En nyrenoveret skive!
Der har været talt meget om redails - skiverenoveringer - osv.

Værdien af et ur med renoveret skive afhænger naturligvis af hvor - og hvordan en renovering er foretaget.

Jeg købte en Omega Constellation Cushion af Peter Halse for nogen tid siden. Den var med original lænke og den var med cal 751. Jeg havde allerede en Cushion cal 751 i Guld på stål -men vil altig gerne have par - altså både en i guld og en i stål - det er sjovt!

Nå, men skiven var altså ikke pæn nok - og jeg besluttede at det skulle renoveres - så godt som overhovedet muligt - så den har været send til Omega. Den blev sendt i marts og nu er den altså kommet hjem og er sat i uret.

En interessant detalje er at Omega har valgt at skrive "Swiss made" et sted hvor jeg ikke mener det står "originalt". Eller er jeg gal på den?

Kan det være Omegas måde at signalere at skiven er renoveret af Omega på?

İmage

İmage

İmage

vh Baun
Svar
Flot skive må jeg sige, men det ser altså helt forkert ud for mig med swiss made over time/minut markeringerne.

Det virker bare lidt underligt at de skulle skrive det et sted hvor det ikke hører hjemme. Hvis det står "forkert" vil jeg syntes at det burde være en "ommer".
Svar
Ja det ser da sjovt ud - der har jeg aldrig set det - men i øvrigt er det da flot flot. Jeg tror absolut at en original/Omega renoveret skive trækker en gammel plettet skive meget op - og Omega må jo være dem der virkeligt kan gøre det - Må man være fræk og spørge hvad Omega tager for at sætte en ny skive i?

Jeg ville givet spørge Omega om det kan være rigtigt at de skriver Swiss made et uoriginalt sted (for det mener jeg da det er) og foreholde dem at du faktisk ikke er ligeglad med originalitet, tværtimod - og er det forkert, så ligner det vel en ommer - selv om DEN ER FLOT
Lad høre om det er ny standard for dem at skrive det der ved re-dials?

VH
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja, "SWISS MADE" står lidt markant - men det kunne være interessant at høre, om det er deres (nye) standard ved redial.

Men ellers - hvis det er en fejl - ja, så er dit ur lige blevet en faktor 100 mere værd Icon_e_wink

En original Omega redial ser jeg ikke som noget problem (rent originalitetmæssigt). Og det er jo en flot klokke!

# Stefan
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Netop Omega kan jo faktisk ændre - og så er det stadig Originalt....

Det er jo nemlig det at Omega har lavet - eller i hvert fald leveret "renoveringen" der gør den original - ikke at den er præcis som "first edition".

Jeg mener at jeg har set Swiss made stående på samme måde på andre skiver, men kan ikke komme i tanke om hvor!

Lavet om bliver den helt sikkert ikke - jeg vil under alle omstændigheder betragte den som flot renoveret - og jeg kan egentlig godt lide, hvis Omega har besluttet at man gerne må kunne se at en skive er renoveret - bare det er gjort ordentligt! Og med ordentligt mener jeg perfekt i detaljer - men ikke nødvendigvis 100% ens.

Endnu en særlig ting i samlingen!

vh Baun
Svar
Enig Per - og som sagt FLOT - men det kunne være sjovt at vide deres begrundelse for placeringen bare -Jeg gætter på du spørger i alle fald
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Nu ved jeg hvor jeg har set det før!

Omega Geneve - serien der er ganske mange ure med Swiss made stående på samme sted. Prøv at kigge under solgte Omega Geneve...

Alle Chronostop - fra ca 1968

Den Constellation jeg har er faktisk fra 1968 ....

men også denne som jeg jo selv har....

İmage

vh Baun
Svar
Ja, det har du selvfølgelig ret i. Men det ur, du viser, har "SWISS MADE" stående helt nede ved minutmarkeringerne.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)