Mere sjælden end køn!
#1
Nogen ure køber man fordi.... de er smukke... kønne... flotte.... eller man synes bare at de ligner et eu man kan lide!

Så køber man også en gang imellem et ur fordi det er specielt. Noget for sig selv, noget som man på en eller anden måde bliver tiltrukket af.

Sådan har jeg det lidt med Omegas Genéve Chronostop. Kønne kan man vel ikke sige de er ,men specielle er de i hvert fald.

Den almindelige Chronostop bæres "normalt" dvs på forsiden af håndledet og adskiller sig kun fra almindelige ure ved design og den specielle meget enkle form for stopur.

Man trykker på knappen og sekindviseren går igang - der tælles kun sekunder - der er ikke noget subdial til at tælle minutter - endsige timer.

Når man trykker på knappen igen er det vigtigt at holde den inde indtil tiden er aflæst, for i samme øjeblik man slipper - farer sekundviseren til bage til kl. 12.00 - og det er for sent at aflæse noget!

Specielt ja - men så for at gøre det lidt mere specielt lavede Omega også en "Underhånds Chronostop". Man havde vel luret at nogen mennesker fandt det mere praktisk at bære uret så skiven var på undersiden af håndledet .

Det udnyttede Omega og så lavede de lige den detalje at flytte kl. 12.00 fra den normale position til, at den på underhånds Chronostoppen er placeret på langs af armen, så at sige!

Omega lancerede dette specielle ur som "Drivers watch". Ideen var at man kan aflæse klokken uden at tage hænderne fra rattet, når man kører bil.

Sådan en klokke har jeg købt af den navnkundige Benny Bundgaard. Den kendte og højt respekterede Omega samler - der altid sælger sine keepere efter en - tre måneder. Og da han lige havde købt en ny keeper - en Flightmaster, købte jeg denne, noget mere "overkommelige" Chronostop, som nu pryder mit maskuline håndled.

Det er nemt at vænne sig til at se på bagsiden af håndledet, men det er svært at vænne sig til at kl. 12.00 står det forkerte sted.

Faktisk stillede jeg uret forkert første gang jeg tog det på!

Et dress ur er det ikke, men til en lille tur i sommer huset med ternet bomuldsskjorte og fleece over passer det ikke så ringe.

İmage

vh Baun
Svar
#2
Ja - sjov i samlingen - og sikert meget godt tænkt til rally med stop så man kan se uret hele tiden medens man kører - men sådan smukt har du nok ret i det ikke er
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Hej Per
Uret ser jo ligefrem stort ud på dit håndled!

Hilsen den "navnkundige" med det svære efternavn Icon_e_wink .
Svar
#4
Ja det er meget specielt, men også et sjovt ur og have til samlingen Icon_cool
Svar
#5
Fedt ur! Rigtig funky form og kasse - og så lige den rød/orange sekundviser der pifter det hele op.

Sjovt at det stilmæssigt er som de ure nogle unge mennesker går med i dag; jeg tænker på de ure som står på disken i snart sagt enhver tøjforretning med Diesel, D&G eller andet tøjmærkenavn på skiven.

Tænk sig at man så kan få et fint ur som viste - eller en Dynamic med blå viser som også er lidt af samme skuffe.

mvh lars u
Svar
#6
nu har jeg gået med uret et par dage ....

og man vænner sig hurtigt til at bære såsan en sag - også til at aflæse hvad klokken er. Jeg havde dog over set at det er manuelt og derfor gik det i stå.

Jeg ved ikke hvad der skedte men jeg fik stillet uret en time foran... og var lidt irriterer over at vores frokost gæster idag kom så sent - først kjl. 2 var de der!

Ved 4-tiden skulle vi lige gå en tur før osten - og nogen gjorde urtossen opmærksom på at klokken kun var 3!

vh Baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)