Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
m.dk Skrev:En anden mulighed er tage til Schewiz og købe uret med swiss moms, der er noget at spare.
Eller det sparer mest at købe i Singapore/ Hongkong eller andre tax-free lande... men jeg ved at man må ikke discutere her i forum om hvordan man medbringer uret tilbage herhjemme.
Det kan jeg hjælpe med. Man må ikke her på forumet - hvis ledelse jo ansvarer for at der ikke anvises ulovligheder - diskutere hvordan man bedst svindler staten eller andre.
Alle oplysninger om hvor der er noget at spare - i alle forbindelser er velkomne, men det må ikke være anvisning til snyd
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Rigtig mange bliver taget i tolden i Kastrup, og så får man lige en bøde oveni.
MVH Peter
•
Svar: 372
Tråde: 30
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
peter Skrev:Hej
Rigtig mange bliver taget i tolden i Kastrup, og så får man lige en bøde oveni.
MVH Peter
Jeg kan forstå, at man som samler gerne vil købe sine ure ind så billigt som muligt, men har ikke forståelse for, at man griber til ulovlige midler som det at smugle varer ind fra et ikke-EU-land.
Klaus
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Tolderne er MEGET opmærksomme på rejsende fra USA, Singapore, Hong Kong, ect. som jo næsten alle har købt ind for mere end de ca. 1.300 kr. der er tilladt.
Om det så er ure, smykker, Ipods, fotoudstyr eller noget andet klapper fælden hårdt hvis man ikke selv vælger at få varerne fortoldet. Så vidt jeg lige husker er bøden på samme beløb som selve fortoldningsbeløbet.
Køb inden for EU. Alt andet kan sjældent betale sig selv om dollarkursen er lav. Desuden slipper man for en masse bøvl mvh. det danske toldvæsen. Det kan tage lang tid før man får varen, hvis de mener uret er forkert deklareret og værdisat.
/Mads
•