Dårlig service hos Klarlund Vesterbrogade
Hej,

Jeg har i noget tid været på udkig efter et af de nye GMT Master II med keramisk drejeskive. Jeg opdager så ved en mindre tilfældighed, at Klarlund på Vesterbrogade har et stående i vinduet. Jeg går ind i butikken, prøver uret og siger til ekspedienten at jeg gerne vil købe det inden de sælger det til en anden Icon_smil Hun nægter dog kategorisk at sælge mig uret på stedet, uden først at jeg medbringer en seddel fra min bank. Jeg har aldrig været ude for det før, og jeg har købt ure i samme prisklasse i København før helt uden problemer.

Alt i alt føler jeg dog at jeg får meget dårlig service.. jeg gik ud af butikken med følelsen af at det var MIG der skulle sælge noget og ikke dem Icon_smil

Lidt baggrundsinformation:
Da jeg første gang spørger efter at få lov at se uret kigger ekspedienten på mig et par sekunder og tilføjer så: ".. ja, du er godt klar over det er et meget dyrt ur ikke?". Jeg svarer: "Ja". Hun finder uret frem. Jeg snakker lidt om nogle af tingene ved uret jeg kan se de har lavet om fra den gamle GMT Master II, og hun tilføjer: "Ja, men uret er altså blevet noooget dyrere.. er oppe i 43.2". Jeg svarer: "Nå, ok" (jeg vidste allerede hvad uret kostede). Dette fortsætter lidt frem og tilbage, men mere og mere bliver jeg skubbet over i følelsen af at jeg ikke er vanvittigt velkommen som kunde.

Jeg står nu i den situation, at min stolthed siger at jeg skal skrotte Klarlund og købe uret enten af en privat eller hos en anden forhandler. Min RAF (Rolex Acquisition Factor) siger at jeg skal få uret så hurtigt jeg kan.. og så må jeg forbi min bank.

Hvad synes I?
Svar
Hej Hvid.

Jeg tror du må have været meget uheldig. Normalt er de meget service mindede hos Klarlund. Når du går derind næste gang, for det gør du jo Icon_e_biggrin , så sørg for at komme til at tale med en anden ekspedient.
Du skal glemme alt om stolthed og køb det ur! Klarlund taber intet ved at du køber et andet sted. Du vinder intet ved at skulle finde uret et andet sted.

Sørg nu for at få en god oplevelse ud af det. Alternativt så gå ned på Strøget.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Hej Klaus,

Nu viser det sig imidlertid at John Larsen tilsyneladende har præcis dét ur til salg her på vintageure..

Du har ret i at jeg ikke rammer Klarlund ved ikke at købe det hos dem, men i det mindste viser jeg dem at handling har konsekvens + jeg får det lidt bedre med mig selv Icon_smil
Svar
Hej Hvid

Hvis du nu nærmer dig Klarlund igen, så se om du ikke kan komme til at tale med Ole Bistrup.
Meget behagelig herre, hvor det var ure og ikke priser der var i høj sædet.

Mvh

Christian
Svar
Jeg må indrømme at jeg selv har følt mig dårligt behandlet i Klarlund. Faktisk hele 2 gange og har endda været ved at oprette en tråd om det men droppede det.

Lige præcis det der med, at de kigger meget specielt på en er ubehageligt synes jeg. Og man kan jo kun gisne om hvad de tænker.

Jeg var på et tidspunkt nede for at høre om mulighederne for noget så simpelt som at få en ny lænke til mit sub 16800. Jeg var derovre i en frokostpause og havde mit arbejdstøj på(vagt uniform) og blev taget imod af en super arrogant ekspedient som tydeligvis ikke tog mig seriøs som kunde, stort set kun svarede med enstavelses ord, og i det hele tager virkede som om han bare ville have mig ud af butikken. Det fik han så også da jeg skyndte mig at forlade butikken da jeg kunne mærke jeg begyndte at blive lidt hidsig inde i mig selv. Hvis man får job hos Klarlund med den en forestilling om, at nu skal man ekspediere med alle Københavns store kanoner, så har man jobbet af forkerte årsager!

