første til samlingen
Hej
jeg er ny både her om mht til Omega vintage ure jeg havde tænkt mig at denne her Seamster fra 58 skulle være den første - og vil høre om den er ægte nok samt gerne have lidt kommentarer til valgte

[url]"http://cgi.ebay.com/Vintage-1958-Mens-SS-Omega-Seamaster-Automatic-1NR_W0QQitemZ180215038918QQihZ008QQcategoryZ31387QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem">http://cgi.ebay.com/Vintage-1958-Mens-S ... dZViewItem[/url]

P.S håber i vil tage godt imod mig - det er aldrig sjovt at være den nye dreng i klassen
Svar
Velkommen til! Icon_e_biggrin

OC WATCH CO. sælger rigtig mange vintage ure på Ebay, så jeg tror godt du kan regne med dem. De har også 100% feedback. Uret ved jeg desværre ikke så meget om, men umiddelbart ser det da rigtig flot ud.
Svar
Velkommen til.

Alle herinde vil tage godt imod dig, ingen tvivl om det.
Svar
Det der falder mest i øjnene ved dette ur er at det indeholder en cal. 470 - altså en tidlig udvikling af værker med fuld rotor omdrejning.

De første forsøg på dette er cal. 470 - 471 - som forløbere til den sagnomspundne 500 serie, der faktisk startede med cal 491, regnes vist ikke som helt så stabile, men udfra et samler synspunk interessante, da de jo er forholdsvis sjældne. Jeg har aldrig selv ejet et.

Værket er ikke særligt stort i diameter og findes derfor i en række ure som er relativt små - for små - efter dagens mode! Det du har kig på er dog 34 mm og derfor helt ok. De skal ned på 32-33 mm før jeg vil regne dem for - for små.

Standen ser jo fin ud og originaliteten ser også ok ud - dog kan skiven være renoveret - det fremgår ikke af beskrivelsen - hvilket jeg tolker som at den er renoveret!

Mange der starter på Omega og ønsker en klassiker holder sig til en Seamaster 30 - som jo indeholder et af Omegas absolut bedste manuelle værker. De er som oftest 35-36 mm i diameter og syner pænt store. De ser sådan ud, når den er i flot stand:

İmage

Eller uden at der står Seamaster 30 - blot Seamaster men stadig med et 30 mm værk cal 28x:
İmage

vh Baun
Svar
Den ser godt ud - og klart fra en pålidelig sælger. Hvordan gik indfortolding og levering for dig?

Tillykke med et flot ur med et af de mindre almindelig auto værker fra Omega - formentlig med en fixet (re-dialed) skive - men også det ser jo ud til at være i orden - så herligt ur

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
1000 Tak for hjælpen - jeg klør på
Baun - kan jeg komme i praktik ........ og du har ret sm 30 er et vanvigtigt flot ur - går ud fra det er dit eget på billede - det kommer på ønskelisten

hannover.dk - indfortoldningen hmm det er ikke kommet endnu men jeg tror og håber på at det ikke bliver et stort stort problem - så vidt jeg har hørt er der ændret i told reglernefra USA til DK men jeg poster en tråd
når den del er vel overstået
igen tak for uddybende svar

i er for fede !
Svar
Den ene - den der hedder Seamaster 30 er min egen - den anden har jeg solgt for nogen tid siden.

Tillykke med dit køb - af et spændende Omega ur - ikke nogen dårlig start må jeg sige!

Du må kigge ind hvis du kommer forbi Nyborg engang - der er jo også et urmøde på fyn 15. marts.

Men velkommen i forum - og i Omega tossernes verden - heldigvis er der Omegaer nok til os alle!

En anden klassikker som de fleste Omega tosser også må eje en - eller flere af er en Constellation Pie Pan - Den er for Omegas Dresure hvad Speedmasteren er for tool watches:

İmage

den var iøvrigt ikke så køn da jeg købte den:

İmage

vh Baun
Svar
Hej Mif.
Du skal være velkommen til at komme forbi Frederiksberg og se mine Omegaer og få en snak ved lejlighed.

Du kan bare sende en PB!
Svar
såkom den i hus - der er kommet tracking nummer fra posten og iflg. den skulle det ankomme fredag - nøj jeg glæder mig
Svar
så kom min seamaster fra 1958 med cal 470 med fedEx sendt fra califonien den 20. og ankom den 22. indtil viderer ser det ud til at det er kommet igennem indfortoldning uden problemer jeg uploader nogle billeder i løbet af ugen for den er sindsyg flot !
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)