Originalt spænde...
Hej

Lige et enkelt spørgsmål fra en newbie...

Kan man montere det originale spænde på en IKKE OEM rem, hvis man nu vil have sådan én på?

/Henrik
Svar
Selvfølgelig kan man det. Icon_e_biggrin Bare sørg for at købe et med de rigtige mm mål og et hvor der "ej originale spænde" et sat fast med skruer.

Kun 2 af disse remme er OEM, men jeg sætter OEM spændet på dem alle.

İmage
Svar
Takker for det hurtige svar... Icon_smil

/Henrik
Svar
Husk hvis spændet er 22 mm skal remmen også være det i enden mod spændet. Husk også at der er remme for foldespænde og alm. spænde som er forskellige i tykkelsen. Remmene til foldespænde er meget tyndere end dem til alm. spænde.

Men husk før du går ud og køber uoriginale remme, at kvaliteten er meget forskellig. Man kan altid spørge på <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.paneristi.com">www.paneristi.com</a><!-- w --> om de forskellige remme. Her kan man også med fordel købe originale remme, da de der er en del billigere. Ofte 1000 kr. under prisen hos Klarlund.

Torben
Svar
Det skal så siges at mange af de uoriginale er af langt bedre kvalitet end de ægte. Men der findes selvfølgelig også en del skrammel.
Svar
Jeg har lidt kig på en Kevin Ammo rem... de er super cool, men det ser umiddelbart ud til, at spændet er syet fast, og ikke skruet.

Hvad med de remme Mads G. har til salg her på sitet? Er spændet skruet fast på dem? Mads? Icon_smil

/Henrik
Svar
atc-sand Skrev:Jeg har lidt kig på en Kevin Ammo rem... de er super cool, men det ser umiddelbart ud til, at spændet er syet fast, og ikke skruet.

Hvad med de remme Mads G. har til salg her på sitet? Er spændet skruet fast på dem? Mads? Icon_smil

/Henrik

Jeps, kevins er ikke til at skifte. Og bemærk at Mads remme er 24/24mm. Og til et 44mm Luminor skal du bruge 24/22 hvis du vil have det originale spænde på (22mm). Har en af Mads remme, og må sige at kvaliteten ikke er helt i top (nr. 2 fra højre på billedet)

Kvaliteten er ikke direkte dårlig men finishen er lidt mangelfuld i mine øjne.
Svar
Remmene er 24/24 mm og de har skruespænde. Tror Stinger referere til mine billige (sorte) remme uden spænde, hvor OEM spændet passer. Er dit normale spænde 22 mm passer det ikke på mine remme som har monteret spænde.

Som med alt andet får man hvad man betaler for. Der findes remme som er i både bedre og ringere kvalitet end mine. Man får hvad man betaler for og indrømmer at de billige uden spænde ikke er i fineste kvalitet. det afspejler prisen også.

Jeg har selv haft et hav af forskellige remme i mange kvaliteter og skifter tit. Jeg er derfor typen som hellere vil have flere forskellige, som så ikke koster alverden, frem for få meget dyre. Der syntes jeg de er ganske ok. Desuden bliver en rem hurtig "sur og snasket" og det er underordnet om den koster 200 kr. eller 2000 kr.

Jeg vil desuden godt pointere at der er 100 % returret på mine remme, så er man ikke tilfreds får man pengene retur. Jeg har endnu aldrig fået en retur pga. for dårlig kvalitet.

/Mads
Svar
Hej

Jeg har prøvet et par stykker af de remme Mads sælger, og de er ganske udemærket, dog ikke helt på højde med de originale Panerai remme.

MVH Peter
Svar
Jeg har nogen steder læst at man med succes kan bruge 24mm remme på ex. et PAM 48, altså hvor der normalt bruges 22mm. Er der nogen her der kan anbefale at gøre sådan eller evt har nogle billeder af hvordan det ser ud. Har været noget på jagt efter 22mm remme, men syntes det er noget nemmere at få fat i 24mm.

René Icon_e_surprised
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)