Sove med et mekanisk ur.
Hej Alle.

Er ny her og i gang med at kigge efter mit første "rigtige" ur.

Har fået en masse viden om ure via dette forum, men en af tingene jeg læste var at man altid opbevaret sit mekaniske ur på ryggen om natten! Nu har jeg altid når jeg har "fået" et nyt ur dyrt som billigt, taget det på, og først taget det af når det skulle have skiftet batteri eller til urmager.

Hvordan passer den livsstil med et mekanisk ur?

Hilsen Henrik
Svar
Helt OK - jo mere tid på armen jo bedre,men det kan klare sig med mindre
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Perfekt, det var også det svar jeg havde håbet på, føler mig nøjen uden et ur om håndledet Icon_e_wink

Nu skal jeg bare beslutte mig om det skal være et nyt 2254.50 eller et brugt 2222.80

Hilsen Henrik
Svar
Du har ikke overvejet et brugt 2531.80, nu du overvejer et brugt 2222.80?
2222.80 afløste 2531.80 for et stykke tid siden, men har Co-Axial værk, hvilket gør det noget dyrere.
Svar
Ja sådan går det når man har travlt jeg skulle have skrevet 2220.80

2222 er jo en 36,2 mm model Icon_redface
Svar
Jeg købte et nyt 2254 som mit første auto/mek ur og har aldrig fortrudt, men som tidligere sagt - prøv det, prøv det, prøv det - det skal "føles" rigtig - og det kan købes på nettet, men du SKAL have prøvet det på armen!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Ure har generelt ikke godt af, at man sover med dem. Der er godt lunt og fugtigt under en dyne, og vi sveder meget om natten.
Dette nedsætter kraftigt pakningernes levetid.
İmage
Svar
Jeg sover stort set aldrig med ur på med mindre jeg overnatter på feltfod.

Det giver sig selv at en læderrem vil have godt af at komme af, men jeg synes nu også det er rart at holde håndledet fri for ur i en periode hver døgn. Bakterier og snavs stortrives formentlig i lænken ved kropstemperatur og også på bagsiden af uret.

Men der er absolut ingen forskel på om uret er mekanisk eller quarts!

vh baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)