Mit første "rigtige" ur.
Hej. Nu er det vist på tide, at jeg får skrevet et indlæg. Først en tak til alle jer der skriver i dette forum, jeg mar brugt mange timer på at læse jeres indlæg, før jeg besluttede mig for, hvilket ur der skulle på armen.

Historien startede lige efter jul, da mit ellers så trofaste Seiko Kinetic (1. generation stål/guld) bestemte sig for at gå i stå. Jeg er typen, der er helt handicappet uden et ur på armen, så jeg begyndte straks at lede efter en erstatning. Der blev først kigget på Seiko Kinetic og Premier, men jeg syntes, at de fleste modeller så for "billige" ud. Jeg kiggede derefter på Maurice Lacroix Miros Diver, som koster ca. 10.000,-, men kom frem til, at det var for meget at bruge på et ur.

Efter nogen søgen på internettet fandt jeg dette forum, og tingene begyndte for alvor at køre af sporet. Efter at have læst mange mange indlæg, ville min samvittighed ikke længere tillade, at jeg kiggede på andet end mekaniske/automatiske ure. ML Diveren var nu igen i kikkerten, men efter at have set så mange alternativer, så Lacroix designet nu noget fladt ud. Min far mobbede mig desuden med, at jeg ikke havde et Omega ur. (Han har to)

Jagten gik nu ind på et Omega, som kunne bruges til både jakkesæt og mere afslappet påklædning, og da det ikke skulle være quartz, kunne jeg godt se, at det ville blive dyrere end de 10.000,- jeg kort tid forinden syntes var alt for meget for et ur. Mit første Omega ønske var et SMP 2220.80.00, og jeg var i lang tid helt sikker på, at det var det rigtige valg for mig.

Jeg tog ud til Henrik Ørsnes i Aalborg storcenter for at kigge på uret, men da jeg så det ved siden af et PO, lignede det næsten et dameur. (Undskyld til dem jeg har fornærmet nu. Jeg ønsker mig stadig sådan et!)

Min søde kone bestemte sig for, at hun ville give mig et ur i fødselsdagsgave, og for et par dage siden pakkede jeg så mit nye Seamaster Planet Ocean 45,5mm op (2200.50.00). Den sorte model med hvide tal.

Mine mange timers læsning på dette forum har lært mig, at I elsker billeder herinde, så her kommer lige et par stykker:

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Igen: Tak for alle jeres lærerige indlæg. Det ender jo med, at man ikke har nok i det ene ur...

Den negative side ved det hele er, at budgettet overhovedet ikke holdt, da man først blev interesseret i hvad der er inden i urene. Icon_e_confused

Mvh. Jonas B.
Svar
Velkommen til forummet. Det er et fantastisk lækkert ur du har fået købt dig. Tillykke med det! Icon_e_biggrin
Svar
rigtigt lækkert ur du har fået stort tillykke

den omega der kan kun gøre dig sulten efter mer Icon_cool

(har selv samme model med orange tal som min favorit når vi snakker PO)
Svar
Velkommen til - dejligt ur absolut
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Jonas B Skrev:Igen: Tak for alle jeres lærerige indlæg. Det ender jo med, at man ikke har nok i det ene ur...
Det tror jeg, du har helt ret i Icon_e_biggrin

Tillykke med uret.
Svar
Velkommen til forum'et
... Flot ur, gode (& mange) billeder og en god første post, med beretningen om din tilgang til urene.
Godt gået på din far's mobning, "Så kan han lære det"
Jonas B Skrev:Den negative side ved det hele er, at budgettet overhovedet ikke holdt, da man først blev interesseret i hvad der er inden i urene. Icon_e_confused

Mvh. Jonas B.
Søgte lige på nettet, hvad dit underlige fremmedord: "Budgettet" er.
{... lille by omtrent 1.000 km NV for Vladivostok}

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Velkommen til forummet Icon_e_smile
Tillykke med dit nye ur dejligt dykker ur. Ps gode billeder Icon_cool
Svar
du har fået dig....

har selv handlet med Ørsnes et par gange... så du har nok fået det til en god pris... Icon_e_biggrin
Svar
Et yderst flot ur - bare jeg selv havde det! Icon_e_biggrin

Tillykke med det!
Svar
og også dejligt at høre at nogen har fornøjelse af at læse på forum. Tak for de pæne or til os der skriver en del.

Dejligt at din research har ført med sig at du har navigeret uden om fejlkøb. Det er altså sjovt at det første "rigtige" ur man køber har en klasse og kvalitet så man kan nyde det resten af livet - og arvingerne vil glædes over at eje det senere. Nostalgi i højeste gear, men sjovt!

Lækkert all round ur, hvis sådan et findes!

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)