Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Hvis man kan finde en Speedmaster Prof. i fin stand til 10 K.
Men jeg tror mange går for meget op i pris og for lidt op i stand. Det kan være ok med et ur til 3.5 K, men er man lidt længere oppe, bør standen have absolut prioritet.
Kan man få begge dele er det jo perfekt, men ofte bliver der gået på kompromis, for at spare et par tusind.
Så ville jeg personligt hellere finde et andet ur / anden model, hvor man kan få et ur i fin stand til de penge man nu har besluttet sig til at bruge.
Er standen lidt underordnet, kan man spare penge ved at købe på auktioner... at der så ofte alligevel løber kroner på til service mv. kort efter er den risiko man har! Andre gange er uret bedre end forventet og service helt unødvendigt!
Men jeg kan se at Mads Gjødesen har et til 11 K - og det ser fint ud til prisen. Det ville jeg checke, hvis det var mig!
vh Baun
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Jeg har et par Speedys i prislejet 11-13 k liggende, som begge er meget fine. De er på salgssiden. Jeg kan kun understøtte Bauns indlæg. I må ikke gå alt for meget op i prisen og have et fast budget. Jeg ser det gang på gang når folk køber vintage Rolex specielt. De køber et "so wie so" eksemplar til feks 20 k. Det har overpoleret kasse, nyere SL visere, skive hvor timemarkeringerne smuldre og grim patinering, lænken er slidt, osv. Og gu var uret billigt, men standen taget i betragtning er det dyrt. Typisk vil man kunne få et tilsvarende ur i top stand for måske 26-27 k. Noget dyrere men set med samlerøjne langt mere eftertragtet og på sigt en bedre investering. Skal det billige ur sættes i nogenlunde stand løber der let 10-12 k oven i de 20 k. Og så er uret pludselig rasende dyrt, og bliver aldrig helt oprindeligt og perfekt. Et halv smadret ur er ikke noget værd i samlerkredse. Condition is everything. Det er de fine ure der med tiden vil stige mest i værdi og har man ikke råd til et ok eksemplar så spar noget mere sammen.
/Mads
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Givet Likes: 0
Hej
Hvis du er på udkig efter et Speedmaster så køb over dit budget, det vil som regel være billigere end at købe under dit budget, grundet service og lignende, det dyreste med boks og papirer går tit hen og bliver det billigste i længden.
MVH Peter
•