Svar: 17
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg overvejer at sælge mit ur som er dette:
PDF: [url]"http://www.omegawatches.com/index.php?id=568&no_cache=1&type=123&ref=29185083&idsubcol=1381">http://www.omegawatches.com/index.php?i ... ubcol=1381[/url]
Uret er fra juni 2007 med bokse og alle tilhørende kort/papirer. Det er brugt i ca. 3 mdr. og er yderst velholdt med minimale brugstegn.
Uret er oprindeligt købt i Malaysia og der ingen tvivl om dets ægthed. Har også været inde hos Klarlund og sælgeren kiggede kun på det i blot 5 sekunder for at bekræfte det.
Landet ligger nu sådan, at jeg skal ud og rejse i næste måned og har brug for pengene. På den anden side vil jeg heller ikke sælge det for enhver pris. Nyprisen er trods alt kr. 33.600,00.
Jeg var interesseret i at høre en fair og realistisk vurdering af uret herinde fra inden jeg satte det til salg.
På forhånd mange tak.......
•
Svar: 1,193
Tråde: 48
Du kan kigge under "Til salg" menuen eller "ebay . de" for at finde niveauet (typisk vil du opleve at storsælgerne kan tage en lidt højere pris pga. renome og sikkerhed).
For så nyt et ur ville jeg desuden, hvis jeg var køber, kræve dokumentation for, at told og moms var deklaret, da uret blev indført. Alternativt, efter gældende danske toldregler, dokumentation for at du havde været bosiddende udenfor DK i mere end tolv (12) måneder og ejet uret i mere end seks (6) måneder i udlandet.
Min opfattelse er dog, at mange har betænkligheder ved den orange lynette (og rem), da den indledende wow-effect hurtigt bliver for sprudlende. Dette kan påvirke prisen.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
GTwatch: Tak for dit svar, jeg har kigget fordi hjemmesiden du henviste til og kan se de typisk ligger omkring 3.100-3.300€ (ca. 23.000-26.000 DKR)
Det næste du skriver fik mig næsten til, at falde af stolen  og fik mig til, at tænke på om du mon arbejder i Told&Skat? Eller om du nogensinde har hørt om folk der har fået problemer med deres ure - købt privat? Jeg kunne forstå, at du ville kræve en form for dukumentaion hvis det drejede sig om et ur til flere hundredetusinder kr. - men for et ur i den prisklasse?
Mht. farven synes jeg personligt at den orange farve er den der falder bedst i min smag. Jeg synes det er smukt - dog kunne det være lækkert om man så havde en rem i sort med orange stikninger også. Så hos mig er den nævnte "wow-effekt" ikke gået hen og blevet sprudlende eller aftagende. Jeg synes det er den smukkeste farve og mest unikke ifht. til den sorte som virker for monoton og "passiv". På billeder i kataloget eller PC-skærmen er det svært at se, men i virkeligheden forholder det sig helt anderledes.
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Prisideen er ikke helt tosset. Den ligger i det prisleje. Skal den skydes af i en fart er det så bare at dumpe prisen lidt.
Jeg har ikke selv haft problemer med ure uden told/mons afregning, men man har da hørt om toldere som har efterspurgt papirer på et ur på håndledet af folk som passerer tolden i lufthavnen. Men tror nu fortrinsvis det er en god historie frem for virkeligheden. Det er sket, men hører vist til sjældenheder... Told&skat i DK gør intet hvis uret først er i DK. Der kan kun blive problemer i tolden.
Jeg kan ikke se at malaysiske papirer skulle give problemer. Personligt ville jeg nok ligge tjekke med en Omega forhandler at papirerne var ok, så restgarantien gælder i DK inden jeg købte.
/Mads
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Mads Gjødesen Skrev:Prisideen er ikke helt tosset. Den ligger i det prisleje. Skal den skydes af i en fart er det så bare at dumpe prisen lidt.
Jeg har ikke selv haft problemer med ure uden told/mons afregning, men man har da hørt om toldere som har efterspurgt papirer på et ur på håndledet af folk som passerer tolden i lufthavnen. Men tror nu fortrinsvis det er en god historie frem for virkeligheden. Det er sket, men hører vist til sjældenheder... Told&skat i DK gør intet hvis uret først er i DK. Der kan kun blive problemer i tolden.
/Mads
Det er der vist ingen tvivl om - told kører ikke rundt på gader og stræder og checker men:
Jeg har faktisk en gang været ude for at en tolder stoppede mig og spurgte til et ur jeg havde på armen. De har jo en skærm hængene og kan se præcis hvilke fly der er landet og hvornår bagagen er kommet - og i mit fald var det fra en af mine mange Kina rejser.
Den pudsige var at uret var et ca 30 år gammelt Eterna Mariage (kassen 30 år maskinen meget mere) - men det er jo ret stort 42mm og kassen har sikkert set ny ud - så han ville godt lige høre hvornår jeg havde købt det.
Jeg har billeder af mine ure i min bærbare, så jeg tilbød af finde billedet og vise at det var fra 2002 - men han troede mig - men svaret er at det KAN ske
•
Som nævnt har jeg ikke styr på disse nye Omega rent prismæssigt, så hvis du nævner, at niveauet er 23-26k, er det nok rigtigt (med en nypris på 33k lyder det ikke helt galt).
Nej, jeg arbejder bestemt ikke for SKAT. Men netop når der er tale om et nyt ur, og man rejser som John beskriver, har det betydning. Hvis uret var 3-5 år eller ældre, ville jeg være ligeglad.
Mht. den orange farve, så har jeg selv haft et (dog uden kronograf). Jeg faldt for det i forretningen, men efter lidt tid, var det lidt for meget (for mig). Derfor er det også, at jeg altid understreger, at design er individuelt. Jeg har blot hørt det fra flere, der siger "wow", men så vælger noget klassisk. Men kan du finde rette køber, er et ikke noget problem. Heldigvis har vi forskellig smag, ellers gik alle med samme ur.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
•
P.S. Grunden til, at jeg kender reglerne, er, at jeg, som du ser, selv er bosiddende i udlandet og har forespurgt SKAT.
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Sålænge man har købt et ur af en mand bosiddende i Danmark, er det sælgeren der har problemet, hvis der er noget problem, og det er der normalt aldrig. Med hensyn til den orange farve, sælger vi også denne men dog flere i sort, personlig synes at jeg at den orange er den flotteste, og jeg er autoriseret forhandler af Omega.
MVH Peter
•
Jeg takker for svarene i tråden. Nu er jeg da blevet dét klogere
Forresten så har jeg lige tilføjet en underskift, som jeg tænkte på da jeg så, at mange brugere har en. Det var hvad jeg lige umiddelbart fik af associationer når jeg tænker på begrebet tid.
Tid kan aldrig indhentes igen.
Opgaver og handlinger kan godt.
Livet og tiden er ikke noget som stopper op.
Derfor er livet en nedtælling, som begynder den dag vi kommer til verden og ender den dag vi går bort.
•
peter Skrev:Sålænge man har købt et ur af en mand bosiddende i Danmark, er det sælgeren der har problemet...
Det har du muligvis ret i, men de fleste privathandler sker vel, uden at der er nogen dokumentation (for handlen). Og så kan sælger vel bare sige: "Øhh, hvad - hvem er du?" hvis problemet skulle opstå (jeg siger ikke, at dette vil være tilfældet får trådopretter!). Og så står køber med aben alligevel - hvis det nogensinde skulle komme dertil.
•
|