Er der nogle der kender
..denne tyske ebay-sælger?

[url]"http://myworld.ebay.de/chronogermany">http://myworld.ebay.de/chronogermany[/url]

mvh
Anders
Svar
Med det salg, og de feedbacks ville jeg ikke være spor bekymret. Det er jo "Varde Bank" som vi sagde i gamle dage.

Nu ved jeg ikke hvad du er ude i handelsmæssigt, men han ser altså aldeles ok ud!
Svar
Ja hans feedback siger da alt - det er det du ser med 1665 og 99,9% positve.
1665 kender ham og er posivite. Man ser næsten aldrig 100% positive, der er altid en eller anden der misforstår et eller andet, så ingen problem
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jeg synes da også det virker pålideligt, men er fortsat lidt usikker, når bankoverførsel er den eneste betalingsmulighed........Derfor denne forespørgsel

Anders
Svar
Tyskerne har endnu ikke fattet at der er noget der hedder Paypal. De nægter katagorisk og bruge det. De bruger KUN bankoverførsel, hvilket er langsom, besværligt, dyrt og ikke mindst usikkert, men sådan er det altså bare. Det skal man forberede sig på, hvis man vil handle på Ebay.de

Når du skal lave en overførsel til tyskland har du brug for følgende:

BLZ betyder bankleitzahl, og er blot registreringsnummeret på banken.

IBAN betyder International Bank Account Number (kontonummer), og er en identifikation af en konto i et pengeinstitut. IBAN bruges i alle
EU-landene og en del andre vestlige lande (f.eks Norge, Schweiz og Tunesien).

BIC betyder Bank Identifier Code, og er kode for en bestemt pengeinstitut, der er tilsluttet SWIFT.

De fleste tyskere vil blot gi' dig deres BLZ og kontonummer, så må man selv finde frem til resten. Til det formål skal du bruge denne hjemmeside - [url]"http://www.iban-rechner.de/">http://www.iban-rechner.de/[/url] - Den udregner IBAN ud fra kontonummeret og BLZ. Samtidig oplyser den også BIC.
Svar
Helt kórrekt - skal dog lige med at Paypal tager gebyr af sælger - jeg mener 3% så det er billigere for dem med bankoverførsel, og normalt mellem de fleste lande som anvender Euro, er overførsler gratis eller´billige - men enigat det er rart når de en sjælden gang tager paypal

Bemærk i øvrigt også kursen i Paypal, den er til deres fordel normalt - hvilket ved store beløb kan betyde noget, også ved $ overførsler

En del netbanker har betaling til udlandet som netbanks mulighed, det går rimeligt kvikt og prismæssigt ikke slemt
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Nå, nu har jeg handlet hos Chronogermany, og venter spændt på mit nye ur Icon_e_biggrin Icon_e_smile Icon_razz

Anders
Svar
DonWerner Skrev:IBAN bruges i alle EU-landene og en del andre vestlige lande (f.eks Norge, Schweiz og Tunesien).

Siden hvornår er Tunesien et vestligt land??? Icon_rolleyes
Svar
Jens Fisker Skrev:
DonWerner Skrev:IBAN bruges i alle EU-landene og en del andre vestlige lande (f.eks Norge, Schweiz og Tunesien).

Siden hvornår er Tunesien et vestligt land??? Icon_rolleyes
Yja tjo, jeg forstår - men hvorfor ikke - rent geografisk er det vel en hel del vest for Grækenland som du vel ville kalde vestligt.
I alle fald - Det er vel ment som at det som de øvrigt nævnte uden for EU, ex Schweiz - er med i IBAN systemet - uden jeg selv har checket det. Det letter overførsler meget.
Hvorledes med USA, er det vestligt (men ikke Europa og ikke EU og ikke IBAN) ? - Jeg tror du opfatter Vestligt som noget rent politisk og det er vel også en helt OK opfattelse, bare ikke i bank sammenhæng

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Tunesien ER ikke vestligt, i hverken den ene eller anden førstand, men mon ikke her spøger den der gamle deling af verden som hedde "Europæiske lande samt dem, som begrænser sig i Middelhavet". Sygesikring brugte denne definition ( tidligere ).
Men jeg giver Tunesien dispensation som vestligt land any time, hvis de bare bruger PayPal... Icon_e_wink Prøjsere skal fratages det samme pga. deres kategorisk nægten at operere med andet end bankoverførsler. ( Jeg trodde nogle år, at brugen af PayPal var forbudt i Tyskland pga. et eller andet barok lov... nej - grunden er deres baroke holdninger samt en slags 1950´ne agtigt nærighed; PayPal overførsel koster jo et - par %´er... Icon_twisted )
Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)