Speedmaster Pro cal. 321
Kalder alle vurderingseksperter...

Nu hvor min bundlinie kan bære en udgift på knap 20k, vil jeg gerne høre lidt meninger om hvor meget et cal. 321 bør koste.
Lad os sige at uret er i pæn stand, over middel. Jeg ved godt at det er svært at sige noget konkret, men jeg har ikke stort begreb om det.
De skarpsindige af jer Icon_idea kan nok endda gætte hvad det er for et ur jeg har i kikkerten.

Tak

Peter
Svar
De ligger normalt i 15-20k klassen. Nogle af de alleførste fra 50'erne er eksploderet. Jeg har ikke set dem med papirer, så jeg ved ikke, hvad det vil betyde for prisen.

Et lækkert ur - jeg faldt pladask for mit, da det kom med posten. Uret er harmonisk, har historie og et lækkert værk.

Go for it!

# Stefan
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Uden at regne mig selv til de "skarpsindige" vil jeg tro, det er det 321, der er til salg her på sitet? Det har en STOR fordel - ser ud til at være med en org. 1506-lænke, der nærmest er umulig at skaffe. Har prøvet gennem et halvt år uden held Icon_e_sad

Mit 321 (105.012)har en sekundviser, der er afrundet lidt spidst i enden. Mener 145.012 har samme, men 861 (145.022) har skarp skåret ende på sekundviseren.

Men som sagt regner jeg mig ikke til de "skarpsindige" her på forummet - så ret min vildfarelse, hvis jeg vrøvler Icon_e_wink

Du skal bare vide, at det er en fantastisk fornemmelse at være så heldig at eje et 321 - man kan altid købe et nyt SMpro, men et gammelt 321 skal der arbejdes på at få på håndleddet..............

Klaus
..nothin' but the blues
Svar
Hvis vi tale om den 321 Speedmaster, som for nylig er sat til salg her, så ser prisen da fornuftig ud, hvis uret er i god stand og ikke trænger til service.

Jeg gav i forsommeren noget lignede for en 145.012 også fra 67. Det havde lige fået den helt store tur hos Peter i Horsens.

Det er dejlige ure.

JK
Svar
Hej
jeg ejer et sp 145.012 67 [url]"http://www.loncar.dk/321.htm">http://www.loncar.dk/321.htm[/url]
- og jeg er helt enig at en nyt SP kan man altid købe - men en 321 er noget andet.

Jeg er utrolig glad for mit - og er det bedste urkøb - jeg nogensinde har gjort.

hilsen d.loncar
Icon_+1
Svar
Det er rigtigt at det drejer sig om uret her på siden.

Tak for jeres betragtninger. Jeg synes også at prisen lyder rimelig, jeg skal dog have syn for sagen om pris/stand holder stik.

Og så et lille tillægsspørgsmål:

Hvor ofte bør man få serviceret uret?

mvh Peter
Svar
Hvad med at tage med til Fyn den 6/10, der vil du med garanti kunne opleve mindst et Omega Speedmaster cal. 321, og ikke mindst få en hyggelig dag sammen med ligesindede.
Svar
Du bør servicere det når det begynder at tabe tid eller skal trækkes op dagligt for ikke at gå i stå. Ellers ville jeg vente op til 7-8 år (hvis det bruges dagligt) og så lige få min urmager til at tjekke om det trænger. Trænger det ikke til det, er der ingen grund til at gøre det. Afhænger af mange faktorer. Går du med uret dagligt og har det på i regn/fugt, direkte sol og saltvand skal det serviceres oftere end et der bruges 5 gange årligt til finere brug og tilbringer resten af tiden i pengeskabet.

/Mads
Svar
Hej

Jeg har iøjeblikket det flotteste Speedmaster cal 321 fra 1967 til service, solgt i 1969 med original kasse og papirer, undtagen lænke, mon ikke den kan trække en temmelig høj pris hvis den bliver sat tilsalg, men det tror jeg ikke at den gør, men jeg vil gætte på at den kan sælges for et sted mellem 25000 og 30000 kroner hvis den bliver sat tilsalg når den er nyserviceret og med ny lænke ref 1171.

MVH Peter
Svar
Ja nu bliver det spændende. Her i weekenden skal jeg se uret, og hvis det ellers er tilfredsstillende, kan det være at jeg snart er fuldgyldigt medlem af en,
i mine øjne, meget eksklusiv klub.

Jeg skal nok lade høre fra mig hvis der er godt nyt Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)