Anden gang var her for nylig hvor jeg var nede for at afhente mit "nye" ref. 5513 som jeg havde smidt til eftersyn. Jeg var blevet lovet at jeg måtte få det oprindelige doomede plexiglas med mig hjem, da de for at sikre urets vandtæthen insisterede på at skifte glasset ud. Men da jeg fik udleveret uret, servicebevis, kvittering etc. ville ekspedienten ikke udlevere glasset til at starte med. Jeg måtte pænt forklare at jeg var blevet lovet at få det med og at jeg gerne ville have det da det var min ejendel. Han smågrinede så og rystede på hovedet mens han sagde at det jo ikke var noget værd og kiggede over på sin kollega med det der typiske "sikke en idiot" blik. Så måtte jeg jo forklare ham at det muligvis ikke repræsenterede nogen nævneværdig økonomisk værdi men, at det stadig var noget værd for MIG som urets ejer.

Det skal dog nævnes at jeg også har haft positive oplevelser med Klarlund, eller rettere sagt en ansat ved navn Ole. Han er super behagelig, tålmodig og åben. Er heller ikke bange for at bruge lidt tid på at snakke vintage Rolex, hvilket er med til at skabe en god oplevelse for kunden.

Men fra nu af er det 100% sikkert at jeg KUN vil ekspedieres af Ole, jeg er ked af at sige det, men jeg gider ikke risikere endnu en dårlig behandling dernede fra, det er simpelthen bare dårlig stil
Svar
Papelione Skrev:Hej Hvid

Hvis du nu nærmer dig Klarlund igen, så se om du ikke kan komme til at tale med Ole Bistrup.
Meget behagelig herre, hvor det var ure og ikke priser der var i høj sædet.

Mvh

Christian

Haha, åbenbart er der andre der har samme opfattelse af Ole som jeg har! Icon_e_biggrin
Svar
Det glæder mig utrolig meget, at andre deler min opfattelse. Ekspedienten jeg talte med var dog kvinde, og af en ældre årgang (jeg skyder på 50+).

Alting taget i betragtning tror jeg dog jeg prøver at få fat på denne John Larsen for at høre om det GMT Master II han har til salg.
Svar
Hvid Skrev:Det glæder mig utrolig meget, at andre deler min opfattelse. Ekspedienten jeg talte med var dog kvinde, og af en ældre årgang (jeg skyder på 50+).

Alting taget i betragtning tror jeg dog jeg prøver at få fat på denne John Larsen for at høre om det GMT Master II han har til salg.

Trist at høre at du har haft en dårlig oplevelse. Er også grunden til at jeg aldrig fik prøvet et Rolex SeaDweller, da jeg frygtede for at blive behandlet på en uværdig måde som en 22-årige, der kigger på ure, der er røget op på 5-cifrede beløb.
Det ene besøg jeg har haft hos Klarlund var dog heller ikke nogen fantastisk oplevelse. Men den ældre slanke herre der udleverede mig uret, og som også havde udført rettelsen, var langt mere behagelig end den lidt lave kraftige mand, der tog imod uret.

Ang. John Larsen... hvis du ser dig lidt omkring, så har jeg indtryk af at John har lavet mange gode handler med glade kunder. Kig lidt i good/bad guys sektionen. Så hvis du skal handle med ham, så god fornøjelse og held og lykke med at få dig et GMT Icon_smil

Mvh. Martin
Svar
Hej Martin,

Jeg har allerede luret ham lidt an her på forumet, og det ser ud til han er en mand der holder sit ord Icon_smil

Dog fik jeg lige øje på at han også sælger et Big Bang i stål/carbon.. deeeet synes jeg egentlig er et meget pænt ur. Dog har jeg lidt svært ved at lure dimensionerne på det. Det er svært at se udfra det jeg kan finde om det online.
Svar
Hej.
Jeg kan nu se der også diskuteres Rolex service (service af ure). Jeg tror Klarlund er ved at ændre holdning til service af vintage ure. Jeg fik serviceret min SD 1665 for en måneds tid siden. Da jeg afleverede uret bad jeg dem lade superdome glasset sidde på selv om uret så ikke var vandtæt til fuld dybde. Jeg bad også om at få skiftet viserne ud med et løst sæt jeg havde med. Da jeg så hentede uret fik jeg de gamle visere med samt service beviset hvori der stod at uret ikke var helt vandtæt.
Jeg må sige jeg fik den vare jeg bad om. Super service.
Når jeg læser tråden her virker det lidt som om Klarlund internt ikke er helt enige om hvordan kunde service skal leveres.
Jeg har dog været fuldt ud tilfreds og kunne ikke drømme om at gå andet stedse med en Rolex.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)