mit første omega
Under en middag hos mormor , fandt jeg min morfars ure.
Det viste sig at være et omega og et citizen , som har ligget i skuffen i 20 og 30 år.
hvad vil et service koste på omegaen ?
hvor finder jeg en lækre rem ?
jeg kan ikke logge ind på omegas hjemmeside og finde ud af hvornår det er fra, nogen der kan hjælpe ?

på forhånd tak

Kristian

İmage
İmage[/img][/url]
Svar
Jeg synes, patineringen på dit Omega er helt fantastisk!

Et service vil sandsynligvis ligge mellem kr. 1500-2000,- afhængig af, hvor meget, der skal skiftes. Men vælg din urmager med omhu (jeg kan ikke se, hvor du bor, så det er lidt svært at guide dig).

Et service, en anonym, sort læderrem - og så er det klar til brug.

# Stefan
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
hej jeg syntes også godt om den , utroligt hvad man kan finde i en skuffe.
jeg bor i aalborg , men er meget rundt i landet , odense , vejle, kbh.
har haft den åben , det er ud til at der en smule rust inde, men har desvære ingen gode billeder.
hvor finder jeg gode remme?

mvh

kristian
Svar
Hvis jeg var dig, ville jeg deponere den hos Peter Halse i Horsens, når nu du alligevel kommer den vej forbi. Se eventuelt under "Good guys/Bad guys", hvor meget Peter roses for sit arbejde.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Hej kf
Det Seamaster er et super flot ur, som du absolut skal få renoveret med nænsom hånd. Det er min fornemmelse at den slags er meget attraktive blandt samlere!
Svar
Hej!

Tillykke med uret. Jeg ville tror, at det er fra 50´erne, men ville gerne se flere billeder for, at bedømme det. Det kunne godt være en cal. 265 eller 266, men tillykke med det. Icon_e_biggrin
Svar
Superflot og - tror jeg - originalt "explorer dial" - som absolut er sjældent i original. Jeg ved jo ikke hvor du bor, men i KBH ville jeg spørge Krognos eller Mølbak - og helt klart gi den en service, som holder sig omkring 800 kr - den er det helt klart værd.
I Jylland ville jeg gå til Peter Halse på gågaden i Horsens

Lad os se den igen efter service.

Rem kan du se i mange urforretninger - eller søge

http://www.uhrenarmband-versand.de/shop-...rsand.html

de leverer hurtigt og helt stabilt. Du skal måle afstanden mellem hornene (sikkert 18 mm?) og så kan du få¨en butik til ige at sætte den på - han har de stifter (remstifter) som skal til

Jeg er enig i ca 1950-60

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Lækker seamaster - og med familietilhørsforholdet bliver det jo kun bedre Icon_e_biggrin

Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
Hej Kristian

Kig endelig ned med uret, jeg var ikke klar over at det var et så fint et samlerur da du ringede til mig, det skal kun serviceres i værket og få en let polering og eventuelt en ny krone, og en rem der passer til uret, og det kan jeg sagtens klare.

MVH Peter
Svar
Tillykke med dit fund - flot ur!

Remme mm. kan også købes på nettet - prøv evt.

[url]"http://www.ofrei.com/WatchBandsAndStraps.html">http://www.ofrei.com/WatchBandsAndStraps.html[/url]

som anbefales på TimeZone.com

Mvh
John
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)