Posten kom med en 30 mm. idag!
Idag ankom en, cal 265 med værk # 12 752 XXX med posten.

En dejlig jævnt patineret skive syntes jeg, og nydeligt værk. Jeg kan godt lide de lidt høje timemarkeringer og syntes det ser rigtigt godt ud med arabertal ved 3-9-12, og de flotte visere.
Diameteren er 36 (med mit oldschool skydelære).

Et rigtigt lækkert ur syntes jeg, ifølge mine lister fra 1950.

Fortsat god weekend.

İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
Hej Benny!

Tillykke med den. Den ser rigtigt godt ud.

Jeg har selv haft en noget lignende for år tilbage, som jeg købte hos en marskandiser i Hillerød for 800 kr. og desværre senere byttede væk hos Woolhead.

Peter
Svar
Minder vel ganske meget om min egen, men nok i bedre stand for min er lidt skjoldet i skiven og viserne ikke helt så rene (eller nye - men originale) - kronen er OK med Omega og original - (remmen skiftet siden billedet)
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Spændt på at se skiven "life" ved lejlighed!

Og lidt interessant at de "kun" hedder Omega - (altså ikke Seamaster).

Seamaster kom jo ifølge literaturen i 1948, jeg tror jeg vil lave lidt research på hvor tidlig en seamaster jeg kan finde. Min ældste ligenu er hammerautomatik sagen fra 1952:

İmage[list=]

vh Baun[/list]
Svar
Når du skriver at dine visere er originale John, er det så fordi at det er den slags der sad på fra uret var nyt, eller mener du at det er præcis de 3 visere der sad på uret da det forlod fabrikken? Hvilket vel vil være meget svært at afgøre, og ofte usansynligt når man tænker på at det engang var helt normal praksis at urmagerne bare skiftede dem, eller er jeg helt gal på den?

Men viserne er ihvertfald nøjagtig de samme på vore 3 ure, så vidt jeg kan se!

Mht. Seamaster eller ej Baun, så er det nok bare en svipser at de kom til at male det på, da din blev redailet Icon_e_wink
Svar
Som du er inde på, de kan sagtens være skiftet - men det er hulens længe siden - og de kan som også være ikke skiftede - men du har ret, jeg men at det er som dem der sad på originalt, og det er jo godt vore ure er ens i den sammenhæng

Den første seamater (altså ikke "redialede") kan man se hos Omega her mener jeg - 1948 - så man har haft sideløbende Seamster som betegnelse, og stadigt længe efter T30 uden seamaster

http://www.omegawatches.com/index.php?id=487
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Det var lige præcis min tanke at det er umuligt at sige, altså om de har været skiftet eller ej. Men så længe det er de rigtige visere iforhold tíl dem uret er født med må vi nok være tilfredse.

# i bagkassen på min er 2639-5, står der også det i din, er din også omkring de 12 mill på værket?
Svar
Jeg var inde hos Joseph og lave lidt research...

Der er i arkivet 96 Omegaer fra 40'erne - heraf kun 5 Seamastere - og laveste værk produktionsnr.: 1227.... hvilket i min bog daterer til 1950. alle iøvrigt med hammer automatik - begyndte Omega først senere med manuelle Seamastere?

Så var jeg inde og finde alle dem han siger er fra 1948 - der var 14 og med numrene (den jeg kunne se)
1134xxxx
1117xxxxså vidt jeg kan se
106xxxxx
1207xxxx
1168xxxx
1290xxxx
1234xxxx
1227xxxx
1068xxxx
1165xxxx

Men altså ingen Seamastere! Ud fra Omegas liste skal nummeret vel ligge mellem 1120xxxx og 1180xxxx for at sansynligheden peger på 1948.

Kan man mon finde en Seamaster med sådan et nr.

vh baun
Svar
Speedy Skrev:Det var lige præcis min tanke at det er umuligt at sige, altså om de har været skiftet eller ej. Men så længe det er de rigtige visere iforhold tíl dem uret er født med må vi nok være tilfredse.

# i bagkassen på min er 2639-5, står der også det i din, er din også omkring de 12 mill på værket?
Jeg skal prøve at huske at checke når jeg kommer hjem fra Indien Icon_e_smile
Besøg min blog om ure!
Svar
Baun Skrev:Jeg var inde hos Joseph og lave lidt research...

Der er i arkivet 96 Omegaer fra 40'erne - heraf kun 5 Seamastere - og laveste værk produktionsnr.: 1227.... hvilket i min bog daterer til 1950. alle iøvrigt med hammer automatik - begyndte Omega først senere med manuelle Seamastere?

Så var jeg inde og finde alle dem han siger er fra 1948 - der var 14 og med numrene (den jeg kunne se)
1134xxxx
1117xxxxså vidt jeg kan se
106xxxxx
1207xxxx
1168xxxx
1290xxxx
1234xxxx
1227xxxx
1068xxxx
1165xxxx

Men altså ingen Seamastere! Ud fra Omegas liste skal nummeret vel ligge mellem 1120xxxx og 1180xxxx for at sansynligheden peger på 1948.

Kan man mon finde en Seamaster med sådan et nr.

vh baun

Iflg omega linken (som jeg har rettet til nu så det er et Link) så var de første i 1948 med 28.10 bumper - så jeg tror de manuelle kom senere

vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 3 gæst(er)