Lidt ur-poesi, sådan da!
Jeg har været ejer af mit '67 Speedy Pro i næsten ti år og det er gået fra at være min mest skattede ejendel da jeg fik det, til bare at være en del af inventaret så at sige.
Jeg har overvejet at sælge det til fordel for noget andet adskillige gange, men (heldigvis/uheldigvis) mener min kone at have noget at skulle have sagt i dén sag! Icon_evil
Jeg overdriver ikke når jeg siger det ikke ser dagens lys ret tit. Det ligger i sin Pelican case i min sikringsboks det meste af tiden, da jeg befinder mig meget bedre med et Seiko 6309 på en godt brugt Zulu rem.
Alligevel kan det være finken har ret.........
Skruen der holder reset trykknappen gik løs forleden og uret måtte en tur over til Peter.
Og tro mig, det er virkelig ikke fordi jeg savner uret, men nedenstående passer alligevel:
"Mit armbåndsur er til reparation og er det nu ikke aparte? Jeg har aldrig set så tit på mit ur, som nu da jeg ikke har det!" Icon_rolleyes
Jeg mener det var Storm P der skrev det. Jeg fandt det på et lille udklip min gode ven og nu pensioneret urmager John Nielsen fra Nykøbing F havde hængende i sin butik.
Peter; det er IKKE fordi du skal skynde dig! Jeg "tænker" bare højt! Ofte skal et eller andet "forsvinde" før man opdager man ikke er mere eller mindre ligeglad med det!
Jeg havde nær vist det ovenstående til konen, men besindede mig i sidste øjeblik! Hun kunne gå hen og få den forkvaklede idé at jeg giver hende ret og det kunne få grimme konsekvenser! Icon_e_biggrin
Her er problembarnet i øvrigt:
İmage
Svar
Et særdeles smukt eksemplar Bo, som du ikke bør skille dig af med! Lyt til fruen. Du kan jo altid købe noget andet senere....

Jens-Kristian
Svar
Det er rigtig smukt. Jeg ville også holde godt fast på det hvis jeg havde sådan et.

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Super flot billed, af et rigtig flot ur. Icon_cool
Svar
Ja ingen tvivl om at du ville blive en fattigerer mand, hvis du sælger det, jeg går, som ny her inde, og ønsker mig riger på lige sådanne et ur Icon_e_wink
Det er jo en perle. Icon_e_biggrin
Svar
da jeg blev 30 i 95, fik jeg skrabet ca, 7000 sammen i gaver. De røg til en 1680-er fra 79. det var rigtig mange penge, og da det var en gave, kunne konen ikke rigtig bestemme. så uret var mit i 10 år, før jeg kom til at sælge det. 24k var jo en god profit. Men det var mit første rigtige ur og jeg fortryder stadig lidt. ikke fordi det er et rolex, for dem har jeg haft mange af siden da, og heller ikke pga. profitten, selvom den nok er mere værd idag, MEN fordi det var den første kærlighed....

morale: hold fast i det første "rigtige" ur, du kommer til at fortryde.

Mikael
Svar
Hej Bo

Jeg har lavet dit ur igår. Og du skal absolut aldrig gå af med sådan en perle, for ellers er jeg køber og jeg vil gætte på at Jens også er, og tusindvis af andre, så den må du absolut aldrig sælge, bare lyt til din kone de har sjældent ret men denne her gang har hun ret. Og dit Seiko bliver færdigt i løbet af næste uge.

MVH Peter
Svar
peter Skrev:Hej Bo

Jeg har lavet dit ur igår. Og du skal absolut aldrig gå af med sådan en perle, for ellers er jeg køber og jeg vil gætte på at Jens også er, og tusindvis af andre, så den må du absolut aldrig sælge, bare lyt til din kone de har sjældent ret men denne her gang har hun ret. Og dit Seiko bliver færdigt i løbet af næste uge.

MVH Peter
Hej Peter

Super og takker mange gange! Jeg er ikke meget for at indrømme det, men finken har til tider ret og det her er helt klart én af de tider! Icon_e_biggrin
Til tider har man nok bare brug for et wake up call når noget unikt er blevet for meget "hverdags-objekt"! Icon_redface
Og i øvrigt mange tak for de pæne ord til jer andre! Icon_e_biggrin
Svar
Jeg hører tit den der sang "sælg aldrig det første rigtige ur du køber". Mit første rigtige ur var et Rolex Sub 14060. Jeg havde det et års tid inden lysten til noget nyt meldte sig og det blev solgt. Jeg har aldrig fortrudt salget. Så jeg tror uret skal have en vis tid på armen, have en speciel historie eller på anden vis adskilde sig fra mængden for at udsagnet holder vand.

Derimod har jeg andre ure som jeg ville have afsindigt svært ved at sælge. Men mere pga. standen og priserne end tilhørsforholdet til uret.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Jeg hører tit den der sang "sælg aldrig det første rigtige ur du køber". Mit første rigtige ur var et Rolex Sub 14060. Jeg havde det et års tid inden lysten til noget nyt meldte sig og det blev solgt. Jeg har aldrig fortrudt salget.

/Mads

At du kunne nænne det!!!! Icon_e_surprised

Mit 14060( også mit førstefødte barn) bliver aldrig solgt!!!! Icon_e_wink

MVH

SK
/SK
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)