Omega Dynamic
Hej!
Efter længere tids for og imod er beslutningen endelig taget - jeg vil udvide min lille samling med ovennævnte ur.
Her på siden er der tre af slagsen til salg. En fra 1997, en fra 1998 og endelig en fra 2006. Ens ure men ikke helt hvis man ser godt efter.
Hvis man ser på de små visere sidder de ikke i samme side på alle urene. På modellen fra 1997 sidder den hvide viser til venstre og den gule til højre og er ”gennemsigtig”
På de to andre modeller sidder den hvide viser til højre og den gule til venstre og her er den ikke ”gennemsigtig".
Mit spørgsmål går så ud på om der er forskel på årgangene? Min teori er at uret fra 97 har været til service og vedkommende der har udført den ikke har fået sat viserne korrekt på. Eller…….?
Og et andet lille spørgsmål. På uret fra 2006 står der - Omega Dynamic 2006, som NOS – hvad betyder NOS?
På forhånd tak!
Vh Søren
Svar
Søren Ingvardsen Skrev:Og et andet lille spørgsmål. På uret fra 2006 står der - Omega Dynamic 2006, som NOS – hvad betyder NOS?
Vh Søren

New Old Stock, tror jeg.....
Svar
Jep NOS er new old stock = nyt ur som har ligget længe på lager, men jeg kan ikke se nogen af de tre er det
Jeg tror den øverste ved service har fået ny viser, og byttet rundt ja
Den har øjensynligt heller ikke papirer

Den fra Mølbak har diverse papirer, og da Bo er en absolut ordentlig sælger kan du gå ud fra det kun er metro expres, men det er ikke sikkert det er alle papirer - det må du høre ham om hvis det betyder noget for dig
Bo's vil normalt være med en service eller i alle fald en service garanti

Bjarne My watch's (som også er 100% good guy) ur er med inder-og yderbox alle papirer og certifikat - det trækker som du sikkert ved op.

Bjarnes er derudovermed stålrem og foldespænde - han skriver ikke om det er originalt, men det går jeg ud fra ud for alt andet og det man ser - men hør ham

Priserne passer dermed ret godt.
Man får ret klart mest ur ved det dyreste, "mellemst" ved det mellemste og mindst ved det billigste - det er da lidt heldigt.

Baun vil kunne underholde en del om glæden ved den model og egnethed til jagt. Jeg tilslutter mig uden at gå på jagt

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
At henvise til denne hjemmeside:

[url]"http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/omegadynamic.htm">http://members.chello.nl/~h.mennink//wa ... ynamic.htm[/url]

vh Baun
Svar
Hej Søren

Jeg ville vælge Bjarnes, især hvis man er til lænke.

MVH Peter
Svar
IMHO er "NOS" en noget udvandet betegnelse. Det bruges jo snart alle steder også på "gamle" ure der tydeligtvis ikke har ligget ubrugt på lager i længere tid.......så NOS er ikke altid NOS...
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Nogen tror at NOS betegnelsen kan betegnes om et ur uden ridser som er nyserviceret. det er så bestemt IKKE tilfældet. For at et ur kan få betegnelsen NOS skal det være UBRUGT. Længere er den ikke...

Men ja div. betegnelser er efterhånden lidt udvandet og folk gør hvad de kan for at opgradere deres ure og få mest muligt for dem. så se jer for.

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)