Nyt liv.....
Det er jo nemt at købe sig et ny ur. Det er selvfølgelig i perfekt stand og man kan få lige den størelse og stil man vil have. Også farven på skiven kan man bestemme..

Men det er sjovere at købe sig en gammel Omega Constellation - og se gennem snavset og se uret - Uret som har sjæl, design og som kan istandgøres så det bliver - "ET NYT LIV" ...

Her en Constellation fra 1967... kun kronen, som nu er i restordre mangler, så er den bare mums!

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

vh Baun
Svar
super Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Skulle man føre noget lærerigt til kunne det være spørgsmålet hvd det koster at bringe det fra lig til super - og om man gør det fordi man vil ha uret flot - eller om det også kan være en forretning på en eller anden sigt. Selve arbejdet må trods alt ha kostet?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Er blevet super flot. Icon_e_smile Skønt at se en Omega få nyt liv. Og som Hannover siger må det ha` kostet lidt?
Svar
Ret beset tror jeg ikke der kan betale sig.

Det koster jo en fuld service, nyt glas, ny krone og en ny rem. Så je det løber op.

Der er også en risiko, hver gang man tager chancen og køber "et lig", men i dette tilfælde var jeg heldig, at der ikke havde været vand i uret - den er blevet perfekt indeni.

Jeg faldt for den. Jeg kan godt lide Cross hair skiver og den er også forholdsvis stor af en Omega Constellation at være - 35 mm efter specifikationerne på Omegas hjemmeside, men lidt mere, når jeg måler og et af de ure der syner større end det er.

Når jeg lægger den ved siden af en 30 mm som faktisk måler 36 mm syner den nærmest større end den - jeg tager dem med på mødet den 15. marts - så kan i selv se!

Jeg er vild med Constellations - jeg har 15 og hver for sig er de dejlige!

her er den Omega 30 mm fra 1952 på 36 mm som jeg lige sammenligner med:

İmage
İmage
İmage

vh Baun
Svar
Du har forstand på hvad du gør - super arbejde - og fuld erkendelse af risikoen - og i alle fald et helt super ur til slut. Synd jeg har startet påskeferie på jeres mødedag - men hav det godt - jeg ville ha nydt at se dine nyere ure Per

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Baun er du urmager af profession eller er du bare fingernem Icon_smil jeg kender jo ikke meget til dig men de ure du viser er super flotte og din forkærlighed for Constellation kan jeg godt forstå, jeg ser frem til at se dem d. 15.

Peter M N
Svar
den der ligger nærmest hos mig i markeringer o visere har ikke crosshair
İmage
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
petermn Skrev:Baun er du urmager af profession eller er du bare fingernem Icon_smil jeg kender jo ikke meget til dig men de ure du viser er super flotte og din forkærlighed for Constellation kan jeg godt forstå, jeg ser frem til at se dem d. 15.

Peter M N

jeg er bestemt ikke urmager. Jeg kan godt skifte en rem eller åbne et ur for at se værket, men jeg rører aldrig mekanikken - jeg har fx aldrig forsøgt at få et ur til at gå langsommere eller hurtigere.

Til gengæld kender jeg flere gode urmagere, som jeg fordeler forskellige opgaver til.

Derudover er jeg også indstillet på at betale hvad det koster. Jeg tror jeg får fornuftige priser på reperationer, men jeg diskuterer aldrig prisen. Det vigtigste er at urene bliver lavet med respekt for alder og stand. Det er måske også grunden til at jeg ikke er så vild med billigere ure end Omega - ofte kan de ikke "bære" de renoveringsopgaver jeg ønsker udført!

Jeg tager også mange chancer... altså køber ure jeg ikke rigtig kan se hvad er og fra forskellige sælgere. Det koster lærepenge, giver oplevelser, men ind imellem er man også heldig - og så hjælper erfaring selvfølgelig også!

Constellations og guldure er hjørnestenene i min samling.

På det seneste har jeg også tilføjet et på ikke dress ure.... man skal vænne sig til det aparte look (fx en Chronostop eller en Flightmaster)... men det er igen som med ansigter, det er bestemt ikke altid de kønneste ansigter der gør størst indtryk - ganske ofte er det de mere specielle og karekterfulde der vinder i længden!

vh Baun
Svar
Som et lille supplement til disse indlæg har jeg et spørgsmål angående renovation af et ur.
Vi har i familien et gammelt Omega Seamaster, der har nogle ridser i glasset samt lidt andre kosmetiske skavanker. Selve urskiven er dog i rigtig god stand. Uret har ikke været rørt i ca. 20 år. Jeg går derfor ud fra, at det bestemt ville være en god ide at få set urværket igennem. Er der nogen, der har et bud på hvad en sådan omgang ca. vil koste?

På forhånd tak.

/AW
Svar
omkring 700 - 1200 kr er et fornuftigt bud hvis ikke der skal støre reservedele til inkl. nyt glas evt (hvis det ike kan poleres)
Sørg for at aflevere til en URmager ikke en batteriskifter - i CPH ex Krognos eller Mølbak - Horsens ex. Halse på gågaden (Peter) eller heldigvis mange flere - nævner kun dem jeg lige hurtigt kan sige 100% god for
vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)