Speedmaster Pro cal. 321
peter Skrev:Hej

Jeg har iøjeblikket det flotteste Speedmaster cal 321 fra 1967 til service, solgt i 1969 med original kasse og papirer, undtagen lænke, mon ikke den kan trække en temmelig høj pris hvis den bliver sat tilsalg, men det tror jeg ikke at den gør, men jeg vil gætte på at den kan sælges for et sted mellem 25000 og 30000 kroner hvis den bliver sat tilsalg når den er nyserviceret og med ny lænke ref 1171.

MVH Peter

hvis der er en der byder 27500 kr, så tror jeg den bliver solgt!

pas nu godt på det, peter ! er spændt på at se det!

klaus
Svar
Jeg fik kigget på uret, men det skulle ikke være mit. Der var ikke den rigtige kemi. Men Klaus, skal vi ikke se lidt billeder af dit ur? Jeg kan desuden kun byde dig 27.499, så behold du det bare Icon_e_biggrin
Svar
Hej

Prøv at kigge på det eksemplar Klaus har, den er godt nok 7500 kroner over dit budget, men alle pengene værd, den er både med boks og papirer, med ny lænke og nysericeret.

MVH Peter
Svar
Undskyld min indblanding, men virker 27.500 kr. ikke som en alt for høj vurdering?

Jeg er klar over der er papirer og box samt det er nyserviceret, men uden original lænke.

Så vidt jeg kan se, kan man købe 1967-69 urerne for lige under 20.000 med original lænke (og også nyserviceret, dog uden papirer og box).

...så det virker bare lidt mærkeligt at det pludselig skulle hoppe op til 27.500... men det er selvfølgelig det værd som køber og sælger bliver enige om Icon_e_confused

Mvh
Claus
Svar
Jeg skal ikke gøre mig klog på netop dette ur. Jeg har ikke set det og ikke holdt det i hånden.

Blot gøre opmærksom på, at vi nogen gange glemmer, at der kan være en markant forskel på ure der for lægmand ser ens ud:

1. En Speedmaster 1967 som er NOS, med papir, box
2. En Speedmaster 1967 MINT med box og papir
3. En Speedmaster 1967 near MINT med box og papir
4. En Speedmaster 1967 pæn og aldrig poleret med box og papir
5. En Speedmaster 1967 istandsat incl polering med box og papirer
6. En Speedmaster 1967 som er NOS, uden papir, box
7. En Speedmaster 1967 MINT uden box og papir
8. En Speedmaster 1967 near MINT uden box og papir
9. En Speedmaster 1967 pæn men med brugsspor og aldrig poleret uden
10. En Speedmaster 1967 istandsat incl polering uden box og papirer
11. En Speedmaster 1967 pæn og ok istandsat måske flere gange uden box og papirer
12. En Speedmaster 1967 pæn og ok istandsat for år tilbage og trænger igen, uden box og papirer
13. Og en gammel slidt sag der vil koste 5-10 K at få til at ligne noget, uden box og papirer

Jeg tror at det er kategori 10 og 11 der oftest handles - og de går for 16 - 19 K. De "finere" kategorier kommer sjældent til salg og er derfor ikke så lette at prissætte.

Personligt går jeg udenom NOS og MINT fordi jeg bruger mine ure - og jeg ville ikke nænne at tage en Omega Constellation NOS fra 1957 på armen for første gang og bruge den - måske også fordi jeg godt ved at det lynhurtigt skræller flere tusind af prisen!

Men selvfølgelig ville jeg da købe den, hvis jeg fik den tilbudt til 6K som en almindelig pæn og ok Constellation må forventes at koste!

Det jeg forsøger at konkludere er:

Vi er ikke gode til at vurdere NOS og MINT Omegaer med boxe og papirer - simpelthen fordi de meget sjældent handles, hvor vi kan se det!

vh Baun
Svar
Jeg har heller ikke set uret men når Peter, som har serviceret det, siger at uret er et af de flotteste cal. 321 Speedys han har set, er den pris ikke for høj. Jeg har haft ca. 5 Speedys cal. 321 omkring Peter, og ved han kender modellen og har skruet i en masse cal. 321. Derfor ligger selve uret nok omkring de 20 k selv om lænken er af nyere dato.

Faktum er at boks og papirer på vintage ure er meget sjældne og drager vi paraleller til Rolex løber der let 10-15 k ekstra på for et komplet sæt. Så 7,5 k ekstra for et komplet sæt til en Speedy cal. 321 er ikke for meget. Men den slags er liebhaveri og med den rigtige køber på auktion ville det sagtens kunne blive dyrere. Men som Baun skriver skal man ikke købe det, hvis man ikke værdsætter NOS/Mint ure. For så kan det virke som dyrt.

/Mads
Svar
I kan se billederne her

[url]"http://blog.aarhusvinduet.dk/">http://blog.aarhusvinduet.dk/[/url]

inden den kommer på salgssiden.

Uret tilhører en god ven, der fik det i konfirmationsgave. Pgr. af noget allergi kunne han dog ikke bære det og har ligget skuffen i mere end 30 år.

Uret har selvfølgelig en personlig værdi for ham, men hvis han kan få den pris som eksperterne mener han kan få, så vil han sælge det.

Klaus
Svar
Hej Klaus

Kan ikke se billederne på din blog - men læste med interesse om jeres "ombygning".

Et kæmpe arbejde med renorveringen af en så gammel gård, men billederne taler for sig selv. Har I muret mindre marksten op bag ovnen, eller er det sten på net?

Dejligt, at I er rimeligt tro mod det originale - har selv haft et byhus i Århus fra 1880, hvor der ikke var et eneste hjørne, der mindede om 90 grader Icon_e_smile

Håber du får billederene ud på bloggen, så også jeg kan se giraffen.

PS Hvorfor "beholder" du ikke uret - et 321 er da det fedeste at have på armen Icon_cool

mvh

Klaus
..nothin' but the blues
Svar
Jeg kan sagtens se dem på den computer jeg har uploaded med, men ikke på min bærbare.
Hvordan er det nu man sætter billeder ind her direkte?

Klaus
Svar
Du går ind på photobucket.com - melder dig til (ingen spam eller andet følger) og så uploader du det du vil (enkelt at følge på sitet) og så kopierer du den streng der hedder IMG og indsætter her (uden at skulle klikke på noget som helst andet hos vintage) og vupti - du har billederne

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)