Re-dial?
Jeg overvejer lidt at byde på dette "dameur" på Lauritz - men der er to ting som holder mig lidt tilbage; for det første er der ikke noget Omega symbol på skiven og for det andet ser skiven for pæn ud i forhold til vurderingen (ok, nu har Laurtiz jo efterhånden fået bevist at de ikke har forstand på ure - men alligevel).
De garanteret originale art-deco Omegaer fra 20-/30'erne jeg har set har allesammen haft Omega symbolet på skiven og skiverne har været betydeligt mere patinerede.

Desuden; det er da godt nok frygteligt irriterende at Laurtiz ikke konsekvent viser billeder af værket - og/eller angiver værknummeret i beskrivelsen.

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Det er ihvertfald et lækkert og flot dameur. Om det er re-dail eller ej skal du nok få en del bud på. Jeg ville helt sikkert regne med at det er en re-dail. Men der er jo ikke budt endnu, og til 500 euro er det vel en meget god pris alligevel. Så er spørgsmålet selvfølgelig om frk. kan leve med en re-dail? Icon_e_biggrin
Svar
Jeg mener ikke det - idette tilfælde betyder ret meget for prisen.

Redailen er udført så 98% vil synes den er smuk og helt i tråd/ånd med hvad Omega lavede i 30'erne.

I stå plejer den slagt ure at blive handlet mellem 4 og 8 K - så kan man få den i guld til nogentlunde den pris er det ok.

Havde jeg fået den tilbudt privat til 4 K - tror jeg jeg havde slået til, nu må vi se hvad den kommer til at koste!

vh Baun
Svar
Det er faktisk ikke et dameur - det er det for stort til. Eller rettere; størrelsen antyder at det nok, i dets samtid, snarere har været auteret som værende et herreur.

Jeg er ikke interesseret i en re-dial. Det ville min forfængelighed ikke kunne holde til Icon_e_biggrin

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
at det ikke fra starten er lavet/tænkt som et dameur.

Men sælgeren (og Benny) har nok ret i at det idag skal sælges som dameur.

Jeg købte et i stål i samme stil. Den var imidlertid for fimset - dels i farverne og dels i størelsen, så det blev solgt igen. Jeg har det princip at de ure jeg har i samlingen, skal jeg nyde at kunne bruge!

Det er ikke så vigtigt for mig om det er redail - mere om redailen er lavet ordentligt! Men det er jo en smagssag:
  • Det bedste er en original, gammel skive der står perfekt - ikke rengjort eller restaureret
    Næstbedst er en original, gammel, restaureret/rengjort skive der står perfekt
    På linie med det er en skive med særlig god patina - altså en patina som er smuk - og som ikke misklæder uret.
    Herefter kommer en smuk renoveret/ommalet skive i overensstemmelse med den originale og præcist i udførelsen
    Så kommer en renoveret skive i rimelig kvalitet
    Til sidst kommer en grim snavset ulækker patineret skive, hvor man ser skjolder, snavs og skader

Men det er jo min skala og derfor ikke alment gældende, men den afspejler dog ganske godt handelspriserne for Vintage Omegaer. Og der må vi vist alle konstatere en flot renoveret skive er 1000 gange lettere at sælge end en med grim patina!

vh Baun
Svar
He he - det er nok mit arkæolog-gen som slår igennem. Jeg foretrækker antikviteter så originale som muligt Icon_e_smile

Det er nok rigtigt at uret, i dag, mest vil appelere til kvinder - selvom jeg nu godt kunne finde på at bære det, sammen med et tidssvarende jakkesæt naturligvis Icon_e_biggrin

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Elbæk Skrev:Det er nok rigtigt at uret, i dag, mest vil appelere til kvinder - selvom jeg nu godt kunne finde på at bære det, sammen med et tidssvarende jakkesæt naturligvis Icon_e_biggrin

Mvh.

Jakob

Er jakkesættet så originalt, NOS, mint eller er det en re-edition Icon_question Icon_e_biggrin
Svar
Hvis du ikke vil ha en re-dial - så skal du ikke købe . Jeg er 98% sikker på det er en re-dial - lidt underligt - uanset hvad er, at minut markeingerne ved kl 4 og kl 10 er klart tykkere end alle de andre almindelige - faktisk helt som kl 12 - 3 - 6 og 9

Jeg tror ikke et ur fra den tid hvis det har været brugt, og det viser kassen det har - ser sådan ud hvis ikke den er re-dialet

Jeg er enig med Baun i at det normalt ikke er nogen skade at det er tilfældet med sådan et ur - hvis man kan lide et ur fra den tid måske en fordel hvis den er korrekt gjort, men er re-dial ikke OK for din antikvitets fornemmelse, så spring over. (og de der stærkere minutmarkeringer uden fo det normale irriterer mig Icon_e_confused - hvis ikke jeg vidste hvorfor)
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Speedy Skrev:
Elbæk Skrev:Det er nok rigtigt at uret, i dag, mest vil appelere til kvinder - selvom jeg nu godt kunne finde på at bære det, sammen med et tidssvarende jakkesæt naturligvis Icon_e_biggrin

Mvh.

Jakob

Er jakkesættet så originalt, NOS, mint eller er det en re-edition Icon_question Icon_e_biggrin

Jeg har et enkelt re-edition 40-/50'er (fra 80'erne), et par originale 50'er jakker og en original sportscoat (tweed-jakke) fra 60'erne. Det er svært ar finde orignalt vintage tøj i min størelse Icon_e_biggrin

Tak for svarene folkens - jeg vil undlade at byde så.

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Du skal lige have en Vintage patineret skive som godt kunne matche en 60'er tweed 60'er jakke til en fri week-end på landet!
İmage

İmage

Jeg ville nok ikke bruge den som guldur om aftenen, men til en lys brun skindjakke e- eller en traditionel ternet skjorte og tweed jakke er den god!

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)