64">http://www.watchtool.co.uk/springbar-to ... 84d6f89d64[/url]
Svar
Hej DonWerner.

Tak for hjælpen og linket, har fluks bestilt en Bergeon 6767-F så jeg selv kan skifte mellem kæde og rem på min Seamaster.

Hilsen Henrik
Svar
også mig!!!
Tak for tippet...
MVH

SK
/SK
Svar
Hej

I skal lige huske ikke at ridse uret når i bruger værktøj. Icon_e_smile

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej

I skal lige huske ikke at ridse uret når i bruger værktøj. Icon_e_smile

MVH Peter

Selvfølgelig. Det er jo netop derfor man ikke skal bruge en skruetrækker..
Svar
Gør det ikke hvis I ikke er lidt fikse på fingrene. Jeg har set de første 500 ure med ridser pga. rem/lænke skift Icon_rolleyes Når folk kan ridse noget så simpelt som et Panerai i et rem-skift, tør jeg ikke tænke på hvordan et Omega kommer til at se ud når "gør det selv" folket går i gang Icon_cry

/Mads
Svar
Jeg føler mig - i forhold til læderremme - som kan gi sig lidt til siden - sikrere med en tynd schweizer kniv som kan gå parallelet ind og ikke få skarpe kanter mod uret - men bare hive fat i stiften. jeg har dog aldrig prøvet en af de helt professionelle - men desvære set selv proff ridse ure ved rem skifte - Men jeg forstår dig Mads

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg tror mange ridser opstår netop fordi man ikke bruger det rigtige værktøj. Med en Bergeon 6767'er er det altså ikke raketvidenskab, men der er selvfølgelig altid nogle, som ikke kan slå et søm i en lort uden at ødelægge begge dele. Icon_e_wink
Svar
Jeg har aldrig prøvet og jeg turde nok heller ikke.
Da jeg havde et Panerai, var det Nemt og så alligevel kommer der lidt ridser Icon_e_sad
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)