Hva siger i.....?
Halløj

Jeg vil købe mig et omega... ur..i næste uge er lidt i tvivl om det skal være den blå seamaster.. , eller måske planet ocean i sort... evt 45 mm modellen...

hva mere får jeg evt for pengene ved at købe planet ocean..

mvh k.holm
Svar
Jeg har haft både seamaster blå og PO 45 mm.
Den blå er næsten solgt men PO er bare for fed en stor lækker klokke
tung som bare fanden(lænke version sort lynette røde 6-9-12 tal)den skal jeg ikke lige af med.
køb med lænke da det er billigst/hvis du vil skifte til rem senere.

Du kan altid skifte til en rem og det er også billigere end at skift til lænke senere.
MVH Løkkebø. Icon_e_biggrin
Svar
Jeg gik også længe og var forelsket i et Omega 300 m diver, men efter at have prøvet et PO 45mm, så er jeg bare helt solgt Icon_e_smile Skal lige have afsluttet uddannelsen, så er uret (læs: gulerodden Icon_e_biggrin ) mit.
Jeg vil gerne have et PO med lænke, men går og tænker på om tallene skal være orange, og måske om lynetten også skal være det. Har du (Løkkebø) eller andre haft nogle betænkeligheder ved de orange tal inden du købte uret?
Svar
Der er mange der har haft betænkeligheder - både ved de orange tal, og endnu mere ved om den skal ha orange bezel - og helt galt hos nogen med orange rem
MEN design - kunst om du vil - kan ikke sådan lige afgøres ved en afstemning. Kan du bedst lide Asger Jorn eller Picasso eller Van Gogh(ha jeg napper selv Van Gogh).

Hver mand sin smag, og jeg kan garantere dig for at der er 100vis af argumenter for og imod. Du må simpelthen stole på din egen smag - og så lade tiden gå - med tvivl for og imod - selv når du har købt.

Det orange i den er modigt - kom ikke og påstå, at selv den helt orange version med bezel og rem er skudt forbi - det er den ikke - den kan blive et design icon - Mit gæt er at den bliver det[ - specielt i nogenlunde NIB versioner (ubrugte) - vi ved det bare ikke endnu

NÅ mit råd - For what ever it is worth - og jeg er ellers en lidt ældre gut -snart 58 - end du virker som - er:
Orange tal - Hvorfor pokker være så konform ved valg af et sådan moderne ur? -Lad så resten være sort, så du ikke risikere at føle dig alt for ved siden af:D
Held og lykke til med det du har besluttet skal gennemføres inden dette dejlige ur bliver præmien -

vh - en mand der går med vintage ure fra 50-70 og ikke burde blande sig måske Icon_cool
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg skal helt klart have den med orange rem, på et tidspunkt. Den DonWerner har, er super fed (alligevel skiftede han til stållænke Icon_e_confused)
Svar
Tukjær Skrev:Jeg skal helt klart have den med orange rem, på et tidspunkt. Den DonWerner har, er super fed (alligevel skiftede han til stållænke Icon_e_confused)
Det kan da være ganske begavet, skal den videre en dag - som en med orange rem, skal remmen være ny - så købte jeg en - så købte jeg en ekstra rem medens man kan - og ventede roligt i 20 år
DonWs billede i snebilleder af den orange PO sammen med et "orange"kindet æble i sneen viser at han har en ide med det han laver
(uha jeg håber jeg husker billedet rigtigt)
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
Tukjær Skrev:Jeg skal helt klart have den med orange rem, på et tidspunkt. Den DonWerner har, er super fed (alligevel skiftede han til stållænke Icon_e_confused)
Det kan da være ganske begavet, skal den videre en dag - som en med orange rem, skal remmen være ny - så købte jeg en - så købte jeg en ekstra rem medens man kan - og ventede roligt i 20 år
DonWs billede i snebilleder af den orange PO sammen med et "orange"kindet æble i sneen viser at han har en ide med det han laver
(uha jeg håber jeg husker billedet rigtigt)
vh

Enig!
Svar
Hej

Jeg har mange kunder der kommer for at kigge på den orange og går med den sorte.

MVH Peter
Svar
Grunden til jeg skiftede fra den orange rem til stållænken var ikke udseendet, men derimod kvaliteten. Jeg synes den rem der sad på min PO'er var i en elendig kvalitet, for nu og sige det som det er. Efter jeg havde gået med den i en uge, fik den et underligt "knæk". Det så ikke ret pænt ud og den kom også til at sidde lidt forkert på armen - synes jeg. Jeg kunne godt ha' ønsket mig at remmen var en smule kraftigere og ikke så "flimset". Så havde jeg sikkert ikke skiftet til stållænken...
Svar
Jeg sad og spiste morgenmad onsdag i denne uge på hotel Shereton i Stockholm...

Lige ved siden af mig sad en mand på ca 30 år, nydelig og i mørk habit. Jeg kunne ikke undgå at lægge mærke til hans store Omega PO med orange bezel - og jeg må indrømme, at i den kontekst så det simpelthen forkert ud i mine øjne. Et sort ville have matchet.

Så jeg mener det kommer an på hvad man vil bruge det til. Det sorte kan bedre gå til det hele, mens et orange ikke rigtig matcher formel påklædning! Det samme synes jeg om pepsi Rolex!

Selv bar jeg mit Seamaster Chronograf fra 1966 - og vi kom til at snakke lidt om hvordan størelsen på ure havde udviklet sig - sjovt at sammenligne de 2 ure.

İmage

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)