Hammerslag på VC og JLC
#1
Jeg har været så letsindig at byde på et par ure hos Bruun-Rasmussen og fik dem. Jeg følger med i priser på nye ure, men er ikke så sikker på de ældre, så jeg vil gerne have et par kommentarer, om priserne ser fornuftige ud Icon_e_biggrin
Det første var et JLC, hvór beskrivelsen var: herrearmbåndsur af stål, model Master Control. Automatisk værk med datovisning. Sølvfarvet skive med arabiske og pileformede timemarkeringer. Sværdformede time- og minutvisere, samt blå-anløben baton sekundviser. Lænke af stål med skjult dobbelt foldelås. 1990'erne. Kassediam. 34 mm.
[url]"http://www.bruun-rasmussen.dk/sold-items.do?pg=2&mode=detail&iid=300210745">http://www.bruun-rasmussen.dk/sold-item ... =300210745[/url]
Det næste var et VC, hvor beskrivelsen var:
Vacheron Constantin tourneau-formet herre armbåndsur af 18 kt. guld, model 7397. Automatisk værk med datovisning, kaliber 1072/1 med rotor af 18 kt. guld. Værk nr: 598659, kassenummer 443372. Satineret gylden skive med baton visere og timemarkeringer. Ukurrant optræks krone af guld. Uoriginal læder rem med forgyldt spænde. Ca. 1960. Kassebredde ca. 34 mm. NB - Har været efterset hos autoriseret Vacheron Constantin forhandler og skal repareres for 8.000 kr. Uret går men der garanteres ikke for funktionaliteten. Alders- og brugsslitage. Rem med kraftig slitage.
Jeg regner med (håber) at reparation kan klares for mindre, hvis man ikke bruger en autoriseret VC forhandler.
[url]"http://www.bruun-rasmussen.dk/sold-items.do?pg=1&mode=detail&iid=300219343">http://www.bruun-rasmussen.dk/sold-item ... =300219343[/url]
Hvad er de umiddelbare kommentarer. Styg overpris Icon_evil , som forventet eller godt køb Icon_e_biggrin ?
Svar
#2
Dine links ender (på min pc) på en login side. Kan du evt. smide et par billeder?

/Mads
Svar
#3
Arbejder på at finde et måde at få billederne ud på. Links virker nu.
Svar
#4
jeg kan godt se linket på min pc... Icon_e_biggrin
Svar
#5
Yes så virker det også her. Det er to fine ure du har fået fingre i. Eneste minus er i mine øjne størrelsen. Men det er jo en smagssag

JLC er en klassiker med automatic in-house cal. 889/2 går jeg ud fra. Super værk som i stor stil er brugt i stort set alle JLC master modeller fra 70´erne og bruges stadig i dag. Også brugt af AP og VC i stor stil i 80-90´erne. Prisen er ganske fair og de ligger typisk mellem 10-13 k.

VC er i mine øjne lidt af et scoop, hvis du ellers kan affinde dig med størrelsen. Dette ur med det værk er faktisk meget sjældne. VC lavede kun ganske få automatics frem til ca. 1970 hvor de sammen med AP og PP fik udviklet cal. VC 1120 (VC betegnelse). Inden da brugte de cal. VC 1072. Det er et meget smukt og velfungerende værk. Cal. 1072/1 er faktisk med gyromax balance hvor /1 er betegnelsen for dette. Cal. 1072 havde svanehals justering i stedet. Gyromax er en absolut high-end finesse som kun ses hos AP og PP i dag. Cal. 1072 er faktisk et AP værk som VC brugte inden de selv fik cal. 1120/1121.

Dette ur ville i dag koste ca. 100 k, hvis du skal have noget tilsvarende fra nyt. Men det har størrelsen mod sig og samlerskaren for disse ure er lille. En typisk pris på et brugt ur som dette er 17-20 k hvis det er i fin stand, hvilket dette ikke helt er. Tror du får svært ved at finde stumper til det men du kan da forsøge. ellers må du ty til autoriseret service.
Men to meget smukke ure i både visuel som horologisk forstand.

/Mads
Svar
#6
Hej

Især JLC er købt meget billigt, populær især når det er stål og med original stållænke, så den kan du næppe tabe penge på, med hensyn til VC ved jeg for lidt, men vil holde mig til det Mads skriver, så alt ialt nok en meget god handel du har lavet. Icon_e_smile

MVH Peter
Svar
#7
Gode handler begge to. Det med størrelsen er jo korrekt idag, men det kan sagtens skifte lidt ned igen når folk bliver trætte af at gå med en ishockey puck på armen.Icon_e_smile
JLC'en ser fint ud i stål med egen lænke og med en korrekt pudsning kan VC'en i 18 karat blive super flot. Helt OK priser i mine øjne - tillykke
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#8
Så er de afhentet, og VC'en er afleveret hos Krognos, hvor Jørgen mente at kunne få et respektabelt ur ud af det uden de store problemer. Det har potentialet til at blive et rigtigt lækkert ur. JLC'en er også lækker, desværre er lænken tilpasset et noget smallere håndled end mit, men led må vel kunne skaffes.
Svar
#9
Hej

Med hensyn til JLC kan led til lænken sagtens skaffes, det er bare at henvende sig til en autoriseret forhandler.

MVH Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)