Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Mads G om du er med i tråden - hallo

er der noget med at værket heller ikke er helt identisk med standarden?
vh
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Hej John
Jo, den bærer åbenbart co-axial værket, diameteren er ifølge Omegamania, hvor jeg har sakset nedenstående 42 mm.
M. Cal. 3201, rhodium-plated, 29 jewels, co-axel lever escapement, monometallic balance, shock absorber, self-compensating flat balance spring. Dial, case, and movement signed. Dim. 42 mm. Thickness 12.9mm.
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Er dette et godt eksempel på at Omega prøver at komme mere og mere ind i samler regi.
Ser man på uret udfra et rent "Value for money" princip hvor man vægter de almindelig prisdannende kriterier:
- Design
Historie
Kasse kvalitet og finish
Værk kvalitet og finish
Brand - Image / Prestige
Mener jeg uret skulle koste 35 - 40 K - resten er for udstyr og især håbet om at det bliver et samler ur som stiger i værdi - altså en slags lodseddel -
men den dejligste lodseddel man kunne eje!
vh Baun
•
Svar: 320
Tråde: 15
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Det er måske bare mig - eller Omega - men en "limited editon" serie på 1957 eksemplarer...hvor meget "limited" er der over det???
Mvh.
El Primero...36.000 bph.
I've got Ball's of steel and titanium......
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Her er tale om et halt andet ur end det alm. Speedmaster. Som det omtales følger der en masse værktøj, rem m. spænde samt en flot kasse med. MEN den største forskel ligger i værket. Her er tale om et manuelt co-axial kolonnehjulskronograf, som er klasser flottere end det alm. værk. De to kan slet ikke sammenlignes. Desuden har uret emaljeret sort skive, så uret fremstår mere sort og blankt, samt en speciel lænke med skruer frem for stifter.
Alt dette sammenholdt med at det er en LE, skulle jeg mene uret er pengene værd. Omend 1957 stk. ikke i alles øjne (mig selv inkl.) er specielt LE
/Mads
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Mads Gjødesen Skrev:Her er tale om et halt andet ur end det alm. Speedmaster. Som det omtales følger der en masse værktøj, rem m. spænde samt en flot kasse med. MEN den største forskel ligger i værket. Her er tale om et manuelt co-axial kolonnehjulskronograf, som er klasser flottere end det alm. værk. De to kan slet ikke sammenlignes. Desuden har uret emaljeret sort skive, så uret fremstår mere sort og blankt, samt en speciel lænke med skruer frem for stifter.
Alt dette sammenholdt med at det er en LE, skulle jeg mene uret er pengene værd. Omend 1957 stk. ikke i alles øjne (mig selv inkl.) er specielt LE
/Mads
Helt enig - det er også derfor jeg sætter det til dobbelt så meget som et alm. Speedmaster.... men næsten 60 K er altså meget fx. sammenlignet med BA modellerne som også har dejlige maskiner indeni.
Kigger man på andreLE Speedmastere fx. 1971 ... hvordan påvirker det så prisen? Der er jo stort puplikum til Omegaer - og derfor kan LE vel også være noget større en på mindre kendte mærker - eller?
vh Baun
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
http://Kollonehjulschrono (spørg lige om jeg er lidt vild med dem) og co-axial + LE (som dog i en del ex, men ikke mange set på verdensplan) - jeg synes den er OK prissat i forhold til sammenlignelige
vh
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Tja den er svær og nok meget individuelt om man vil smide 10-20 k ekstra for uret. Sammenlignet med div. andre LE´er er det ok syntes jeg. Der er lavet masser af ure som teknisk set er langt ringere og dyrere end dette ur. Men head to head med et alm. BA er det dyrt.
Men uret er det ultimative Speedy og lur mg om det ikke bliver meget eftertragtet i fremtiden. Giv det 10-20 år og vi vil ærge os over at vi ikke købte et...
/Mads
•