Svar: 90
Tråde: 16
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej Alle.
Som tidligere indlæg nok har indikeret, så bliver mit første rigtige ur en af de nævnte.
Nu er spørgsmålet hvad er det bedste køb? Et sprit nyt 2254 eller et let brugt 2220?
Jeg ved at forskellen er bla. at værket i 2254 er et 1120 og ikke et såkaldt "In house" hvorimod 2220 er et 2500 som er et Co-axialt værk.
Men hvad er i realiteten det bedste køb for en første x køber vi snakker 9000-10000 vs små 14000 dkk (for det nye).
Håber at en af jer kan give mig nogle gode råd.
Hilsen Henrik (Nyt medlem af urfolket... ikke fordi jeg tikker

)
•
Svar: 742
Tråde: 27
Som Tukjær skriver 2254 all the way, for mig er 2254 det eneste rigtige valg nu da den er tæt på at udgå af produktion
Du vil altid senere kunne anskaffe et ur med co-ax værk.
Thomas
•
Seamus Skrev:Du vil altid senere kunne anskaffe et ur med co-ax værk.
Thomas
Good point!!!
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Hej - ja, som de to første indlæg er jeg jo også lidt farvet af at være den glade ejer af et 2254. Men jeg vil da sige at jeg ikke rigtigt kan se hvad du får EXTRA ved at få et ur med CoAx-værk - jo, det er måske mere in-house, men 1120 er jo ETA som stadig er Swatch-Group som ejer Omega...og så er der måske 8-10 år mellem service mod 4-5 år på 1120...
Jeg har NO erfaring med det andet du kigger på, men du skal under alle omstændigheder prøve begge ure på armen inden du beslutter dig.
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Vil godt lige pointerer at man ikke får mere in-house i form af et co-axialt end de andre ETA´er uden. Co-axial værkerne er lige så ETA fremstillede som værkerne ude co-axial. Dog bortset fra cal. 8500 som er in-house. Værket findes i Hour Vision og Aqua Terre serien.
Forskellen ligge i at man får et værk som har en lidt anden opbygning i et af de mest elementære dele af værket. Det skulle derfor være både mere præcist (i det lange løb) samt skal ikke serviceres så tit.
For den enkelte bruger skulle det gerne resulterer i at uret ikke skal til service så ofte samt at det lever op til COSC i en længere periode uden at skulle trimmes af urmageren, end værkerne uden co-axial.
Jeg har nu ikke hørt om nogen der direkte har skildt sig af med non co-axialerne på baggrund af for korte serviceintervaller eller dårlig gang.
Så jeg ville bare købe det ur jeg syntes passede mig bedst mht. pris og design. Men omvendt er pengene til co-axial ikke givet dårligt ud. Merprisen er berettet.
/Mads
•
Mads Gjødesen Skrev:Forskellen ligge i at man får et værk som har en lidt anden opbygning i et af de mest elementære dele af værket. Det skulle derfor være både mere præcist (i det lange løb) samt skal ikke serviceres så tit.
/Mads
Hvornår begyndte Omega at sætte Co-axial værker i deres Seamaster ure? Henset til hvis man kigger efter et brugt ?
Hilsen Henrik
•
Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
Jeg bukker mit usle hoved i støvet for din visdom ohhhh Mads-guru - jeg havde helt galt forstået det med CoAx mm. - jeg takker! Man skal lære hele livet - og idag har jeg også lært lidt (mere)!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Svar: 742
Tråde: 27
Mads Gjødesen Skrev:Merprisen er berettet.
/Mads
Njaa her er jeg ikke helt enig, iflg. Peter så tager han kr. 100 for en justering af et ETA værk og så er der immervæk plads til en del justeringer for merprisen af et Co-ax værk.
Mht. til service så er jeg af den klare overbevisning at jeg ikke får uret servicere før det viser tegn på at der er brug for det, dog med måde forstået på den måde at der jo ikke skal gå 20 år før et værk bliver serviceret.
Ingen tvivl om at co-ax er et bedre værk mht. til præcision og serviceintervaller, men disse serviceintervaller er jo sat af swatch group og de skal jo tjene penge. Så som jeg ser det så dækker swatch group sig ind under et nyt værk med lidt forbedringer, men med en meget høj merpris.
Thomas
•
Seamus Skrev:Mads Gjødesen Skrev:Merprisen er berettet.
/Mads
Njaa her er jeg ikke helt enig, iflg. Peter så tager han kr. 100 for en justering af et ETA værk og så er der immervæk plads til en del justeringer for merprisen af et Co-ax værk.
Mht. til service så er jeg af den klare overbevisning at jeg ikke får uret servicere før det viser tegn på at der er brug for det, dog med måde forstået på den måde at der jo ikke skal gå 20 år før et værk bliver serviceret.
Ingen tvivl om at co-ax er et bedre værk mht. til præcision og serviceintervaller, men disse serviceintervaller er jo sat af swatch group og de skal jo tjene penge. Så som jeg ser det så dækker swatch group sig ind under et nyt værk med lidt forbedringer, men med en meget høj merpris.
Thomas
Jeg mener også at have hørt at det er for stor en merpris på det nye værk. Men det er jo nok en personlig vurdering.
Fakta er at det gamle værk også er rigtigt godt. Så du kan roligt købe 2254'eren......
•