Urstørrelse
Hejsa !

Min arm måler 20 cm i omkreds, der hvor mit ur sidder. Hvor bredt et ur vil være passende til mig ?

Mvh

Joepete
Svar
Det er jo lidt smag og behag - men ville anbefale 41mm og op. Men prøv altid uret før du køber det - du ved om det er det "rigtige" når du har det på Icon_e_wink
Svar
Næsten mere religion og mode ...

Moden siger stort... fx. Omega PO på 45 mm sælger godt og det kan du godt bære, vil jeg tro.

Personligt er jeg til så små ure som muligt - men store nok.. Icon_e_confused Det vil i mit tilfælde sige, at jeg foretrækker ure - især Vintage ure, der ligger mellem 34 og 38 mm - et 38 mm ur i det rette design og med en god kasse/skive kan faktisk sagtens syne større end et 40 mm ur i en meget massiv kasse med meget metal og en relativt lille skive.

For mig er komforten meget højt prioriteret. Og et let Omega Constellation fra 60'erne i 35 mm med en rar læderrem er simpelthen både noget af det smukkeste og det mest komfortable man kan få. På enhver arm!

vh Baun
Svar
Jeg går efter ure mellem 40mm og 45mm. Alt andet virker forkert på mit spinkle håndled (17cm).

Men du bliver nødt til at prøve lidt forskelligt og som Baun skriver, så er designet meget vigtigt, også for størrelsen.
Svar
Tukjær Skrev:Jeg går efter ure mellem 40mm og 45mm. Alt andet virker forkert på mit spinkle håndled (17cm).

Men du bliver nødt til at prøve lidt forskelligt og som Baun skriver, så er designet meget vigtigt, også for størrelsen.

Jeg kunne egentlig godt have lyst til at låne dig denne (ikke til salg) et par dage - bare for lige at teste din resistens!

İmage

İmage

Den syner af noget mere end man skulle tro, når den kommer på armen.

vh baun
Svar
Den Constellation er super flot !

Mit største ur måler 46mm uden krone. Det bærer jeg ret "løst" så det sidder tæt på hånden. Det kan jeg godt have på,mener jeg selv. Til daglig bruger jeg dog et på 40 mm, som jeg synes sidder godt. Nu er jeg så spændt på, hvordan mit nyligt bestilte Seiko SNKE01K1 (37 mm) kommer til at virke på armen.

Tak for kigget til Omega Constellation. Der går nok nogen tid, inden jeg af konen får lov til at bruge de penge på et ur. Så må jeg jo nyde Jeres imens - tak !

joepete
Svar
Baun Skrev:Jeg kunne egentlig godt have lyst til at låne dig denne (ikke til salg) et par dage - bare for lige at teste din resistens!

vh baun

Det går ikke.... Jeg bliver jo bare fristet Icon_e_biggrin Specielt hvis den er fra '66..
Svar
Tukjær Skrev:
Baun Skrev:Jeg kunne egentlig godt have lyst til at låne dig denne (ikke til salg) et par dage - bare for lige at teste din resistens!

vh baun

Det går ikke.... Jeg bliver jo bare fristet Icon_e_biggrin Specielt hvis den er fra '66..

Den er fra 1966

Caliber: 561 COSC Automatic med dato,

Caliber nr.: 2444xxxx

Ref. Nr.: ST 168.004

vh Baun
Svar
Hej

Hvad med en 55 millimeter Azimuth.

MVH Peter
Svar
Det jo smag og behag, personeligt er jeg til lidt størrre ure, de skal helst være 41-47 mm, men et 40 mm ur der er højt kan sagtens virke større end det er.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)