Svar: 1,069
Tråde: 116
Modtaget Likes: 5 i 4 svar
Givet Likes: 0
Findes der en bog om Omega, hvor man kan læse om de forskellige modeller og deres baggrund/historie - altså noget i stil med "A Time Capsule", blot hvor alle deres modeller er med?
Jeg har søgt lidt på nettet og har fundet en del kataloger, men de indeholder jo kun de nuværende modeller. Findes der ikke et komplet opslagsværk med alle deres modeller?
Er der nogen der kender det katalog der hedder OmegaMania, det skulle angiveligt være på over 600 sider, er det noget værd?
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Der findes sikkert flere bøger...
Hvis man primært er Vintage interesseret - og værk intereseret er :
OMRGA DESIGNS - Feast for the eyes
en udemærket bog. Den indeholder en del gode fotos samt en gennemgang af Omegas in house værker frem til ca 1970.
Også de Lemania baserede værker er nævnt.
Jeg tror ikke der findes nogen komplet bog med alle Omega modeller - det må være flere tusind!
Omegamania kataloget er et super katalog - men det er jo altså et katalog, som relaterer sig til den auktion, som blev holdt sidste år.
Det er et fornemt værk og der er mange, mange Omega modeller fotograferet, prisestimeret og beskrevet. Du kan finde det på nettet.
Om du kan skaffe det fysiske katalog ved jeg ikke. De sidste jeg har set solgt er på auktioner gået for omkring 300 kr.Men skynd dig at finde et - de stiger sikker kun! Om 10 år vil alle Omega samlere eje et - og ingen vil sælge!
Jeg har et eksemplar herovre i Nyborg, som du er velkommen til at komme over og kigge i!
vh Baun
•
Sådan som jeg har forstået det findes der to udgaver af OmegaMania kataloget, ét der er udgivet før auktionen startede, med vurderingspriserne og ét efter auktionen, med de reelle salgspriser, er det korrekt forstået? Er der ellers forskel på katalogerne?
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jeg har aldrig hørt om at der skulle være et - efter auktions katalog, men priserne er på nettet!
vh Baun
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Baun Skrev:Jeg har aldrig hørt om at der skulle være et - efter auktions katalog, men priserne er på nettet!
vh Baun
Det mener jeg er helt korrekt. Der er også den bog der kan købes hos Omega (hundedyr og flot og TUNG) Omega A journey through time.
vh
•
Hmmm...Det var da mystisk. Jeg har nemlig skrevet lidt med en englænder inde fra timezone's forum og han fortæller mig at han har begge kataloger liggende. Han har endda tilbudt mig at jeg kan få det ene (før auktions kataloget) af ham, ganske gratis (hvilket jeg selvfølgelig har sagt JA TAK! til). Han har sendt mig et billede fra "efter" auktions kataloget med salgspriserne i. Ser det rigtigt ud? Prisen står nederst i højre hjørne...
•
Ja det ser da helt rigtigt ud - I stand corrected
•
Okay, men hvor kan man ellers se priserne på nettet? Nu er det jo før auktions kataloget jeg får af ham, så jeg vil da gerne kunne slå priserne op, hvis det er muligt? Har forresten lige kigget lidt på "A journey through time" på Omegas hjemmeside, den ser godt nok lækker ud!! Uha da da...
•
Jeg printede den i sin tid, men underligt nok kan jeg ikke på printet se URL så jeg kan ikke ummidelbart gi et link, men det må jo findes når jeg har printet det, Baun har det nok
Pas dog alligevel på, det er meget specielle ure i helt speciel stand - så du kan ikke umiddelbart overføre dem til dine egne
vh
•
hannover_dk Skrev:Pas dog alligevel på, det er meget specielle ure i helt speciel stand - så du kan ikke umiddelbart overføre dem til dine egne
Det var nu også mere for at få et overblik over hvad de forskellige modeller er blevet solgt for. Jeg har ikke noget i min egen samling, jeg kan sammenligne med (desværre). Baun, har du et link til "prislisten"?
•