"Nyt" omega Seamaster indkøb
#1
Så fik købt en ældre Omega Seamaster fra 1960, cal 268 af en i Norge. Prisen var beskedne 640 kr, hvilket i mine øjne er rigtig billigt. Uret fungere og er med original krone, men der er et lille hak i glasset ved kl. 5.

Jeg har ikke modtaget uret endnu men her er 3 mindre gode fotos af mit ur, samt et fotos af samme ur, som lige er solgt på ebay for 1900 kr.

Jeg håbet jo lidt på at det er fotokvaliteten på billedet 1-3 som er dårlig og at uret i virkeligheden ser mere ud som det nederste foto Icon_smil

İmage

İmage

İmage

İmage[/img]
Svar
#2
Hej

Til den pris ser det nu meget fornuftigt ud, også selvom det er en del ringere end billederne, for hvormeget Omega for man for 640 kroner.

MVH Peter Icon_e_biggrin
Svar
#3
Fint og absolut billigt - giv det nyt glas hvis der er hak og overvej en ny lækker læderrem Jeg synes remmen er halvdelen af uret i mange fald
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#4
Jeg syntes nu læderremmen er flot.
Der er nu ikke noget bedre end en vintage omega.
De er fandeme så flotte!
Svar
#5
Så kom uret, og det ser generelt bedre ud end på de fotos her Icon_e_biggrin , men dog ikke så flot som det nederste foto. Jeg lægger en nyt foto ind her snart.

Det er et pænt stort ur på 35mm uden kronen men remmen må skiftes.

Uret tikker fint derudaf, nærmest for fint, da det går omkring 4 min. for hurtigt/døgnet. Men det kan vel justeres formoder jeg?
Svar
#6
Ja jeg synes nok remmen trængte til et skift - med 4 min for hurtigt i døgnet skal den via urmager, det kan ikke justeres på balance justeringen efter min erfaring. Det kan være lidt besværligt eller det kan være noget helt simpelt, i København ville jeg tage Krognos eller Mølbak, hvis du bor i nærheden af Horsens, Halse på gågaden - og ellers en butik som har et eget værksted så de laver det lokalt, så slipper du nok rimeligst , men hør til prisen ca ved indlevering og aftal de ringer hvis der er problemer.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#7
tyder på ar der er olie hvor der ikke bør være olie...

ikke justeres - nermere serviceres - tror jeg - men stadig et fint køb!

vh baun
Svar
#8
Hej

Hvis uret går så meget for stærkt trænger det normalvis til et service, som Baun korrekt skriver, der er givetvis kommet olie ned i spiralen, og så vinder uret.

MVH Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)