Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Alt virker ok ved uret.
Pæn original skive - så vidt jeg kan se. Man kan ikke være sikker men i dette tilfælde ville jeg sige 80% for at den er original - er den redailet er det mindst 10 år siden!
Pæn kasse - som ikke virker overpoleret - dette er også en af grundene til at jeg tror skiven er original. Uret har været ejet af en som har passet lidt på det.
Derfor kan man også håbe at hammerautomatikken er passet og ok.
Det er et fint chancekøb - hvor man for en ok pris kan få et ur som ville koste mere i butik eller hos samler. Selvfølgelig er der en risiko, men den er her begrænset.
Desværre har sådanne "pæne" ure selvfølgelig også en tenden til at gå lidt opad i pris!
Hvad er / blev prisen?
vh Baun
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Givet Likes: 0
Ved ikke med Jer, men jeg syntes nu ikke det er specielt billigt med en skive der har lidt ved kl. 12.
STOCK NUMBER # OMEGA5900-------
Notice the dial is not perfect at the 12 position and the price reflect this . Other than that I offer for sale a fully restored and serviced Omega Seamaster automatic. the dial is a 2 tone with a nice patina change and the hands are original tot his piece. The case is is gold capped on stainless and the back is a snap in stainless steel. It is written on the back "Seamaster water proof". This case long is 42mm and with the Seamaster Omega crown it is 37mm wide. The case reference number is 2846.3.SC. The movement is a time keeper indeed and it is an Omega caliber 501 with 19 jewels. The serial number for this Seamaster is 14,645,163 which tells me this automatic Omega was produced in the year 1954. The leather band is 18mm in width and never worn not a crease. This one has big beefy lugs and it is a typical looking Seamaster for the mid 1950's and freshly serviced so no worries at all

. On a closing note there are no engravings on the back of the case and the crystal is perfect without a mark!.
850.00 USD
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Nå sådan...
Nej det er ikke noget røverkøb....
Jeg troede det var noget på auktion til måske 2 - 2.5 K
4.5 K + import - nej så hellere finde et herhjemme.
Det er jo heller ikke med hammer auto - men med 501 - og sælger skriver 37 mm !!!!! ifølge Omege er det 34 mm. (hvilket også passer meget bedre med værket)
duer ikke - godt du korrigerede Benny!
vh Baun
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Enig med Benny og Per B - for dyrt. 34 mm skal ligge klart under 37 mm (for lignende Omega) for tiden - og ja den har en skramme, og så er den jo sikkert original med den tekst iøvrigt - men den havner på Ebay normalt omkring 250-350 (380 Euro) så Per B s priser er fornuftige køb
Skrifttypen - som vi så alle siger god for - er i øvrigt fin, og jeg kunne godt kigge efter en hammer med den skriftype
vh
•