Steget
De 12,8 er jo over 3 år - så jeg ved sgu' ikke hvor god en deal det er Icon_e_sad
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Jeg tror ganske mange overser hvad der kan ske med inflationen og at den er lige så vigtig, Hvis vi alle får ex 12,8 eller hvilken som helst anden % hjælper det jo ikke med en infaltion på 15% i samme periode.

I den "gyldne" periode hvor LO Thomas (Nielsen), som han selv sagde "sejrede ad helvede til" med meget store % stigninger, blev det meste spist op af inflationen. I en lang periode med små stigninger, er real-lønnen steget.

Det er et spørgsmål om solidaritet, for hvis alle vil og er enige om en eller anden uretfærdighed, kan man naturligivs løfte visse typer arbejde mere end andre - men den solidaritet tvivler jeg på eksisterer, og så blir det hele lidt ligegyldigt.
Man kommer ikke uden om en lønkommision så der bliver overblik over om der er urimeligheder i visse områder/ligeløn - og på et eller andet tidspunkt må der jo så tages hensyn til resultatet, over et antal år - muligvis først i næste periode.

nå den er vist lidt off-topic Icon_cool
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja det er vist off tropic, men skal de have ligeløn i forhold til de private skal de vel starte med at matche de privates sygefravær Icon_e_wink

Så længe de har offentlige har ca. 20 % fravær matcher lønnen vel ganske godt den tid de faktisk arbejder.

Jeg er ingeniør og skal plejesektoren have 15 % mere i løn over 3 år, vil jeg også have marginalskatten ned til 50 %. Vi vil ha og vi vil have... Icon_rolleyes

Lønniveauet regulerer sig selv præcis som brugt-urs markedet. Man får hvad man er værd og er man utilfreds med "handlen" må man jo finde en anden at handle med...

Nå der er vist gået politik i den. Det var ikke meningen...

Jeg ved ikke om Omega er steget, men det lyder ikke urealistisk.

/Mads
Svar
Hej

Det giver jo ikke ligefrem lønstigning fordi man skal blive hjemme fra arbejde, fordi de strejker i børnehaven. Icon_evil

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)