Omega Speedmaster Professional - Moonwatch. Pris? Hvor?
Jeg er på udkig efter et brugt Speedmaster Professional - Moonwatch til daglig brug, og er derfor interesseret i at høre hvad eksperterne siger mht. markedsprisen. Hvad er prisniveauet? - og hvor er et godt sted at lede?

Hvis der er nogen som har et til salg er jeg meget interesseret.

Bedste hilsner
Jesper
Svar
De koster fra ca. 10 K og op til 15 for et "nyt". Hvis du kigger omkring på Køb/Salg siden på vintageure.dk er der nogle stykker.

Helfd og lykke med jagten!
Svar
Jeg har kontakt med en svensker som har et 3570.5000 til salg fra dec. 2007 til 15.000 SEK....

Jeg ville egentligt købe det, men nu har jeg fundet et andet og ville til at skrive til ham at jeg alligevel ikke vil købe det....

Skal jeg give ham din mail??..så skriv den lige til mig.

Mvh
John
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
JohnFyn Skrev:Jeg har kontakt med en svensker som har et 3570.5000 til salg fra dec. 2007 til 15.000 SEK....

Jeg ville egentligt købe det, men nu har jeg fundet et andet og ville til at skrive til ham at jeg alligevel ikke vil købe det....

Skal jeg give ham din mail??..så skriv den lige til mig.

Mvh
John

Hej John,
Tak for tilbuddet - men jeg synes det er lige i overkanten. Jeg kan se at det kan lade sig gøre at få et til omkring 10K, så jeg venter og ser hvad der byder sig Icon_e_wink

Bedste hilsner
Jesper
Svar
Hej JZBR!

De 15k SEK er ca. 12k DKK - og det er jo mere end 10k, men jeg har også kigget på et Moon Watch og de eks. man kan få i DK(Europa) til 10k er (synes jeg) slidte! Dette er fra dec. 2007.

På eks. eBay kan man finde dem til 8-9k i bedre stand, men...

Held og lykke med jagten!

John
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
En Speedmaster Proff. fra dec. 07 til 12 K er absolut en god pris efter mine begreber!
Svar
Tak for svar allesammen,
Havde jeg 12K var jeg sikkert hoppet på det svenske, men jeg har kun 10!
- så jeg vil kigge mig om lidt mere, os så begynde at samle flakser!

Bedste hilsner
Jesper
Svar
Hvis man kan finde en Speedmaster Prof. i fin stand til 10 K.

Men jeg tror mange går for meget op i pris og for lidt op i stand. Det kan være ok med et ur til 3.5 K, men er man lidt længere oppe, bør standen have absolut prioritet.

Kan man få begge dele er det jo perfekt, men ofte bliver der gået på kompromis, for at spare et par tusind.

Så ville jeg personligt hellere finde et andet ur / anden model, hvor man kan få et ur i fin stand til de penge man nu har besluttet sig til at bruge.

Er standen lidt underordnet, kan man spare penge ved at købe på auktioner... at der så ofte alligevel løber kroner på til service mv. kort efter er den risiko man har! Andre gange er uret bedre end forventet og service helt unødvendigt!

Men jeg kan se at Mads Gjødesen har et til 11 K - og det ser fint ud til prisen. Det ville jeg checke, hvis det var mig!

vh Baun
Svar
Jeg har et par Speedys i prislejet 11-13 k liggende, som begge er meget fine. De er på salgssiden. Jeg kan kun understøtte Bauns indlæg. I må ikke gå alt for meget op i prisen og have et fast budget. Jeg ser det gang på gang når folk køber vintage Rolex specielt. De køber et "so wie so" eksemplar til feks 20 k. Det har overpoleret kasse, nyere SL visere, skive hvor timemarkeringerne smuldre og grim patinering, lænken er slidt, osv. Og gu var uret billigt, men standen taget i betragtning er det dyrt. Typisk vil man kunne få et tilsvarende ur i top stand for måske 26-27 k. Noget dyrere men set med samlerøjne langt mere eftertragtet og på sigt en bedre investering. Skal det billige ur sættes i nogenlunde stand løber der let 10-12 k oven i de 20 k. Og så er uret pludselig rasende dyrt, og bliver aldrig helt oprindeligt og perfekt. Et halv smadret ur er ikke noget værd i samlerkredse. Condition is everything. Det er de fine ure der med tiden vil stige mest i værdi og har man ikke råd til et ok eksemplar så spar noget mere sammen.

/Mads
Svar
Hej

Hvis du er på udkig efter et Speedmaster så køb over dit budget, det vil som regel være billigere end at købe under dit budget, grundet service og lignende, det dyreste med boks og papirer går tit hen og bliver det billigste i længden.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)