Speedmaster Automatic
Hej Ur-folk.

Jeg er i gang med at købe et brugt Omega Speedmaster automatic fra 1995 til 6500,- Der er ingen papirer med, men det har lige fået et stort eftersyn for 1500,- inde hos Krohnos. Jeg har aftalt med sælger at mødes hos urmageren, for at han kan bekræfte ægteheden af uret, da jeg er helt ny i Omega-verdenen.

Er der noget jeg skal være opmærksom på mht. denne model?
Lyder handlen suspekt, i og med der ikke er papirer og boks med?
Er der nogen måder jeg kan sikre mig en ordentlig handel på, så jeg ikke køber katten i sækken?

På forhånd tak for hjælpen Icon_e_smile
Svar
Hvis I mødes hos Jørgen for at få uret verificeret, er der ingen problemer på den fløj.

At der ikke er papirer med til et ur fra 1995, anser jeg heller ikke som alarmerende. Det er trods alt 13 år gammelt. Der er mange mennesker, som smider papirerne ud eller mister dem i forbindelse med flytninger, etc.

Selvfølgelig kan uret teoretisk set være stjålet, men det kunne også være tilfældet, selvom papirerne var der.

Prisen kan jeg ikke sige noget om, da det ikke er mit speciale. Desuden afhænger det af størrelse, stand, etc. I sidste ende er "den rigtige pris", den I bliver enige om.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Prisen - selvfølgeligt afhængigt af stand (og ev af Guld eller stål) er OK og via et kig/besøg hos Jørgen (Krognos) er der ingen som helst risiko. At der ikke er papirer på et ur fra den tid er mere normalt end unormalt
Held og lykke med handlen
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Kan ikke tilføje så meget andet end det de 2 vidende herrer allerede har skrevet.

Prisen er ok, du får svært ved at finde et billigere Speedmaster aut. i DK.

Hvis det er i ok stand, har du gjort en fin handel, lad trygt Jørgen Krognos sige god for uret!

God handel!
Svar
Tak for Jeres svar. Nu er jeg lidt tryggere ved handlen Icon_e_smile Glæder mig til at få uret, og jeg skal nok lige uploade nogle gode billeder når jeg får det "på hånden"

-Christian
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)