Kender nogen Benmore
Hejsa! jeg er faldet over et ældre ur i min afdøde morfars gemmer. Det er et Benmore ur, 17 jewels, incabloc. det er ikke i den bedste stand men kunne måske blive et flot ur... men er det pengene værd at sætte det i stand???

mvh.

Jerichau
Svar
i 1950 til 68 eller noget i den stil, var der utroligt mange - man kunne kalde dem kælder værksteder, som byggede armbåndsure under eget navn - Det nævnte er med 99% sikkerhed et af dem, og ikke i sig selv et kendt mærke. 17 juveler og incalblock støddæmper er helt efter standarden i de ure. Ofte kan de sættes i stand - men det er jo svært at sige sikkert. Kan det går lidt - så skal det nok kunne fixes for rimelige penge - I København kan du prøve Krognos eller Mølbak. Sat i stand kan det gå i mange år endnu.

Et billede uploaded til Photobuckeet f.eks. og så kopiere IMG tråden ind her, vil hjælpe en del

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Måske burde man lave en beskrivelse som din John, og så gøre den "sticky"... Så kan man bare henvise til den, så man ikke skal svare det samme? (jeg mener altså et svar til dem med "kælder ure")

Jeg synes at det svar er brugt en del gange, så jeg synes sticky'en er en god ide!

Men måske skulle jeg holde mig til topic, og sige: er 100% enig med dig John...
Svar
Jeg takker mange gange! jeg tror jeg vil ofre lidt penge på uret, om ikke andet så for affektionsværdien!!
Svar
Enig Rune Det var smart med en eller anden ting man bare kunne henvise til, for den kommer jo ofte - fra nye ejere af noget vintage.

Og til ejeren, jeg synes du gør helt ret i at sætte det i stand. SOm sagt i Køenhavn er Krognos og Mølbak at anbefale og i Horsens ex Halse på gågaden - de kan også rådgive med om glasset skal poseres op (det kan det ofte da det sikkert er plexi) og hvad der ellers skal til

Overvej så en lækker rem - så får du noget ud af at beskytte affektionsværdien

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Hvis det handler om affektionsværdi kan det som regel godt betale sig at sætte det istand, og bagefter nyde et gammelt nyistandsat ur.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)