Fundne ure
Hejsa,
jeg har behov for lidt kyndig assistance vedr. 2 ting:

1.
Jeg har arvet et par ure efter min far, som havde arvet dem fra sin far (min farfar). De 2 ure er:
* Alpina - Standard
* Timex - Electric
Nu er jeg så lidt nysgerrig, for jeg anet stort set intet om ure, og vil høre om det kan svare sig at få dem renoveret, udover affektionsværdien, eller om det er "skrammel"?

2.
Jeg er også på udkig efter et nyt lækkert ur, og har i den forbindelse koncentreret mig om 2:
* Omega Speedmaster Day-Date
* Tag Heuer Carrera - Automatic Chronograph Tachymetre

De ligner meget hinanden, så spm. er om hvor man får mest for pengene?

Håber på et par "faderlige" råd Icon_e_wink

God weekend,
Kim

Update:

Der er tydeligt indgraveret følgende bagpå:
660203
6
Derunder, svagt indgraveret (hvad jeg kan se)
P105676

İmage (kan ikke få billedet til at fremstå her, så har lagt det på facebook istedet)

Uret går ganske kort når jeg trækker det op ![/img]
Svar
Jeg ved ikke så meget om vintage ure. Men jeg har et Speedmaster Day-Date og jeg kan ikke andet end at anbefale det ur.

vh.
Benjamin
Svar
KimG Skrev:Hejsa,
jeg har behov for lidt kyndig assistance vedr. 2 ting:

1.
Jeg har arvet et par ure efter min far, som havde arvet dem fra sin far (min farfar). De 2 ure er:
* Alpina - Standard
* Timex - Electric
Nu er jeg så lidt nysgerrig, for jeg anet stort set intet om ure, og vil høre om det kan svare sig at få dem renoveret, udover affektionsværdien, eller om det er "skrammel"?

God weekend,
Kim

Det er lidt for lidt du oplyser men:

Alpina standard går jeg ud fra er et mekanisk ur - mest sandsynligt til optræk - men kan vel også være automatisk. Alpina var en af de større værk fabrikker omkring 1940-ca 60 (meget ca har ikke tid at lede)
Det findes faktisk som mærkenavn stadigt, men har mig bekendt ikke noget som helst med det gamle at gøre.
Et billede og evt afskrift af al tekst på skive og bagside vil hjælpe

Går det? Når du trækker det op - ja så kan det da givet sættes i stand med rensning og olie for noget der liger 700 kr - evt skal glasset poleres op eller skiftes. Det vil være mere end du kan få for uret tror jeg, men hvis det har affektionsværdi er det jo helt ligegyldigt.

Timex var storproducent af meget billige batteriure (quarts) som 60ernes swatch - Skal måske bare ha nyt batteri for at køre, men ellers ikke noget det betaler sig at ofre kræfter (penge) på

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)