Speedmaster vedligeholdelse
Har købt et nyt Speedmaster professionel med plexiglas, hvilket giver anledning til følgende spørgsmål: Hvad kan man polere glasset med når der kommer ridser - mener at have hørt om noget ved navn Polywatch eller watchpolis - hvis det er rigtigt, hvor kan det så købes? Jeg er ligeledes i tvivl om urets vanbeskyttelse. Jeg plejer at vaske mine Rolexure med en blød børste og en smule sulfovand og skylle med lunkent vand efterfølgende - kan mit Speedmaster tåle det??
Svar
Tillykke med en klassikker af bedste skuffe.

Tråden som hedder Polywatch handler netop om hvad man kan bruge til at polere ridser væk med i plexiglas. læs den!

Personlig turde jeg godt vaske et nyt Speedmaster med håndsæbe tandbørste og skylle af med lunkent vand. jeg holder altif kronen nedad mens jeg skylle, men det er nok ikke nødvendigt!

vh Baun
Svar
Hej!

Tillykke med ny ur. Man kan købe polywatch her på denne side [url]"http://www.timefactors.com/stuff.htm">http://www.timefactors.com/stuff.htm[/url] men du køber 5 af gangen.
Svar
Tak for de gode svar. Ligger tilsyneladende ikke lige for at købe et sådan polermiddel. Forstår det er muligt at anvende tandpasta - er det korrekt?? i givet fald, skal det så være alm eller et produkt med mere slibemiddel som f.eks denevit??
Svar
Helst med lidt slibemiddel hvis det skal have nogen effekt. du kan også bruge autosol eller sus forbi Thansen som også har noget polermiddel til plastglas. Polywatch er nok det bedste da det er lavet til formålet, men det andet kan sagtens bruges. Tandpasta tager dog kun de helt fine ridser.

/Mads
Svar
Selvom det lyder lidt sært er mit bedste råd Vitro Clean (det til glaskeramik)har brugt det en del gange da mit Speedmaster er mit arbejdsur og tit får ridser, det får ogå stålet til at se piv-lige ud igen.
Jeg har også lige poleret urkassen på min Navitimer (ikke glasset da det er reflexbehandlet)med super rsultat.
Husk det skal være det gl. i pastaform og ikke den nye udgave på spray
poul henning ibsen
Svar
Hej

Du kan også bruge Brasso.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)